De verkeerschaos op Linkeroever is ook de Antwerpse gemeenteraadsleden niet ontgaan. PVDA en Vlaams Belang pleiten voor het opnieuw openstellen (al dan niet tijdelijk) van de Charles De Costerlaan. Schepen van Mobiliteit, Koen Kennis (N-VA) wijst Lantis en het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) op hun verantwoordelijkheden. “Zij moeten hier lessen uit trekken”, aldus Kennis. [naar artikel]
“Ik hoop op zo’n 800.000 bezoekers die naar onze stad komen”, zei Antwerps schepen voor Toerisme Koen Kennis (N-VA) op 1 juli aan uw krant. Twee maanden later blikt Kennis terug op de zomervakantie en stelt hij vast dat er meer dan twee miljoen toeristen zijn geweest. “Vooral The Tall Ships Races en Tomorrowland waren hoogdagen voor ons. De zomer was fantastisch.” [naar artikel]
In Antwerpen stelt oppositiepartij Groen zich vragen bij het functioneren van schepen van Mobiliteit Koen Kennis (N-VA), naar aanleiding van het dodelijk ongeval met twee jonge kinderen dinsdag in de binnenstad. Kennis gaf tijdens een persconferentie meer uitleg over de omstandigheden en zei dat er geen fouten werden gemaakt door het terugdraaien van de conflictvrije lichtenregeling. “Het is te vroeg om te zeggen wat de oorzaak is van het ongeval”, klonk het. [naar artikel]
In Antwerpen stelt oppositiepartij Groen zich vragen bij het functioneren van schepen van Mobiliteit Koen Kennis (N-VA), naar aanleiding van het dodelijk ongeval met twee jonge kinderen dinsdag in de binnenstad. [naar artikel]
Antwerps schepen van Decentralisatie Koen Kennis (N-VA), die de onderhandeling voert met Borsbeek, is niet verrast door de uitslag van de volksraadpleging. De bal ligt nu bij de gemeenteraad van Borsbeek. “Borsbeek blijft natuurlijk welkom als nieuw district van Antwerpen”, zegt Kennis. [naar artikel]
De coalitie van N-VA, CD&V en Open Vld sloot eind 2012 een bestuursakkoord af. Aan het einde van de legislatuur is het moment aangebroken voor een evaluatie. We kijken naar de meest concrete voorstellen. Er staan ook veel engagementen en intenties in het bestuursakkoord, maar die zijn moeilijk te beoordelen. De burgemeester en schepenen krijgen de mogelijkheid om duiding te geven. We starten met Antwerps schepen Koen Kennis (N-VA) die enkele zware bevoegdheden combineert. Hij ligt geregeld onder vuur voor zijn mobiliteitsbeleid. “Vooral de foute tackles storen mij”, zegt Kennis. De schepen blikt zelf tevreden terug. [naar artikel]
Er zijn heel wat vragen ontstaan na het dramatische ongeval van dinsdagochtend in de Lange Leemstraat waarbij twee zusjes om het leven kwamen. Het kruispunt werd eerder al conflictvrij gemaakt, maar die beslissing werd teruggeschroefd door het stadsbestuur. De reden daarvoor bleek niet de doorstroming van hulpdiensten te zijn - zoals eerder gedacht - maar het toenemend verkeer in de straat. “Een conflictvrij kruispunt met langere wachttijden en aangroeiende files zorgt net voor méér onveiligheid”, pareert mobiliteitsschepen Koen Kennis (N-VA). [naar artikel]
Het laatste weekend voor Kerstmis zorgt in de Antwerpse binnenstad voor een drukte van jewelste. De parkings in het centrum zitten bomvol en ook in de winkelstraten is het over de koppen lopen. De politie roept daarom iedereen op om niet met de wagen naar Antwerpen te komen, schepen Koen Kennis (N-VA) is blij dat vele shoppers de weg naar de stad gevonden hebben. [naar artikel]
Antwerps schepen voor Mobiliteit Koen Kennis (N-VA) heeft na de dood van twee jonge kinderen in de Lange Leemstraat in Antwerpen dinsdag tijdens een persconferentie tekst en uitleg gegeven bij de werking van de verkeerslichten in Antwerpen en meer bepaald op de plaats van het ongeval. “De verkeerslichten werden aangepast, met files als gevolg. Dus hebben we moeten terugschakelen.” [naar artikel]
Het kruispunt aan de Lange Leemstraat waar dinsdagochtend twee zusjes van 1,5 en 9 stierven, was enkele maanden geleden nog conflictvrij ingericht. Maar die beslissing werd onlangs teruggedraaid. Volgens het kabinet van Antwerps mobiliteitsschepen Koen Kennis (N-VA) op vraag van het ziekenhuis in de buurt, maar het Sint-Vincentiusziekenhuis ontkent dat. Oppositiepartijen Groen en PVDA vinden dat niet kunnen en eisen het ontslag van de schepen. Kennis geeft zelf uitleg om 15.30u over de lichtregeling op het kruispunt. Volg het hier live. [naar artikel]
De kritiek op de beslissing van De Lijn om al een maand eerder terug te vallen op de zomerregeling voor het tramverkeer, blijft kritiek uitlokken. Na sp.a en schepen Koen Kennis laten nu ook de oppositiepartijen Groen en PVDA hun ongenoegen blijken. Groen neemt ook schepen Koen Kennis op de korrel, die volgens de partij zijn verantwoordelijkheid ontloopt. [naar artikel]
