Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
De Tijd

Belgen kopen derde meer producten op internet

07/01/2021 - 13:01
"12:57 Door de uitbraak van het coronavirus kochten de Belgen een derde meer producten online. Toch kromp de totale Belgische e-commercemarkt met 13 procent. De verkoop van tickets voor reizen en evenementen..."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Vanaf vandaag kan je meer spullen kopen met ecocheques: ontdek hier over welke producten het gaat (01/03/2023 - Het Laatste Nieuws)

Goed nieuws voor zo’n 2 miljoen Belgen die ecocheques ontvangen: vanaf 1 maart kan je er nog meer dingen mee kopen dan voorheen. Om welke producten en diensten gaat het precies? En wanneer heb je eigenlijk recht op ecocheques? Wij zetten de belangrijkste info op een rij. [naar artikel]


2. Belgen kopen 12 procent meer bioproducten (04/07/2017 - De Tijd)

09:06 Belgen spendeerden vorig jaar 586 miljoen euro aan biologische producten, goed voor een groei van 12 procent. [naar artikel]


3. Driekwart van de Belgen wordt gelukkig van tweedehands winkelen (29/03/2019 - Metro)

Vorig jaar kocht meer dan een derde (34,8%) van de Belgen één of meerdere tweedehandsproducten. Vrouwen (37,9%) deden dit iets vaker dan mannen (31,6%). Meer dan drie kwart van hen (75,5%) hield hier een positief gevoel aan over, vooral omdat tweedehands winkelen budgetvriendelijk en goed voor het milieu is. Dat blijkt uit een online onderzoek bij […] Het bericht Driekwart van de Belgen wordt gelukkig van tweedehands winkelen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


4. Twee derde van eten dat Belgen kopen voor onmiddellijke consumptie (07/06/2019 - Het Laatste Nieuws)

Twee derde van het eten dat Belgen kopen, is om onderweg al op te eten of om thuis op te warmen en dezelfde dag nog te consumeren. Dat blijkt uit... [naar artikel]


5. Voedselagentschap waarschuwt voor aankoop voedingssupplementen op internet (04/09/2019 - Het Nieuwsblad)

Cira 31 procent van de Belgen kopen voeding via het internet, zo blijkt uit een eerste rapport van de cel e-commerce van het Federaal Voedselagenstchap (FAVV), woensdag in Le Soir. Er wordt een toenemend aantal klachten in opgetekend, onder meer op het gebied van voedingssupplementen. [naar artikel]


6. Steeds meer Belgen trekken naar buitenland ... om er ‘thuis’ te werken: “In Spanje is er ook snel internet, hoor” (21/04/2021 - Het Nieuwsblad)

Gezocht: een appartement in Spanje met zicht op zee en… snel internet. Nu het reisverbod voorbij is, staan honderden Belgen klaar om een stekje te gaan kopen in Spanje. Als tweede verblijf of als tweede thuiskantoor. “Van thuis uit werken, gaat toch evengoed vanuit Spanje?” [naar artikel]


7. Belgen deden nog nooit zoveel meldingen van fraude op internet (21/05/2019 - De Tijd)

01:08 De economische inspectie kreeg vorig jaar meer dan 7.000 meldingen van burgers en bedrijven over fraude op het internet. Terwijl steeds meer Belgen aankopen doen via het internet, zoeken ook de fraude... [naar artikel]


8. “Belgische ‘taksenlasagne’ drijft consumenten naar het buitenland”: bijna 4 op de 10 Belgen kopen dranken goedkoper over grens (23/08/2022 - Het Laatste Nieuws)

We steken steeds meer de grens over om te besparen op dagdagelijkse producten. Dat is zeker zo voor dranken, die in het buitenland veelal merkelijk goedkoper zijn. Bijna 4 op de 10 Belgen doen wel eens een stockinkoop over de grens. Hoe groot is dat prijsverschil nu eigenlijk? Hoeveel omzet verliezen onze bedrijven daardoor aan buurlanden? En is er een manier om de consument aan te sporen om weer meer Belgisch te kopen? [naar artikel]


