Vanaf vandaag is het zover: de raamregel is van kracht. Hij doet de wenkbrauwen fronsen en was de voorbije dagen inzet van veel discussie tussen politiek en NMBS, maar toch zal hij gelden. Door minder volk op de trein toe te laten, hoopt de overheid dat het veilig blijft op de lijnen naar de kust. Wij leggen uit hoe de raamregel precies werkt en of het de veiligheid zal verhogen. [naar artikel]
De intussen al beruchte ‘raamregel’ op de trein roept heel wat vragen op. Uit de publicatie van het Ministerieel Besluit blijkt dat reizigers ouder dan 12 verplicht aan het raam moeten zitten op welbepaalde lijnen, in welbepaalde richtingen en op welbepaalde dagen. Maar wat als er geen plaats meer is? En hoe zal dat georganiseerd worden? [naar artikel]
De intussen al beruchte ‘raamregel’ op de trein roept heel wat vragen op. Uit de publicatie van het Ministerieel Besluit blijkt dat reizigers ouder dan 12 verplicht aan het raam moeten zitten op welbepaalde lijnen, in welbepaalde richtingen en op welbepaalde dagen. Maar wat als er geen plaats meer is? En hoe zal dat georganiseerd worden? [naar artikel]
Het plan om treinreizigers naar de kust tegen het raam te kleven kent een lange voorgeschiedenis. De besluitvorming verliep eerder toevallig en chaotisch. Maar hoe is dat raamplan op de politieke agenda geraakt en erdoor gekomen? [naar artikel]
Zondagavond om 20 uur heeft de politie in Sint-Truiden zo’n 300 studenten van de trein geplukt. De jongeren waren op weg naar hun kot in Leuven of Brussel, maar er zaten te veel reizigers op de trein om de befaamde raamregel te kunnen naleven. [naar artikel]
Zondagavond was het enorm druk op de trein die van Hasselt richting de kust reist, door honderden studenten die op weg waren naar hun kot. “Boemvol”, aldus Medina Kalimulaeva die beelden maakte op de trein en alles op Facebook zette om de drukte aan de kaak te stellen. Omdat de trein overvol was, kon de befaamde raamregel - die om middernacht verstreek - niet nageleefd worden. In Sint-Truiden werden uiteindelijk zo’n 300 studenten van de trein geplukt. [naar artikel]
Olivier Maingain, de voorzitter van DéFi, houdt vast aan zijn eis dat de traditionele partijen (PS, MR en CDH) eerst schoon schip moeten maken voordat hij wil praten over nieuwe regeringen. [naar artikel]
Défi-vooritter Olivier Maingain houdt vast aan zijn eis dat de traditionele partijen eerst de stal moeten uitmesten voor hij in nieuwe coalities stapt. Dat zei hij voor zijn overleg met CDH-voorzitter Benoît Lutgen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.