Onze auto-expert Joost Bolle kroop achter het stuur van de nieuwe Citroën C5 X. [naar artikel]
Bijna alle nieuwe elektrische auto’s op de markt schurken aan tegen de hogere prijsklasse. Alleen daarom al is de nieuwe Renault Mégane een verademing: eindelijk nog eens een elektrische middenklasser. Dit is het soort auto dat we over drie à vijf jaar kopen. Onze auto-expert Joost Bolle reed er als eerste mee en geeft zijn ongezouten commentaar. Hij bespreekt ook de huidige markt voor elektrische wagens en de effecten van de nieuwe regels. “De auto neemt in de toekomst een veel grotere hap uit het gezinsbudget.” [naar artikel]
Bijna alle nieuwe elektrische auto’s op de markt schurken aan tegen de hogere prijsklasse. Alleen daarom al is de nieuwe Renault Mégane een verademing: eindelijk nog eens een elektrische middenklasser. Dit is het soort auto dat we over drie à vijf jaar kopen. Onze auto-expert Joost Bolle reed er als eerste mee en geeft zijn ongezouten commentaar. Hij bespreekt ook de huidige markt voor elektrische wagens en de effecten van de nieuwe regels. “De auto neemt in de toekomst een veel grotere hap uit het gezinsbudget.” [naar artikel]
Heeft Citroën het licht gezien terwijl alle andere merken dwalen? “We moeten terug naar de eenvoud. Naar goedkoop.” Vind bij andere merken maar eens marketingboys die dat durven zeggen. Onze autokenner Joost Bolle mocht exclusief op pad met het enige exemplaar ter wereld van de Citroën Oli. Het soort auto dat in de toekomst iedereen betaalbare, elektrische mobiliteit wil gunnen. [naar artikel]
Onze auto-expert Joost Bolle mocht als eerste met de Maserati Grecale rijden en was enthousiast: “Verrassend voor wie vertrouwd is met Maserati: het multimediasysteem is niet langer een bron van ergernis. De interface is heel intuïtief, en zowaar: het werkt allemaal naadloos…” [naar artikel]
Citroën lanceert vandaag de elektrische versie van de populaire C3. Qua prijs is dit een echte doorbraak, want voor ruim 20.000 euro staat de wagen al op je oprit. Eindelijk een betaalbare elektrische auto voor de particulier, zegt onze autokenner Joost Bolle. Hij somt alle troeven van het model op. “Alle versies krijgen standaard de zeer comfortabele vering die sinds de lancering van de C5 Aircross opnieuw een handelsmerk van Citroën is.” [naar artikel]
Onze auto-expert reed met de MG 5 en ontdekte een elektrische auto waar hij best mee kan leven. Hij vertelt alles wat je moet weten van de allereerste elektrische break ter wereld: “Perfect voor om en bij de deur, maar je zal toch even moeten cijferen als je van Limburg naar de kust rijdt.” [naar artikel]
Onze auto-expert reed met de MG 5 en ontdekte een elektrische auto waar hij best mee kan leven. Hij vertelt alles wat je moet weten van de allereerste elektrische break ter wereld: “Perfect voor om en bij de deur, maar je zal toch even moeten cijferen als je van Limburg naar de kust rijdt.” [naar artikel]
Citroën lanceert vandaag de elektrische versie van de populaire C3. Qua prijs is dit een echte doorbraak, want voor ruim 20.000 euro staat de wagen al op je oprit. Eindelijk een betaalbare elektrische auto voor de particulier, zegt onze autokenner Joost Bolle. Hij somt alle troeven van het model op. “Alle versies krijgen standaard de zeer comfortabele vering die sinds de lancering van de C5 Aircross opnieuw een handelsmerk van Citroën is.” [naar artikel]
Hij had eerder meerdere lelijke eenden, reed acht jaar rond met een Citroën camper en zelfs als klein kind ging hij al met zijn ouders op vakantie met een Avant. Vandaag heeft Eric van Zee (63) nog twee Citroëns thuis staan. Door Eric zou je zelfs denken dat er niets anders dan dit automerk op de wereld bestaat. “ Grappig dat deze functie nu weer terug begint te komen, terwijl dit type auto dat in 1969 al had.” [naar artikel]
Is een auto huren voordeliger dan er eentje kopen? Onze auto-expert Joost Bolle probeerde de nieuwe formule van Lynk&Co: je huurt de auto – een plugin-hybride – voor een vaste prijs van 500 euro per maand. “Dat is een scherpe prijs voor de auto die je krijgt, want De Lynk&Co 1 kost 42.000 euro.” [naar artikel]
Onze auto-expert reed met de MG 5 en ontdekte een elektrische auto waar hij best mee kan leven. Hij vertelt alles wat je moet weten van de allereerste elektrische break ter wereld: “Perfect voor om en bij de deur, maar je zal toch even moeten cijferen als je van Limburg naar de kust rijdt.” [naar artikel]