Nou, dan gaan we toch gewoon lekker naar België... Grenssteden als Antwerpen, Gent en Maasmechelen werden gisteren nog meer dan anders overspoeld door shoppende Nederlanders, nu die dat in eigen land niet meer kunnen. Nederland is sinds gisteren op slot door een harde lockdown. Voor een lekker hapje uit eten en de kerstinkopen moet dus de grens worden overgestoken. Gezellig! [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) is niet te spreken over de kritiek van Antwerps mobiliteitsschepen Koen Kennis (N-VA). “Ik pik het niet dat een Antwerpse schepen zegt dat ik op een grote zak geld zit”, zegt Peeters. [naar artikel]
In Antwerpen stelt oppositiepartij Groen zich vragen bij het functioneren van schepen van Mobiliteit Koen Kennis (N-VA), naar aanleiding van het dodelijk ongeval met twee jonge kinderen in de binnenstad. [naar artikel]
Antwerpen kan de drukte van de afgelopen dagen door de instroom van shoppende Nederlanders maar moeilijk aan. Treinen zitten overvol en het verkeer in de binnenstad zit muurvast. Mobiliteitsexpert Kris Peeters ziet het met lede ogen aan: “Drukte in de stad zou een lust moeten zijn, maar nu is het een last voor de Antwerpenaar.” [naar artikel]
Vanaf 2024 moet 83 procent van de straten in de Antwerpse binnenstad voetgangerszone of autoluwe zone worden. Dat heeft schepen voor mobiliteit Koen Kennis aangekondigd. In de binnenstad zal ook bewonersparkeren ingevoerd worden. [naar artikel]
Terwijl donderdag de eerste schepen op het Eilandje en langs de Scheldekaaien aanmeren maakt Antwerpen zich op voor de Tall Ships Races met het weekend als hoogtepunt. Ook toeristisch en economisch zijn de verwachtingen hooggespannen. De schepen van Toerisme Koen Kennis (N-VA) blikt terug en vooruit. [naar artikel]
Ze hebben een te grote impact op leefmilieu en bewoners. Daarom wil Vlaams minister van Toerisme Zuhal Demir (N-VA) cruiseschepen aanpakken. Partijgenoot en Antwerps schepen voor Toerisme Koen Kennis verschilt van mening: “Alle bezoekers zijn welkom.” [naar artikel]
Antwerpen kan de drukte van de afgelopen dagen door de instroom van shoppende Nederlanders maar moeilijk aan. Treinen zitten overvol en het verkeer in de binnenstad zit muurvast. Mobiliteitsexpert Kris Peeters ziet het met lede ogen aan: “Drukte in de stad zou een lust moeten zijn, maar nu is het een last voor de Antwerpenaar.” [naar artikel]
De huidige Antwerpse meerderheidspartijen N-VA, CD&V en Open Vld zien het mobiliteitsplan van Groenniet meteen zitten. Schepen van Mobiliteit Koen Kennis (N-VA) stelt dat Groen-lijsttrekker Wouter Van Besien “terug naar de negentiende eeuw wil” met zijn voorstellen om de auto zoveel mogelijk uit de binnenstad te houden. Unizo Antwerpen is niet tegen het plan, maar wijst op de economische impact. [naar artikel]
Automobilisten vloeken in hun wagen als ze weer eens staan aan te schuiven. Winkeliers klagen over te weinig steun van de stad. Reizigers van De Lijn wachten nog steeds op correcte info over de volgende tram. En dan hebben we het nog niet eens over de voetgangers en de fietsers. Nee, ook al mag hij hiernaast dan trots de vernieuwde architectuurroute aankondigen, het zit Koen Kennis (N-VA) niet mee. Hij is nu eenmaal niet enkel schepen van Toerisme, maar ook van Mobiliteit en Middenstand. De vierde kandidaat op de Antwerpse N-VA-lijst wil niet met zoveel gemor naar de kiezer trekken. [naar artikel]
In Nederland is zondagavond de avondklok voor het eerst ingegaan. Om 17 uur sluit alles en wordt het sociale leven stilgelegd. Dat is een van de nieuwe maatregelen die de Nederlandse regering nam om de stijgende coronacijfers opnieuw in te perken. Maar de Nederlanders trekken dus massaal naar België: “Zolang het nog kan, gaan we hier in België op café.” Verder vinden ze ook dat de nieuwe regels op niks slaan: “Ze doen alsof Covid-19 na 17 uur niet meer bestaat.” [naar artikel]
Vanaf 2024 moet 83 procent van de straten in de Antwerpse binnenstad voetgangerszone of autoluwe zone worden. Dat heeft schepen voor mobiliteit Koen Kennis aangekondigd. In de binnenstad zal ook bewonersparkeren ingevoerd worden. [naar artikel]
“Ik zit met een angstgevoel, maar op 1 september breng ik mijn dochtertjes met de fiets naar de crèche en de kleuterschool.” Elien Stinissen (36) zag vorige week van dichtbij hoe twee zusjes werden doodgereden op het kruispunt van de Lange Leemstraat en is nog steeds aangedaan. Maar ook boos omdat schepen van Mobiliteit Koen Kennis “zijn verantwoordelijkheid niet opneemt.” [naar artikel]
“De keuze om van de Turnhoutsebaan een fietsstraat te maken is eigenaardig en ik maak met zorgen over deze beslissing”, zegt de Antwerpse schepen van Mobiliteit Koen Kennis (N-VA) na de verrassende aankondiging van Vlaams minister Lydia Peeters (Open Vld). Volgens de schepen doet de Turnhoutsebaan op geen enkel punt aan de voorwaarde om een fietsstraat in te richten. “Die voorwaarden zijn terug te vinden in het vademecum van het Fietsberaad Vlaanderen. Toch een organisatie die zich inzet voor de belangen van de fietser.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.