Problematisch gedrag, slechte concentratie, beperkte motivatie. Uit cijfers die De Morgen opvroeg, blijkt dat scholen al jaren meer jongens dan meisjes naar Centra voor Leerlingenbegeleiding sturen. ‘Moeten we ons onderwijs niet beter afstemmen op hun noden?’, vragen CLB’s zich af. [naar artikel]
Problematisch gedrag, slechte concentratie, beperkte motivatie. Uit cijfers die De Morgen opvroeg, blijkt dat scholen al jaren meer jongens dan meisjes naar Centra voor Leerlingenbegeleiding sturen. ‘Moeten we ons onderwijs niet beter afstemmen op hun noden?’, vragen CLB’s zich af. [naar artikel]
CLB's zien meer jongens voorbijkomen dan meisjes. In 2019-2020 werden in totaal over alle niveaus van het onderwijs, van het kleuter- tot het middelbaar onderwijs, 249.960 leerlingen begeleid: 58 procent van hen zijn jongens, 42 procent meisjes. Dat blijkt al minstens de laatste vier schooljaren het geval te zijn, schrijft De Morgen vandaag. [naar artikel]
Problematisch gedrag, slechte concentratie, beperkte motivatie. Uit cijfers die De Morgen opvroeg, blijkt dat scholen al jaren meer jongens dan meisjes naar Centra voor Leerlingenbegeleiding sturen. ‘Moeten we ons onderwijs niet beter afstemmen op hun noden?’, vragen CLB’s zich af. [naar artikel]
De Vlaamse Centra voor Leerlingenbegeleiding (CLB's) hebben in de afgelopen vijf maanden 305 dossiers overgemaakt aan het parket. Dat is bijna 8 keer meer dan de 39 dossiers in dezelfde periode in het vorige schooljaar. Ook op andere vlakken noteren de CLB's opvallende stijgingen. Dat heeft Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts donderdag geantwoord op een vraag van Kathleen Krekels (N-VA). De N-VA-minister spreekt van een "onrustwekkende evolutie". [naar artikel]
De Vlaamse Centra voor Leerlingenbegeleiding (CLB’s) hebben van september tot januari tien keer meer dossiers van verontrusting overgemaakt aan het parket dan in dezelfde periode vorig jaar. Dat zei Vlaams minister van Onderwijs, Ben Weyts, op Radio 1. Hij noemde het een “onthutsende vaststelling”. [naar artikel]
Vlaanderen heeft dinsdag richtlijnen verspreid naar de scholen en centra voor leerlingenbegeleiding (CLB's) rond de mogelijke verspreiding van het coronavirus in onze regio. [naar artikel]
Scholen moeten duidelijk en open communiceren over mogelijke coronabesmettingen, ook zonder dat een besmetting is bevestigd. Dat vindt het CLB. Scholen sluiten, zoals dat in Italië gebeurt, is volgens hen niet aan de orde. [naar artikel]
De centra voor leerlingenbegeleiding (CLB) spelen een cruciale rol om uitbraken van het coronavirus in het onderwijs in te dijken. Vanaf 1 september moeten zij de contacten van besmette leerlingen en leerkrachten op school onderzoeken. “Onze centra staan paraat”, zegt Stefan Grielens, directeur van de vrije clb’s. “Als we een vraag krijgen, moeten we wel al de rest laten vallen. Dat betekent dat er medische onderzoeken zullen sneuvelen.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.