9. Daarom kopen de Belgen steeds meer tweedehandsspullen (18/10/2017 - Het Nieuwsblad)

Tweedehands is uitgegroeid tot een maatschappelijke vaste waarde. Steeds meer Belgen kopen niet alleen tweedehandsartikelen, maar diegene die het al een tijdje doen, kopen ook méér tweedehandsspullen. En ze doen dat ook steeds meer uit financiële overwegingen. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek van iVox in opdracht van De Kringwinkel, Troc.com en 2dehands.be. [naar artikel]


10. Ruim 4 op 10 jongeren besteden meer dan een derde van inkomen aan hypotheek (28/02/2020 - Express)

Zo’n 43 procent van de Belgen tussen 22 en 35 jaar die een eerste woning kopen, besteedt meer dan een derde van zijn maandelijks inkomen aan het afbetalen van de hypotheek. Dat blijkt uit een rondvraag van AXA Bank bij 1.000 jonge Belgen over hun eerste woonst. Voor een kwart gaat het om een bedrag […] The post Ruim 4 op 10 jongeren besteden meer dan een derde van inkomen aan hypotheek appeared first on Business AM. [naar artikel]


11. Ruim 4 op 10 jongeren besteden meer dan een derde van inkomen aan afbetalen hypotheek (28/02/2020 - Het Laatste Nieuws)

Zo'n 43 procent van de Belgen tussen 22 en 35 jaar die een eerste woning kopen, besteedt meer dan een derde van zijn maandelijks inkomen aan het... [naar artikel]


12. 36 procent van de Belgen woont alleen: hoe kunnen zij als single tóch nog een eigen woning kopen? (10/10/2023 - Het Laatste Nieuws)

Ondertussen zijn ze al met 1,8 miljoen: het aantal Belgen dat zonder partner woont. Ze zijn zo goed voor ruim één derde van alle huishoudens in ons land. De vraag is dan ook almaar meer relevant: kan je als alleenstaande nog een woning kopen? En komt de overheid je tegemoet? Spaargids.be zocht het uit. [naar artikel]


13. Thuiswerkende Belgen kopen meer dierenvoeding (02/04/2021 - De Tijd)

02:30 Belgen gaven vorig jaar 7,8 procent meer uit aan dierenvoeding. De reden is waarschijnlijk thuiswerk door corona. 'Mensen soigneren hun dieren meer en ze kopen ook meer dieren', zegt Thierry le Grelle... [naar artikel]


14. Steeds meer Belgen kopen meer tweedehands en doen dat uit financiële overwegingen (21/10/2017 - Het Belang van Limburg)

Tweedehands is uitgegroeid tot een maatschappelijke vaste waarde. Steeds meer Belgen kopen niet alleen tweedehandsartikelen, maar diegene die het al een tijdje doen, kopen ook méér tweedehandsspullen. En ze doen dat ook steeds meer uit financiële overwegingen. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek van iVox in opdracht van De Kringwinkel, Troc.com en 2dehands.be. [naar artikel]


15. Steeds meer Belgen kopen tweedehands uit financiële overwegingen (21/10/2017 - De Standaard)

Tweedehands is uitgegroeid tot een maatschappelijke vaste waarde. Steeds meer Belgen kopen niet alleen tweedehandsartikelen, maar diegene die het al een tijdje doen, kopen ook méér tweedehandsspullen. En ze doen dat ook steeds meer uit financiële overwegingen. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek van iVox in opdracht van De Kringwinkel, Troc.com en 2dehands.be. [naar artikel]


16. Steeds meer Belgen kopen tweedehands en niet alleen omdat het hip of retro is (21/10/2017 - Het Nieuwsblad)

Tweedehands is uitgegroeid tot een maatschappelijke vaste waarde. Steeds meer Belgen kopen niet alleen tweedehandsartikelen, maar diegene die het al een tijdje doen, kopen ook méér tweedehandsspullen. En ze doen dat ook steeds meer uit financiële overwegingen. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek van iVox in opdracht van De Kringwinkel, Troc.com en 2dehands.be. [naar artikel]


