Een afspraak maken om te kunnen winkelen zet een enorme rem op de verkoop. De gevolgen van het nu sinds goed een week verplichte shoppen op afspraak zijn alarmerend: handelaars spreken van slechts één à twee klanten die ze op afspraak over de vloer krijgen, in het weekend is dat heel vaak zelfs helemaal niemand. Een afspraak maken, zelfs al kan dit vaak nog aan de winkeldeur zelf, is voor heel wat klanten een grote, psychologische drempel. Volgens NSZ ging de omzet vorige week nog eens met bijna een kwart achteruit. [naar artikel]
Een afspraak maken om te kunnen winkelen zet een enorme rem op de verkoop. De gevolgen van het nu sinds goed een week verplichte shoppen op afspraak zijn alarmerend: handelaars spreken van slechts één à twee klanten die ze op afspraak over de vloer krijgen, in het weekend is dat heel vaak zelfs helemaal niemand. Een afspraak maken, zelfs al kan dit vaak nog aan de winkeldeur zelf, is voor heel wat klanten een grote, psychologische drempel. Volgens NSZ ging de omzet vorige week nog eens met bijna een kwart achteruit. [naar artikel]
De niet-essentiële winkels mogen vanaf zaterdag enkel nog klanten op afspraak ontvangen. “Dit voelt voor mij als een sluiting”, zegt Elisa Loconsole van boetiek Caviar in Hasselt. Dat shoppen nu wel met een gezinslid mag, is voor de winkeliers enkel een pleister op de wonde. [naar artikel]
Handelsfederatie Comeos en ondernemersorganisatie Unizo slaan dit weekend de handen in elkaar voor het Weekend van de Klant. Bij zo'n 13.000 kleine en grote handelaars wordt u bij uw aankoop op een bijzondere attentie getrakteerd. Winkeliers willen de klanten op die manier aansporen om wat vaker lokaal te shoppen, nu er veel concurrentie is van het internet. "Het Journaal" trok voor de gelegenheid naar Leuven. [naar artikel]
De koopzondag in de Antwerpse binnenstad was een drama voor de winkeliers. De Meir en de aanpalende winkelstraten oogden akelig leeg. Veel grote winkelketens, zoals onder meer Primark, hielden de deuren zelfs helemaal gesloten. De kleine zelfstandigen die wel open deden zagen amper klanten. Dat heeft vooral te maken met het winkelen op afspraak. Sinds het invoeren van die maatregel is er een omzetverlies van 70 procent, zegt ondernemersorganisatie Neutraal Syndicaat voor Zelfstandige (NSZ). [naar artikel]
Een afspraak maken om te kunnen winkelen zet een enorme rem op de verkoop. De gevolgen van het nu sinds goed een week verplichte shoppen op afspraak zijn alarmerend: handelaars spreken van slechts één à twee klanten die ze op afspraak over de vloer krijgen, in het weekend is dat heel vaak zelfs helemaal niemand. [naar artikel]
Vandaag was het de laatste dag dat je nog op een normale manier kan gaan shoppen in de niet-essentiële winkels, want vanaf morgen kan je in die winkels enkel nog op afspraak terecht, en dat 4 weken lang. Een harde maatregel voor de winkeliers, en ook voor hun klanten wordt het aanpassen. Daarom gingen veel mensen vandaag nog shoppen, want een afspraak maken zien ze niet direct zitten. [naar artikel]
Vroeger was het weggelegd voor een select clubje, maar nu kan bijna iedereen ook buiten de normale openingsuren gaan winkelen. Handig, en ook winkeliers zien er vooral voordelen in. Onder meer bij kledingwinkels Taro’s in Mechelen en Conquest in Herselt merken ze dat het werkt. “Wie op afspraak komt, die koopt.” Ook na corona? [naar artikel]
Winkeliers merken dat klanten steeds agressiever worden wanneer ze hen vragen om de coronamaatregelen te respecteren. Het gaat van vloeken en schelden, tot zelfs fysieke agressie. Heidi Herbots, manager van het Kruidvat in Bilzen, kreeg een pot gel naar haar hoofd geslingerd toen ze een klant vroeg om een winkelmandje te dragen. Op deze manier, trekken de winkeliers het niet langer. Werkgeversorganisatie Unizo Limburg vraagt meer begrip en vooral respect voor de ondernemers. "Het is trouwens de plicht van de winkeliers om klanten te wijzen op de coronamaatregelen, voor ieders veiligheid" klinkt het. [naar artikel]
