De belasting op niet-geadresseerde reclame heeft de gemeente Kortessem in het jaar 2015 een aardige som opgebracht. [naar artikel]
Hongarije mag belasting heffen over de omzet van telecombedrijven en detailhandelaars. Volgens het Europees Hof van Justitie staat het EU-lidstaten... [naar artikel]
Mogen online influencers bij hun Instagram-posts schrijven wat ze willen of moeten ze duidelijk vermeden dat het in sommige posts om reclame gaat? De Raad voor de Reclame zegt nu dat ze hun volgers duidelijk moeten maken wanneer ze betaald worden om een product te promoten. Ze kunnen dit doen door hashtags te gebruiken zoals #adv of #reclame. Toch volgen er geen sancties wanneer ze deze aanbevelingen niet naleven. [naar artikel]
Online influencers moeten duidelijk aangeven als ze betaald worden om een product of dienst te promoten. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld de woorden reclame, advertentie of sponsoring of de hashtags #spon, #adv, #prom of #reclame te vermelden. Dat staat in een reeks aanbevelingen die de Raad voor de Reclame maandag bekendmaakte. [naar artikel]
Uitbaters van online casino’s en online kansspelen mogen weer reclame maken. Dat schrijft de Franstalige zakenkrant L’Echo dinsdag en wordt bevestigd door de Raad van State. Een arrest van 6 februari vernietigt grotendeels een Koninklijk Besluit (KB) van 25 oktober 2018 over reclame voor gokken. [naar artikel]
Uitbaters van online casino’s en online kansspelen mogen weer reclame maken. Dat schrijft de Franstalige zakenkrant L’Echo dinsdag en wordt bevestigd door de Raad van State. Een arrest van 6 februari vernietigt grotendeels een koninklijk besluit (KB) van 25 oktober 2018 over reclame voor gokken. [naar artikel]
Televisie-uitzendingen die reclame bevatten voor online kansspelen mogen vanaf 1 juni niet langer uitgezonden worden. Op 1 juni treedt het koninklijk besluit van 25 oktober 2018 in werking, over de voorwaarden voor het uitbaten van kansspelen en weddenschappen via informatiemaatschappij-instrumenten. De reclame-uitzendingen voor online kansspelen op tv voldoen niet aan deze voorwaarden en worden bijgevolg […] Het bericht Nieuw op 1 juni – Reclame online kansspelen op tv verboden verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
13:17 De Franse fiscus vraagt miljoenen euro's aan Amerikaanse techgroepen. Hij zet zo door met een belasting op multinationals die nauwelijks of geen belasting betalen in Frankrijk. [naar artikel]
De manier waarop online reclame in Europa wordt verkocht en getoond, moet anders. Een cruciaal onderdeel van dat mechanisme is in strijd met de Europese privacywetgeving, zegt de Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit (GBA). [naar artikel]
Uitbaters van online casino's en online kansspelen mogen weer reclame maken. Dat schrijft de Franstalige zakenkrant L'Echo vandaag en wordt... [naar artikel]
3 Franse volksvertegenwoordigers van de Parti Socialiste (PS) willen de inkomsten uit advertenties die op YouTube en andere videoplatformen verschijnen gaan belasten. Ze willen op die manier indirect Google en Facebook raken. Er wordt gedacht aan een belasting van 2%. Advertenties die op pornofilmpjes verschijnen zouden zelfs à rato van 10% worden belast. Het voorstel wordt […] The post ‘2% belasting op reclame op YouTube-filmpjes’ appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
De gokbedrijven in ons land moeten zich binnenkort aan veel strengere regels houden. Reclame voor online gokken tijdens sportwedstrijden kan straks niet meer, er komt een verbod op reclame op tv voor 20.00 uur en een waarschuwing wordt verplicht bij elke reclameboodschap. [naar artikel]
Alphabet, het moederbedrijf van Google en YouTube, heeft vorig jaar nagenoeg de helft van de totale wereldwijde online reclamebudgetten toegewezen gekregen. Dat blijkt uit een rapport van het World Advertising Research Center (Warc). De onderzoekers stelden vast dat Alphabet op zijn verschillende platformen voor ongeveer 120 miljard dollar inkomsten uit online reclame boekte. Dat betekende […] The post Alphabet eist bijna helft wereldwijde online reclame-inkomsten op appeared first on Business AM. [naar artikel]
