Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
BusinessAM

Reclame-inkomsten YouTube overtreffen gezamenlijke omzet grote muzieklabels

08/11/2021 - 19:31
"Lees dit artikel: Reclame-inkomsten YouTube overtreffen gezamenlijke omzet grote muzieklabels Het videoplatform YouTube heeft tijdens het derde kwartaal van dit jaar bijna 7,21 miljard dollar inkomsten uit reclame gegenereerd. Dat betekende een stijging met 43 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit een analyse van de nieuwssite Music Business Worldwide, gebaseerd op cijfers van het Amerikaanse technologiebedrijf Alphabet, het moederconcern van YouTube. “Dergelijke […] Lees dit artikel: Reclame-inkomsten YouTube overtreffen gezamenlijke omzet grote muzieklabels"

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Reclame levert YouTube bijna 55 miljoen dollar inkomsten per dag op (04/02/2021 - Express)

Het videoplatform YouTube heeft het voorbije jaar uit reclame 19,78 miljard dollar inkomsten ontvangen. Dat komt overeen met een bedrag van 54 miljoen dollar per dag. Dat blijkt uit een rapport dat Alphabet, het moederbedrijf van YouTube, over zijn resultaten het voorbije jaar heeft gepubliceerd. Het jaar voordien had reclame YouTube 15,15 miljard dollar inkomsten […] The post Reclame levert YouTube bijna 55 miljoen dollar inkomsten per dag op appeared first on Business AM. [naar artikel]


2. Popsterren rekenen op Europese Commissie in strijd tegen YouTube (09/12/2016 - Express)

Streaming lijkt de muzieksector de kans te bieden de crisis van de voorbije jaren achter zich te laten, maar die heropleving wordt gehypotheceerd door het succes van een aantal digitale platformen – zoals YouTube of Facebook – die muziek gratis aanbieden. De gratis videosite van YouTube is het grootste platform voor muziekstreaming van de wereld […] The post Popsterren rekenen op Europese Commissie in strijd tegen YouTube appeared first on Express [NL]. [naar artikel]


3. Alphabet profiteert van de grotere reclame-inkomsten bij Google en YouTube (30/10/2020 - Express)

Het Amerikaanse technologieconcern Alphabet, het moederbedrijf van onder meer Google, heeft tijdens het derde kwartaal duidelijke tekenen van herstel laten... The post Alphabet profiteert van de grotere reclame-inkomsten bij Google en YouTube appeared first on Business AM. [naar artikel]


4. Alphabet boekt vijfde meer omzet (27/10/2016 - De Tijd)

23:01 De moedergroep van Google profiteerde afgelopen kwartaal andermaal van flink meer reclame-inkomsten op mobiele toestellen en YouTube. [naar artikel]


5. Reclame grote bedrijven bezorgt piraten gigantische winsten (23/08/2021 - Express)

Lees dit artikel: Reclame grote bedrijven bezorgt piraten gigantische winsten Online criminelen die op websites en applicaties gestolen films, televisieprogramma’s, games en live-evenementen aanbieden, verzamelen jaarlijks 1,34 miljard dollar (1,14 miljard euro) inkomsten uit reclame. Die omzet wordt ook gehaald bij een aantal van de meest bekende bedrijven van de wereld. Dat blijkt uit een onderzoek van de Digital Citizens Alliance en veiligheidsspecialist White Bullet. […] Lees dit artikel: Reclame grote bedrijven bezorgt piraten gigantische winsten [naar artikel]


6. Alphabet eist bijna helft wereldwijde online reclame-inkomsten op (05/02/2021 - Express)

Alphabet, het moederbedrijf van Google en YouTube, heeft vorig jaar nagenoeg de helft van de totale wereldwijde online reclamebudgetten toegewezen gekregen. Dat blijkt uit een rapport van het World Advertising Research Center (Warc). De onderzoekers stelden vast dat Alphabet op zijn verschillende platformen voor ongeveer 120 miljard dollar inkomsten uit online reclame boekte. Dat betekende […] The post Alphabet eist bijna helft wereldwijde online reclame-inkomsten op appeared first on Business AM. [naar artikel]