De Limburgse winkeliers verwachten maandag geen stormloop. Integendeel, ze zullen al blij zijn als ze maandag zowat de helft van de normale verkoop zullen halen. Ze merken wel meer vraag naar shoppen op afspraak. [naar artikel]
Steeds meer winkeliers klagen over agressieve klanten. Dat zegt handelsfederatie Comeos. Volgens Comeos zijn klanten agressiever omdat ze de coronamaatregelen in winkels niet begrijpen. Zeker drie op de vier winkeliers hebben de voorbije periode al agressieve klanten over de vloer gekregen, meldt Comeos. [naar artikel]
Vijf dagen na het heropenen van de winkels hoor je de meeste winkeliers niet klagen. Integendeel, klanten shoppen snel en efficiënt en geven ook... [naar artikel]
Steeds meer consumenten shoppen online. Winkeliers moeten volgen en dat is ook in Limburg een opvallende trend. "Het is belangrijk dat je meegaat met de nieuwe trend." [naar artikel]
Vijf dagen na het heropenen van de winkels hoor je de meeste winkeliers niet klagen. Integendeel, klanten shoppen snel en efficiënt en geven ook... [naar artikel]
Vijf dagen na het heropenen van de winkels hoor je de meeste winkeliers niet klagen. Integendeel, klanten shoppen snel en efficiënt en geven ook... [naar artikel]
Ja, pakjes daar zijn de winkeliers dan weer helemaal klaar voor. Vanaf dinsdag kunnen ze opnieuw klanten ontvangen. Al blijft de norm wel runshoppen en geen funshoppen. Klanten mogen maximaal een halfuur in de winkel blijven en alleen shoppen is verplicht. Sectororganisatie ModeUnie heeft begrip voor de voorzorgsmaatregelen, maar betreurt de regel van het individueel shoppen wel, want dit zou een grote rem op de verkoop zetten. [naar artikel]
Geen onverwacht rinkelende deurbelletjes meer, want vanaf zaterdag werken onze winkeliers enkel nog op afspraak. In Nederland is shoppen al een week of drie een strikt geplande activiteit. Dat het beter is dan niets, geven handelaars daar ons al mee, maar: “Achteraf gezien valt het toch tegen.” [naar artikel]
Zijn we het shoppen echt verleerd? Daar lijkt het op: negen maanden na de heropening van de niet-essentiële winkels lijdt ruim 1 op de 2 zelfstandige winkeliers nog steeds een omzetverlies van 30 tot 40 procent. Ook heel wat horeca-uitbaters en contactberoepers zien nog steeds een pak minder klanten. [naar artikel]
Elena Peeters heeft een nieuwe theatermonoloog gemaakt, die vanavond in première gaat in Turnhout. "Johnnyboy" vertelt over haar correspondentie met twee terdoodveroordeelden en een iemand die levenslang in de gevangenis moet blijven. Voor haar voorstelling ging ze haar pennenvrienden ook bezoeken in Amerika. Ze vertelde over haar ervaring in "De afspraak" en "De ochtend". [naar artikel]
De modesector vraagt in een open brief om shoppen met het gezin en de bubbel van vijf toe te staan. Nu de zomersolden halfweg zijn, blijkt namelijk dat de verkoopcijfers dramatisch zijn: kledingwinkels zitten 40 procent onder de cijfers van vorig jaar. “Dit is niet minder dan dramatisch”, zegt Isolde Delanghe van Mode Unie. [naar artikel]
Heel wat tuinaannemers zitten met de handen in het haar. Door "plantgarantie" te bieden aan hun klanten, moet ze nu opdraaien voor planten die slachtoffer zijn geworden van de grote hitte van de laatste weken. [naar artikel]
Een opmerkelijke passage aan het begin van "De afspraak" gisteren. Marc Noppen, de CEO van het UZ Brussel, vertelde daar dat hij "een beetje verkouden was". "Maar het heeft helemaal niets met COVID-19 te maken." [naar artikel]
Na een afgelaste editie vorig jaar, gaat de Lenteshopping in Leuven dit jaar wel door. En daar zijn de handelaars heel blij mee. Wel roepen ze de klanten op om alle regels te respecteren en zeker niet met twee een winkel binnen te lopen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.