De gokbedrijven in ons land moeten zich binnenkort aan veel strengere regels houden. Reclame voor online gokken tijdens sportwedstrijden kan straks niet meer, er komt een verbod op reclame op tv voor 20.00 uur en een waarschuwing wordt verplicht bij elke reclameboodschap. [naar artikel]
De FOD Economie gaat duidelijke richtlijnen uitvaardigen voor online influencers die reclame maken op sociale media. Online influencers zijn mensen die veel volgers hebben en vaak invloed hebben op specifieke doelgroepen. Bedrijven zetten hen in om reclame te maken voor hun producten, maar dat gebeurt niet altijd transparant. Daar wil de FOD Economie nu een einde aan maken. [naar artikel]
De televisie-uitzendingen die reclame bevatten voor online kansspelen mogen vanaf 1 juni 2019 niet langer uitgezonden worden. Dat heeft de Kansspelcommissie vandaag gemeld. Op 1 juni treedt het koninklijk besluit van 25 oktober 2018 in werking, over de “voorwaarden voor het uitbaten van kansspelen en weddenschappen via informatiemaatschappij-instrumenten”. De reclame-uitzendingen voor online kansspelen op tv […] Het bericht Reclame online kansspelen op tv verboden vanaf 1 juni verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het Franse ministerie van Economische Zaken heeft bekendgemaakt dat de zogenoemde gafa-taks, de belasting voor grote techbedrijven zoals Google, Amazon, Facebook en Apple, er ook dit jaar komt. De Verenigde Staten hadden nochtans gedreigd met strafheffingen op onder meer handtassen en make-up. [naar artikel]
Online influencers moeten duidelijk aangeven als ze betaald worden om een product of dienst te promoten. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld de woorden reclame, advertentie of sponsoring of de hashtags #spon, #adv, #prom of #reclame te vermelden. Dat staat in een reeks aanbevelingen van de Raad voor de Reclame. [naar artikel]
Online influencers moeten duidelijk aangeven als ze betaald worden om een product of dienst te promoten. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld de woorden reclame, advertentie of sponsoring of de hashtags #spon, #adv, #prom of #reclame te vermelden. Dat staat in een reeks aanbevelingen die de Raad voor de Reclame maandag bekendmaakte. [naar artikel]
Groot was de verbazing van bouwondernemer Marcel Beckers, toen hij plots een belasting moest betalen voor twee werfdoeken. De gemeente Maasmechelen beschouwt zo’n spandoek immers als reclame. Maar mag dat wel? [naar artikel]
De manier waarop online reclame in Europa wordt verkocht en getoond ligt onder vuur. Naar aanleiding van een klacht bij de Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit (GBA) moet de online reclamesector, vertegenwoordigd door het Interactive Ecosystem Europe (IAB), een boete van 250.000 euro betalen en haar manier van werken grondig aanpassen in overeenstemming met de GDPR-wetgeving. [naar artikel]
De Verenigde Staten willen importheffingen opleggen aan Oostenrijk, Italië en India, vanwege hun geplande digitaks voor techreuzen zoals Google en Facebook. Dat meldt persbureau Bloomberg op basis van ingewijden. Door de digitaks moeten de techbedrijven belasting gaan betalen over het gedeelte van het inkomen dat ze lokaal, in die landen, verdienen. [naar artikel]
De Europese Commissie gaat de online advertentie-activiteiten van de Amerikaanse internetgigant Google onder de loep nemen. "Google is aanwezig op bijna alle niveaus van de toeleveringsketen voor online reclame. We zijn bezorgd dat Google het moeilijker heeft gemaakt voor rivaliserende online advertentiediensten om de concurrentie aan te gaan", zo verklaarde eurocommissaris voor Concurrentie Margrethe Vestager dinsdag bij de lancering van het diepgaand onderzoek. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.