Nog voor hij zijn rijbewijs had behaald, reed Cédric (29) al rond met een 2pk die hij samen met zijn vader had gerestaureerd. “In het begin kon ik daar niks van, maar net voor mijn achttiende verjaardag was de auto af. Toen kocht ik een extra auto voor de reserve-onderdelen, maar al snel besloten we ook die te herstellen. En alles wat ik ooit kocht, heb ik nog steeds.” [naar artikel]
Hij had eerder meerdere lelijke eenden, reed acht jaar rond met een Citroën camper en zelfs als klein kind ging hij al met zijn ouders op vakantie met een Avant. Vandaag heeft Eric van Zee (63) nog twee Citroëns thuis staan. Door Eric zou je zelfs denken dat er niets anders dan dit automerk op de wereld bestaat. “Grappig dat deze functie nu weer terug begint te komen, terwijl dit type auto dat in 1969 al had.” [naar artikel]
Als journalist mag onze auto-expert Joost Bolle de meest uiteenlopende wagens uittesten, van eenvoudige stadsautootjes tot echte luxebakken. Maar als je hem vraagt welke auto hij zélf zou kopen met een onbeperkt budget, dan krijg je een mogelijk wel verrassend antwoord. “Bovenaan mijn lijstje? Daar staat de Range Rover.” Of de test van het nieuwe model hem van gedacht heeft doen veranderen, lees je hier. [naar artikel]
Na jaren rijden met een traditioneel rond stuur pakken de grote automerken nu uit met de yoke, een rechthoekige variant die heel wat voordelen zou bieden. Onze auto-expert Joost Bolle reed met het revolutionaire stuur van de Lexus RZ 450e, doekte meteen zijn vooroordeel op, maar ontdekte ook iets waar de ontwerpers wellicht niet aan gedacht hebben. [naar artikel]
De tijd waarin je een eindeloze keuze had om een nieuwe auto te kopen, is voorbij, zegt onze auto-expert Joost Bolle. Voor een niet-elektrische wagen dan toch. Hij legt uit waarom, en geeft advies over welke wagen je kan kopen om de overstap naar een eerste elektrische auto te overbruggen. “Vanaf 2029 worden bij ons immers alleen nog elektrische wagens verkocht.” [naar artikel]
Heeft Citroën het licht gezien terwijl alle andere merken dwalen? “We moeten terug naar de eenvoud. Naar goedkoop.” Vind bij andere merken maar eens marketingboys die dat durven zeggen. Onze autokenner Joost Bolle mocht exclusief op pad met het enige exemplaar ter wereld van de Citroën Oli. Het soort auto dat in de toekomst iedereen betaalbare, elektrische mobiliteit wil gunnen. [naar artikel]
Onze auto-expert Joost Bolle kroop achter het stuur van de nieuwe Opel Astra en geeft zijn ongezouten mening. “Eigenlijk is dit de Opel-versie van de vorig jaar op de markt gekomen Peugeot 308. En daar hoeft Opel zich niet voor te schamen.” Is de wagen zijn geld waard? En wat zijn de pro’s en contra’s ervan? [naar artikel]
Na jaren rijden met een traditioneel rond stuur pakken de grote automerken nu uit met de yoke, een rechthoekige variant die heel wat voordelen zou bieden. Onze auto-expert Joost Bolle reed met het revolutionaire stuur van de Lexus RZ 450e, doekte meteen zijn vooroordeel op, maar ontdekte ook iets waar de ontwerpers wellicht niet aan gedacht hebben. [naar artikel]
Onze auto-expert Joost Bolle ging rijden met de nieuwe elektrische coupé van Skoda. Wat je daarvan moet onthouden? Dat het Tsjechische merk niet langer synoniem is met “meer auto voor je geld dan elders”. En dat de crisis rond levertijden nog lang niet voorbij is. [naar artikel]
Een normale elektrische auto voor maar 10.000 euro of minder? Geen miniformaat of iets plastiekerigs, maar een échte auto? In China vliegen ze de toonzalen uit, zo meldt de lokale correspondente van De Volkskrant in Peking. Komen die dan op termijn ook onze kant uit? “Voorlopig nog niet en als het zover is, kosten ze toch gauw het dubbele”, zegt expert Tony Verhelle. [naar artikel]
Hoewel het tegenwoordig al elektrisch is wat de klok slaat, komen er ook nog nieuwe wagens op benzine of op LPG op de markt. Zo is er de U-Tour, een monovolume van het Chinees merk Forthing dat debuteert in België. Onze autospecialist Joost Bolle mocht als eerste in België met de U-Tour rijden en velt zijn oordeel: “Meer auto voor je geld vind je nergens anders.” [naar artikel]
Omdat het grote feest op de Heizel geannuleerd is wegens COVID-19, vindt het Autosalon dit jaar bij de dealers plaats. Alleen zie je in de showroom lang niet alles wat je op het Autosalon had kunnen bewonderen, gewoon omdat ze er nog niet zijn. Daarom blikken we even vooruit: 10 auto’s waar onze auto-expert Joost Bolle dit jaar naar uitkijkt, en waarom. [naar artikel]
Onze auto-expert Joost Bolle reed als eerste met de Maserati Grecale en was enthousiast: “Verrassend voor wie vertrouwd is met Maserati: het multimediasysteem is niet langer een bron van ergernis. De interface is heel intuïtief, en zowaar: het werkt allemaal naadloos…” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.