Nog tot en met woensdag verkoopt Delhaize Nespresso-capsules. Van een stunt gesproken. Want al sinds de start in 1986 laat de Zwitserse koffiebrander de supermarkten links liggen en zweert de Nestlé-dochter bij rechtstreekse verkoop aan klanten via zijn eigen webshop of netwerk van Nespresso-boetieks. Alsof de stunt nog niet straf genoeg is, trakteert Delhaize zijn SuperPlus-kaarthouders zelfs op een “2 kopen, 2 gratis”-promo. [naar artikel]
Als wereldster George Clooney het gezicht is van jouw koffiemerk, dan kan je al eens inzetten op exclusiviteit. Nespresso houdt daarom al jaren hun koffie uit de rekken van supermarktketens of buurtwinkels. Ze gaan zelfs verder, de capsules zijn enkel in hun schaarse eigen winkels te koop of in hun webshop. Toch kwam er onlangs een eind aan die exclusiviteit, of toch voor even. De Belgische supermarktketen Delhaize zette Nespresso schaakmat en bood de capsules aan in hun winkelrekken en dat met hoge kortingen. Gevolg: een stormloop naar Delhaize en een misnoegd koffiebedrijf. [naar artikel]
Wereldkoffiedag op 1 oktober is de perfecte gelegenheid om eens te kijken wélke koffie we het meest drinken. Belgen drinken vandaag meer koffie uit capsules dan filterkoffie. Het succes van Nespresso en Dolce Gusto is natuurlijk de supermarkten niet ontgaan: ze brachten allemaal hun éigen versies op de markt. Koffie-expert en wereldkampioen Latte Art Peter Hernou doet voor ons de test: welke van deze 10 koffiecapsules uit de supermarkt zorgt voor het lekkerste kopje koffie? [naar artikel]
00:31 Het Belgische bedrijf Belmoca ontwikkelde een aluminium koffiecapsule compatibel met Nespresso-apparaten. [naar artikel]
"Nespresso, what else?" George Clooney, hét reclamegezicht van het wereldwijd geluste koffiemerk, krijgt concurrentie. Het Belgische bedrijf [naar artikel]
Met zijn look verovert de Nespresso CitiZ & Milk Machine de harten van koffieliefhebbers én designfanaten. Het ingebouwde Aeroccino-systeem maakt [naar artikel]
De handelsrechtbank van Brussel heeft een beschermingsstatuut van de koffiecapsules van het bekende merk Nespresso vernietigd. Dat schrijft De Tijd vandaag. De uitspraak zet mogelijk de deur open voor andere koffiemerken om ook capsules op de markt te brengen die in de Nespresso-machines passen. [naar artikel]
De handelsrechtbank van Brussel heeft een beschermingsstatuut van de koffiecapsules van het bekende merk Nespresso vernietigd. Dat schrijft ‘De Tijd’. De uitspraak zet mogelijk de deur open voor andere koffiemerken om ook capsules op de markt te brengen die in de Nespresso-machines passen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.