21:35 De Duitse autobouwer Audi gaat met SAIC, de grootste autoproducent van China, samenwerken om platformen voor elektrische voertuigen te ontwikkelen. [naar artikel]
In Drive dit weekend een wel heel speciale uitdaging: de Audi e-tron Sportback nam het immers op tegen een elektrische step van het Duitse merk. Audi is trouwens niet het enige merk dat zich op de nieuwe mobiliteit richt. HLN Drive onderzocht het fenomeen. [naar artikel]
De Duitse autobouwer Audi zal vanaf 2026 alleen nog maar volledig elektrische wagens wereldwijd lanceren. Hij verwacht dat tegen 2033 de productie van auto's met verbrandingsmotoren nagenoeg volledig uitgefaseerd zal zijn, zo heeft Audi dinsdag aangekondigd. [naar artikel]
Audi Brussels is gestart met de serieproductie van de e-tron, de eerste volledig elektrische SUV van het Duitse merk. Audi zal de auto voor het... [naar artikel]
Audi is zeer trots op de nieuwe e-tron. En terecht, want het is de eerste echte elektrische auto van het Duitse merk. We reden ermee in Abu Dhabi... [naar artikel]
De Brusselse fabriek van de Duitse luxewagenbouwer Audi heeft vorig jaar meer dan 95.000 wagens gebouwd van het kleine model A1. De zes voorgaande jaren kwam de productie nog uit boven de 100.000 stuks, maar de fabriek bereidt zich voor op de komst van de nieuwe volledig elektrische SUV Audi e-tron. Dat is vandaag vernomen […] [naar artikel]
De Duitse luxewagenbouwer Audi, die in zijn fabriek in Vorst de elektrische e-tron bouwt, gaat er binnenkort ook wagens met batterijen van het Zuid-Koreaanse Samsung bouwen. Tot dusver werden batterijen van het Zuid-Koreaanse LG gebruikt, maar Audi had al van bij het begin de twee batterijleveranciers aangesteld. [naar artikel]
Tesla heeft zijn positie als ’s werelds meest populaire merk van elektrische wagens verloren. Het Chinese merk waarvan u mogelijk nog nooit hebt gehoord, stootte de elektrische bolide van Elon Musk van de troon. “In één dag werden hier alweer zes bestelbons getekend.” Wat is BYD, en waarom kiezen consumenten ook in ons land steeds meer voor de ‘Chinese droom’? [naar artikel]
Na de Duitse autobouwer Audi in Vorst gaat ook de Zweedse autoconstructeur Volvo batterijen voor elektrische wagens assembleren op zijn site in... [naar artikel]
De Chinese autoreus BYD staat op het punt Tesla te overtreffen als ’s werelds meest verkochte merk voor elektrische voertuigen, een significante mijlpaal in de auto-industrie. In het nieuws. Build Your Dream (BYD) is nog steeds een relatief onbekend Chinees automerk. Maar het staat op het punt om Tesla te onttronen als leider in de […] [naar artikel]
De Duitse luxewagenbouwer Audi, die in zijn fabriek in Vorst de elektrische e-tron bouwt, gaat er binnenkort ook wagens met batterijen van het... [naar artikel]
De Duitse autoconstructeur Audi is in gesprek met het Chinese SAIC Motor Corp om een platform voor een elektrische wagen te kopen. Dat vernam persbureau Reuters van bronnen die vertrouwd zijn met de gesprekken. [naar artikel]
Na de Duitse autobouwer Audi in Vorst gaat ook de Zweedse autoconstructeur Volvo batterijen voor elektrische wagens assembleren op zijn site in Gent. Dat heeft de autobouwer woensdagochtend gemeld in een persbericht. Om 10 uur is een persconferentie gepland in de Gentse fabriek, waar meer toelichting gegeven zal worden. [naar artikel]
Op het Autosalon in Brussel, staat een opmerkelijke nieuwkomer te pronken, de Polestar. Het merk van elektrische wagens, dat voor 50% in handen is van Volvo Car Group, maakt zo zijn intrede op de Belgische markt. Binnenkort opent er ook een showroom in Antwerpen. [naar artikel]
De Duitse luxewagenbouwer Audi wil nog voor het einde van dit jaar de productie starten in zijn nieuwe fabriek voor elektrische wagens in Changchun, in het noorden van China. Dat blijkt uit een mededeling die de autobouwer donderdag verspreidde in de aanloop naar het autosalon van Peking volgende week. [naar artikel]
Audi wordt het eerste merk dat met een elektrisch aangedreven auto aan de Dakar zal deelnemen. Het maakt zijn intrede in de woestijnrally in 2022 en trekt zich daarvoor terug uit de elektrische Formule E. [naar artikel]
Audi roept wereldwijd ongeveer 1,2 miljoen auto's en SUV's terug. De elektrische koelvloeistofpomp in de wagens kan oververhit raken, waardoor de... [naar artikel]
De Europese Commissie oordeelt dat China aan concurrentievervalsing doet bij Chinese elektrische wagens. Hogere importtaksen dreigen nu. “Prijsstijgingen liggen dan voor de hand”, zegt HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn. Hoeveel duurder kunnen wagens van een merk als BYD worden? Wat met de prijzen van Europese merken en Tesla’s? En doe je dan nu best nog snel een aankoop? [naar artikel]
De Duitse luxewagenbouwer Audi wil nog voor het einde van dit jaar de productie starten in zijn nieuwe fabriek voor elektrische wagens in Changchun, in het noorden van China. Tegelijk vreest Audi Brussels voor zijn voortbestaan. The post Audi opent dit jaar nog een nieuwe fabriek in China, terwijl Brussel beeft appeared first on Trends. [naar artikel]
Volkswagen gaat ongeveer 1 miljard euro investeren in een nieuw ontwikkelingscentrum voor elektrische wagens in China. Dat kondigde de Duitse groep dinsdag aan, in de marge van het autosalon in Shanghai. [naar artikel]
De tijd van de kleine wagens bij Audi is voorbij. De autobouwer wil inzetten op grotere luxemodellen met hogere marges. [naar artikel]
Audi gooit het over een andere boeg. Het merk stopt na 2021 met de Formule E en verschijnt een jaar later met een elektrische auto aan de start van de Dakar. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.