Nu alle grote automerken al elektrische wagens hebben, kan de wereld van de motorfiets niet anders dan volgen. Dat een icoon als Harley-Davidson naar de beurs trekt met een apart merk voor elektrische moto’s, toont aan dat het tijd is voor de grote doorbraak. Maar hoe voelt dat, elektrisch rijden? En wat is er vandaag al op de markt? Onze auto-expert Arno Jaspers geeft de stand van zaken en vertelt wat er al op de markt is. [naar artikel]
Nu alle grote automerken al elektrische wagens hebben, kan de wereld van de motorfiets niet anders dan volgen. Dat een icoon als Harley-Davidson naar de beurs trekt met een apart merk voor elektrische moto’s, toont aan dat het tijd is voor de grote doorbraak. Maar hoe voelt dat, elektrisch rijden? En wat is er vandaag al op de markt? Onze motorexpert Arno Jaspers geeft de stand van zaken en vertelt wat er al op de markt is. [naar artikel]
Je kan vandaag de dag geen motorfiets meer kopen zonder elektronische hulpmiddeltjes. Sinds de introductie van de Euro5-norm werd ABS zelfs verplicht op 125cc-motoren en da’s nog niets in vergelijking met de geavanceerde snufjes die we zien op de duurste vlaggenschepen van de motormerken. Onze motorexpert Arno Jaspers overloopt de zin en onzin van de belangrijkste elektronica. “Op privéterrein zijn er al 100 procent zelfrijdende motorfietsen. Maar of dat nu echt zoveel veiliger is…?” [naar artikel]
BMW werkt al tien jaar aan een elektrische scooter en nu is het menens. De CE 04 is de eerste elektrische scooter van de Duitsers die in massaproductie gaat en die je mag vergelijken met scooters in het 400cc-segment. Onze motorexpert Arno Jaspers kon de CE 04 in primeur uitproberen: “BMW vertaalt haar ervaring van de elektrische auto’s naar een apart gestileerde stadsscooter voor early adopters. Maar even interessant: over anderhalf jaar volgt er al een tweede.” [naar artikel]
BMW werkt al tien jaar aan een elektrische scooter en nu is het menens. De CE 04 is de eerste elektrische scooter van de Duitsers die in massaproductie gaat en die je mag vergelijken met scooters in het 400cc-segment. Onze motorexpert Arno Jaspers kon de CE 04 in primeur uitproberen: “BMW vertaalt haar ervaring van de elektrische auto’s naar een apart gestileerde stadsscooter voor early adopters. Maar even interessant: over anderhalf jaar volgt er al een tweede.” [naar artikel]
Elektrische mobiliteit zit in de lift en dat geldt ook voor motoren en scooters. Terwijl er in 2022 amper 333 elektrische motoren verkocht werden, doen we dit jaar al beter. Onze motorexpert Arno Jaspers maakt het overzicht van de beschikbare modellen en licht de belangrijkste er voor je uit. “Het aantal merken en modellen stijgt voorlopig sneller dan de effectieve verkoop.” [naar artikel]
De Vlaamse administratie onderzoekt of de premies voor de aanschaf van elektrische wagens niet uitgebreid kunnen worden tot elektrische [naar artikel]
Wie een elektrische brom- of motorfiets koopt, krijgt vanaf 15 april een premie van de Vlaamse overheid. Vlaams minister van Energie Bart Tommelein (Open VLD) breidt zo het systeem van "zero emissie"-premies uit. [naar artikel]
Wie een elektrische motorfiets koopt hoeft daar vanaf volgend jaar geen Belasting op Inverkeerstelling meer op te betalen. Dat heeft de Vlaamse regering vandaag beslist. “Elektrische motorfietsen zijn een realistisch alternatief voor de wagen. Met de vrijstelling van de verkeersbelasting geven we dit groene transportmiddel een duwtje in de rug”, zegt minister voor Financiën en […] Het bericht Elektrische motorfietsen vanaf volgend jaar vrijgesteld van verkeersbelastingen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Wie een elektrische motorfiets koopt, hoeft daar vanaf volgend jaar geen Belasting op Inverkeerstelling meer op te betalen. Dat heeft de Vlaamse... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.