7. YouTube: Artiest krijgt nog 0,001 dollar per videostream (13/07/2016 - Express)

Het videoplatform YouTube heeft vorig jaar in totaal 740 miljoen dollar vergoedingen betaald aan de eigenaars van muziekrechten. Dat betekende een stijging met 15 procent tegenover het jaar voordien. Dat blijkt uit een rapport van consulent Midia Research. Er wordt echter aan toegevoegd dat de muziekactiviteit op YouTube en Vevo tegelijkertijd een stijging met 132 […] The post YouTube: Artiest krijgt nog 0,001 dollar per videostream appeared first on Express [NL]. [naar artikel]


8. YouTube probeert Hollywoodsterren in te schakelen (09/04/2019 - De Morgen)

YouTube poogt Hollywoodsterren over te halen om hun naam aan de videowebsite te binden. Op die manier willen ze de surfer langer op de site houden en de reclame-inkomsten verhogen. [naar artikel]


9. Extra reclame-inkomsten moeten tv-zenders helpen in strijd tegen Netflix en Youtube (11/08/2021 - De Morgen)

VTM, SBS en VRT hebben beslist dat het gedaan is met reclame doorspoelen tijdens het uitgesteld kijken naar tv-programma’s. Populair is die maatregel niet, wel integendeel. ‘We kunnen niet anders’, zeggen de zenders, ‘want anders verliezen we te veel reclame-inkomsten.’ Op zich zijn die verliezen niet meteen levensbedreigend, maar klassieke tv-stations moeten ook vechten tegen de YouTube’s en Netflix’en van deze wereld, en die strijd kost geld. Met de nieuwe maatregel wordt ook de oorlogskas gespijsd, zegt professor media-economie Tom Evens. [naar artikel]


10. YouTube gaat strijd aan met TikTok: techgigant zal advertentie-inkomsten delen met makers (20/09/2022 - Het Laatste Nieuws)

Videostreamingdienst YouTube, onderdeel van techgigant van Google, heeft een nieuwe manier onthuld waarmee makers van korte video’s (Shorts) geld kunnen verdienen. Daarmee wil het makers aan zich binden, terwijl TikTok aan populariteit wint. Er zullen advertenties worden geïntroduceerd in YouTube Shorts. Makers die aan bepaalde criteria voldoen zullen 45 procent van die reclame-inkomsten krijgen. [naar artikel]


11. Federale overheid en Europa werken aan reclameregels: 'YouTube lijkt het Wilde Westen wel' (05/09/2018 - Knack)

Wat moet u doen als uw kinderen 8 euro vragen om naar een boksmatch op YouTube te kijken? Verscheidene overheden willen strengere regels voor online-inkomsten en -reclame. [naar artikel]


12. Streaming levert grote muzieklabels 1 miljoen dollar per uur op (28/02/2020 - Express)

Tijdens het vierde kwartaal van vorig jaar hebben de muziekdivisies van Universal Music Group, Sony Music Group en Warner Music Group gezamenlijk aan streaming 2,26 miljard dollar inkomsten geboekt. Dat komt neer op ongeveer 24,8 miljoen per dag of 1,03 miljoen dollar per uur. Dat zeggen analisten van de nieuwssite Music Business Worldwide (MBW). De […] The post Streaming levert grote muzieklabels 1 miljoen dollar per uur op appeared first on Business AM. [naar artikel]


13. Twitter ziet inkomsten uit reclame halveren (16/07/2023 - De Tijd)

14:58 De sociale netwerkwebsite Twitter haalt 50 procent minder inkomsten uit reclame. Dat erkent topman Elon Musk [naar artikel]


14. Verplicht reclame kijken om oorlogskas tv-zenders tegen Netflix en YouTube te spijzen (10/08/2021 - Het Laatste Nieuws)

VTM, SBS en VRT hebben beslist dat het gedaan is met reclame doorspoelen tijdens het uitgesteld kijken naar tv-programma’s. Populair is die maatregel niet, wel integendeel. “We kunnen niet anders,” zeggen de zenders, “want anders verliezen we te veel reclame-inkomsten.” Op zich zijn die verliezen niet meteen levensbedreigend, maar klassieke tv-stations moeten ook vechten tegen de YouTube’s en Netflix’en van deze wereld, en die strijd kost geld. Met de nieuwe maatregel wordt ook de oorlogskas gespijsd, zegt professor media-economie Tom Evens. [naar artikel]


15. ‘YouTube-boycot gaat Google 750 miljoen dollar kosten’ (28/03/2017 - Express)