17. Belgen kopen meer online, maar buitenlandse webwinkels plukken de vruchten (09/12/2021 - Express)

Lees dit artikel: Belgen kopen meer online, maar buitenlandse webwinkels plukken de vruchten Hoewel meer Belgen vorig jaar online aankopen hebben gedaan, is het aandeel van e-commerce in de omzet van Belgische bedrijven gedaald. Dat blijkt donderdag uit de jaarlijkse barometer van de informatiemaatschappij van de FOD Economie. In 2020 kocht 73 procent van de Belgen volgens de barometer al eens iets online. België scoort daarmee ruim boven […] Lees dit artikel: Belgen kopen meer online, maar buitenlandse webwinkels plukken de vruchten [naar artikel]


18. Steeds meer Belgen kopen tweedehands en doen dat uit financiële overwegingen (18/10/2017 - Het Belang van Limburg)

Tweedehands is uitgegroeid tot een maatschappelijke vaste waarde. Steeds meer Belgen kopen niet alleen tweedehandsartikelen, maar diegene die het al een tijdje doen, kopen ook méér tweedehandsspullen. En ze doen dat ook steeds meer uit financiële overwegingen. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek van iVox in opdracht van De Kringwinkel, Troc.com en 2dehands.be. [naar artikel]


19. Dertiger licht zestig mensen op via internet met valse tickets voor Efteling (26/02/2020 - Gazet van Antwerpen)

Om uit de financiële problemen te komen, lichtte Wim J. (32) uit Turnhout in een jaar tijd minstens zestig personen op. Hij bood producten via internet te koop aan, maar die spullen werden nooit geleverd of waren vals. Het ging onder meer om valse tickets voor de Efteling. “Ik heb me niet verrijkt, ik wilde eten en drinken kopen”, zei de man op de rechtbank in Turnhout. [naar artikel]


20. Wijn en zuivel kopen Belgen over de grens: voedingsindustrie klaagt hoge taksen aan (18/07/2019 - Gazet van Antwerpen)

Goedkopere producten en aantrekkelijke prijs­formules doen Belgen in Nederland of Frankrijk winkelen. De Belgische voedingsindustrie ziet het met lede ogen aan. [naar artikel]


21. Wat Zegt de Wetenschap: Kopen we meer drugs dankzij het internet? (26/04/2021 - Knack)

Drugs kopen kan je op straat, bij een dealer, via vrienden. Óf, anno 2021, via de donkere krochten van het internet: het dark web. Hoe moeilijk is het om drugs te bestellen vanuit je luie zetel? Hoe werkt dat? Wie zijn de kopers? Wat weet de politie hierover? En zorgt dit er niet voor dat er plots véél meer drugs wordt verkocht? Criminoloog Charlotte Colman doet hier met de Universiteit Gent onder... [naar artikel]


22. “Belgen zullen dit jaar voor meer dan 10 miljard euro online kopen” (07/09/2017 - Het Belang van Limburg)

De onlineverkoop in België zal dit jaar de kaap van 10 miljard euro bereiken. Dat voorspelt BeCommerce, de Belgische vereniging van onlinehandelaars, op basis van cijfers van de eerste jaarhelft. Daarin gaven de Belgen voor 4,9 miljard euro uit op het internet. [naar artikel]


23. Vertrouwen van Belgen in internet en sociale media op historisch dieptepunt (07/05/2021 - Het Laatste Nieuws)

Belgen hebben steeds minder vertrouwen in het internet en in sociale media als informatiebronnen. Dat blijkt uit een nieuwe Eurobarometer. Vorige zomer had 40% van de Belgen die in het kader van de enquête ondervraagd werden nog vertrouwen in het internet en 24% in sociale media, maar nu is dat gezakt naar respectievelijk 31% en 10%. [naar artikel]


24. Consumentenreus Unilever: ‘Ook na corona blijven mensen meer hygiënische producten kopen’ (24/04/2020 - Express)

De coronapandemie zal tot blijvende veranderingen in het winkelgedrag leiden. Dat zegt Alan Jope, de topman van het Brits-Nederlandse concern... The post Consumentenreus Unilever: ‘Ook na corona blijven mensen meer hygiënische producten kopen’ appeared first on Business AM. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!