In Vlaanderen is de elektrische fiets al langer ingeburgerd, maar nu wint het vervoersmiddel ook aan populariteit in Brussel en Wallonië. Volgens een enquête van verkeersveiligheidsinstituut Vias zijn 40 procent van de Walen en 47 procent van de Brusselaars die met een elektrische fiets rijden, die minder dan een jaar geleden beginnen gebruiken. In Vlaanderen gaat het over 23 procent van de gebruikers. [naar artikel]
De Grote Peiling levert een gemengd beeld op bij de communisten. In de hoofdstad van Europa groeit PVDA uit tot de grootste partij, maar in het zuiden boert ze stevig achteruit. Ook de populariteit van voorzitter Raoul Hedebouw krijgt een deuk. Hoe valt die tegenstelling te verklaren? Heeft PVDA zich misschien opnieuw verbrand aan een internationaal conflict? [naar artikel]
Een fietswissel, kettingproblemen, geen info over de tijdsverschillen. Als apotheose van de Giro was de tijdrit naar Monte Lussari een onvervalste nagelbijter. Reconstructie van een doldwaze dag. “De wissel alleen hebben we zeven of acht keer geoefend.” [naar artikel]
Waalse en Brusselse autobezitters kunnen alleen dromen van een aankooppremie voor een elektrische auto. The post Vlaamse premie voor elektrische wagens steekt in Brussel en Wallonië de ogen uit appeared first on Knack. [naar artikel]
Snelle elektrische fietsen worden voortaan fiscaal gelijkgesteld met gewone fietsen. Dat heeft de ministerraad donderdag beslist. Daardoor breidt de fietsvergoeding van 0,23 euro per kilometer voor woon-werkverkeer vanaf dit jaar uit naar gebruikers van de zogenaamde speed pedelecs. [naar artikel]
Snelle elektrische fietsen worden voortaan fiscaal gelijkgesteld met gewone fietsen. Dat heeft de ministerraad donderdag beslist. Daardoor breidt de fietsvergoeding van 0,23 euro per kilometer voor woon-werkverkeer vanaf dit jaar uit naar gebruikers van de zogenaamde speed pedelecs. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.