De boycot die een groot aantal bedrijven hebben georganiseerd tegen het videoplatform YouTube, kan uiteindelijk in een verlies van 750 miljoen dollar aan gemiste inkomsten uitmonden. Dat blijkt uit een berekening van analisten van analist Nomura Instinet. Opgemerkt wordt dat de inkomsten van YouTube, dochterbedrijf van Google, normaal dit jaar zouden oplopen tot ongeveer 10,2 […] The post ‘YouTube-boycot gaat Google 750 miljoen dollar kosten’ appeared first on Express [NL]. [naar artikel]


16. Telenet moet inleveren door gebrek aan reclame tijdens lockdown (30/07/2020 - Express)

Het gebrek aan reclame-inkomsten tijdens de lockdown heeft de telecomoperator Telenet in het tweede kwartaal een lagere omzet opgeleverd. De... The post Telenet moet inleveren door gebrek aan reclame tijdens lockdown appeared first on Business AM. [naar artikel]


17. Bedrijven halen advertenties van YouTube na pedofiliecontroverse (22/02/2019 - De Morgen)

Grote bedrijven als Disney en Nestlé hebben hun reclame op YouTube even op pauze gezet. Onlangs is aan het licht gekomen dat pedofielen het socialemediaplatform gebruiken om met elkaar in contact  te komen. [naar artikel]


18. Ondanks lucratieve advertentie-inkomsten van YouTube voelt Google-moeder Alphabet concurrentiedruk (04/02/2020 - Het Laatste Nieuws)

Google maakte voor het eerst bekend hoeveel de advertentie-inkomsten van dochterbedrijf YouTube bedragen. Dat was een indrukwekkende 4,7 miljard... [naar artikel]


19. Amerikaanse kiezer ziet op verkiezingsdag op YouTube enkel Trump-reclame (21/02/2020 - Express)

In de directe aanloop naar de Amerikaanse presidentsverkiezingen zullen YouTube-surfers in de Verenigde Staten enkel geconfronteerd worden met advertenties van één man. President Donald Trump heeft er alle reclameruimte opgekocht. Het is persagentschap Bloomberg dat de deal tussen het campagneteam van Trump en videoplatform YouTube aan het licht brengt. Om in de dagen voor de […] The post Amerikaanse kiezer ziet op verkiezingsdag op YouTube enkel Trump-reclame appeared first on Business AM. [naar artikel]


20. Omzet Twitter daalt na terugtrekkende adverteerders om racisme (23/07/2020 - Het Laatste Nieuws)

Socialmediabedrijf Twitter heeft zijn reclame-inkomsten in het tweede kwartaal met bijna een kwart zien dalen in vergelijking met dezelfde periode... [naar artikel]


21. Google voor eerste keer met dalende reclame-inkomsten bedreigd (23/06/2020 - Express)

De coronacrisis heeft de inkomsten van vele economische sectoren geraakt. Vele bedrijven kijken dan ook naar kostenbesparingen om die impact... The post Google voor eerste keer met dalende reclame-inkomsten bedreigd appeared first on Business AM. [naar artikel]


22. Omzet Twitter daalt na terugtrekkende adverteerders vanwege racisme (23/07/2020 - Het Laatste Nieuws)

Socialmediabedrijf Twitter heeft zijn reclame-inkomsten in het tweede kwartaal met bijna een kwart zien dalen in vergelijking met dezelfde periode... [naar artikel]


23. Betaalde online krantenabonnementen vorig jaar met 30 procent gestegen (14/07/2016 - Express)

De omzet uit oplages blijft voor de wereldwijde krantensector belangrijker dan reclame. Dat blijkt uit een rapport van de World Association of Newspapers (Wan). Vorig jaar boekte de wereldwijde krantensector een omzet van 168 miljard dollar, verdeeld over 90 miljard dollar uit fysieke en digitale oplages en 78 miljard dollar uit reclame. Het jaar voordien […] The post Betaalde online krantenabonnementen vorig jaar met 30 procent gestegen appeared first on Express [NL]. [naar artikel]


24. Muzieklabels woedend over digitale opnames van Frank Sinatra en Louis Armstrong: “Het is diefstal” (12/08/2023 - Het Laatste Nieuws)

Verschillende grote muzieklabels, waaronder Sony, hebben de non-profitorganisatie Internet Archive aangeklaagd. Die organisatie heeft duizenden oude muzieknummers en -opnames van artiesten als Frank Sinatra, Billie Holiday en Louis Armstrong online gezet. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!