Vanaf 2026 moeten alle bedrijfswagens elektrisch zijn. Maar ook als particulier worden we de komende jaren in de richting van een elektrische auto gestuurd. Voor je het weet heb je er straks eentje op de oprit. En dat wordt aanpassen. “Rijden met een ‘EV’ is helemaal anders dan met een klassieke benzine- of dieselauto. Niet alleen rijtechnisch, ook mentaal”, zegt onze auto-expert Joost Bolle. Hij zet de meest opvallende verschillen met een klassieke auto op een rij. [naar artikel]
Hoewel we volop aangemoedigd worden om een elektrische wagen te kopen, blijkt de Belgische consument er nog niet warm voor te krijgen. Maar als je de overstap dan toch maakt, zal je merken dat elektrisch rijden een stevige aanpassing vergt. “Rijden met een ‘EV’ is helemaal anders dan met een klassieke benzine- of dieselauto. Niet alleen rijtechnisch, ook mentaal”, zegt onze autokenner Joost Bolle. Hij zet de meest opvallende verschillen op een rij. [naar artikel]
Er bestaan grote regionale verschillen in de slaagpercentages voor het ingangsexamen arts en tandarts. Dat blijkt uit gegevens van onderwijsminister Hilde Crevits. In West-Vlaanderen ligt het percentage bijvoorbeeld op 24,4 procent, in Limburg slechts op 14,9 procent. Eerder raakte al bekend dat 1.266 studenten geslaagd zijn voor de examens in juli en augustus. Dat is […] [naar artikel]
De grote namen op onze energiemarkt zijn de meeste mensen wel bekend, maar ook kleinere spelers winnen de laatste jaren aan belang. Zo kiezen veel mensen bewust voor een zogenaamde coöperatieve energieleverancier. Mijnenergie.be legt uit hoe die werken en of er ook een voelbaar verschil is op de energiefactuur. [naar artikel]
Een stoomcursus klassieke muziek voor jongeren tussen de Toscaanse heuvels? Dat kan, onder het wakende oog (en oor) van dirigent Philippe Herreweghe. Maar krijg je jongeren er ook écht mee aan de klassieke muziek? [naar artikel]
De opkomst van de elektrische wagen zal in Europa enorm verschillen van land tot land. Dat heeft Robert Irlinger, senior vice-president van de afdeling elektrische wagens bij de Duitse autobouwer BMW, gezegd in de marge van het autosalon van Brussel. In Europa zal de elektrische auto snel doorbreken in de Scandinavische landen, met Noorwegen vandaag […] [naar artikel]
Vanaf 2026 moeten alle bedrijfswagens elektrisch zijn. Maar ook als particulier worden we de komende jaren in de richting van een elektrische auto gestuurd. Voor je het weet heb je er straks eentje op de oprit. En dat wordt aanpassen. “Rijden met een ‘EV’ is helemaal anders dan met een klassieke benzine- of dieselauto. Niet alleen rijtechnisch, ook mentaal”, zegt onze auto-expert Joost Bolle. Hij zet de meest opvallende verschillen met een klassieke auto op een rij. [naar artikel]
Vanaf 2026 moeten alle bedrijfswagens elektrisch zijn. Maar ook als particulier worden we de komende jaren in de richting van een elektrische auto gestuurd. Voor je het weet heb je er straks eentje op de oprit. En dat wordt aanpassen. “Rijden met een ‘EV’ is helemaal anders dan met een klassieke benzine- of dieselauto. Niet alleen rijtechnisch, ook mentaal”, zegt onze auto-expert Joost Bolle. Hij zet de meest opvallende verschillen met een klassieke auto op een rij. [naar artikel]
Het motorenpalet van automodellen breidt alsmaar uit. Waar je vroeger enkel voor een benzine- of dieselversie kon kiezen, kan je nu ook vaak een hybride of elektrische motor in je wagen verkrijgen. Maar hoe maak je de beste keuze? HLN Drive neemt de proef op de som aan de hand van de Hyundai Kona. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.