De NMBS is van plan om 11,6 miljoen euro uit te trekken voor een gedeeltelijke renovatie van het station in Hasselt. Een definitieve beslissing is er echter nog niet, blijkt uit het antwoord van minister François Bellot (MR) op een vraag van Kamerlid Wouter Raskin (N-VA). [naar artikel]
Minder dan een week nadat de hoofdroltrap in het station van Hasselt hersteld werd, viel maandagnamiddag alweer een andere roltrap stil. “De wet van Murphy”, zucht NMBS-woordvoerder Dimitri Temmerman. Intussen is er meer informatie bekend over de renovatieplannen voor het station. Als de budgetten goedgekeurd geraken, starten de werken begin 2019. Naast de 11,6 miljoen euro van de NMBS legt ook Infrabel 5 miljoen op tafel voor de aanpassing van de perrons. [naar artikel]
Het is nog altijd wachten op het investeringsplan 2016-2020 van zowel de NMBS als van Infrabel. Daarin is er geen sprake van een nieuw station voor Hasselt en er is zelfs geen budget voor een renovatie. Daarnaast is het vooral uitkijken naar wat Infrabel gaat doen met de elektrificatie van de verbinding Mol-Hamont. [naar artikel]
De NMBS-investeringscel heeft de renovatie van het station van Hasselt principieel goedgekeurd. De werken moeten midden 2018 beginnen, een half jaar vroeger dan gepland. Dat heeft Open Vld-Kamerlid Nele Lijnen vernomen van een hooggeplaatste bron bij de spoorwegmaatschappij. [naar artikel]
HasseltOp maandag 17 september start de langverwachte renovatie van het treinstation van Hasselt. De werken zullen ruim 19 miljoen euro kosten en tot 2023 duren. [naar artikel]
Drie jaar nadat TV Limburg het probleem aankaartte in een reeks reportages en twee jaar nadat de NMBS een grondige renovatie aankondigde, ligt het station van Hasselt er nog altijd even verloederd bij. Ook vandaag moeten mensen hun zware koffers de trap opsleuren omdat de roltrappen weer maar eens defect zijn. Reizigers noemen het station de schandvlek van Hasselt. Het station is een visitekaartje dat geen enkele centrumstad zou willen afgeven. [naar artikel]
De eerste fase van de renovatie van het station van Hasselt werd vrijdag afgerond. De trap aan de achterkant van het station, aan de kant van Runkst, is nu volledig overdekt. Al ontbreekt de beloofde lift voorlopig nog. [naar artikel]
Het Maritiem Station op de site van Tour & Taxis heeft een eerste stap gezet naar de overdekte stad die het tegen eind 2020 moet zijn. Eigenaar Extensa, archtitectenbureau Neutelings Riedijk Architecten en de eerste huurder, adviesbureau Accenture, stelden er vandaag de eerste afgewerkte kantoorruimtes voor. In de zeven hallen van het voormalige treinstation worden […] Het bericht Renovatie Maritiem Station zet eerste stap naar “overdekte stad” op Tour & Taxis verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
In het station Brussel-Noord is sinds vanochtend de gerenoveerde centrale gang opnieuw in gebruik genomen. Met de heropening komt er een einde aan de meer dan vijf jaar durende renovatiewerken aan de drie onderdoorgangen en de stationshal van het drukste treinstation van België. De werken voor de renovatie van het Noordstation begonnen in september 2014. […] Het bericht Renovatie station Brussel-Noord volledig voltooid met opening van centrale gang verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
In het station Brussel-Noord is sinds deze ochtend de gerenoveerde centrale gang opnieuw in gebruik genomen. Met de heropening komt er een einde aan de meer dan vijf jaar durende renovatiewerken aan de drie onderdoorgangen en de stationshal van het drukste treinstation van België. De werken voor de renovatie van het Noordstation begonnen in september […] Het bericht Renovatie station Brussel-Noord is helemaal voltooid verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.