Komend weekend wordt het startschot gegeven van het nieuwe Formule 1-seizoen, met de GP van Bahrein. Maar dat wist u al, als u het Twitter-account van de privéjet van Max Verstappen volgt. [naar artikel]
Zelfs in de lucht wil Max Verstappen (25) maar één ding: racen. De tweevoudige wereldkampioen in de Formule 1 heeft in zijn opvallende privéjet een racesimulator laten installeren. Kwestie van geen tijd verloren te laten gaan én ook in het virtuele racen de beste van de wereld te worden. Want na de frustraties die hij twee weken geleden opliep, heeft hij er nog een eitje mee te pellen. [naar artikel]
Vanaf de luchthaven in Deurne stijgen steeds meer privéjets op, zowel voor korte afstanden als voor tripjes naar het zuiden van Frankrijk. Valt dat soort vluchten nog te verantwoorden? ‘Privéjets stoten per passagier tien keer meer CO2 uit dan lijnvliegtuigen.’ [naar artikel]
Een deel van de rijke Nederlanders verkoopt zijn privéjet. Onder andere de familie Van Eerd, van supermarktketen Jumbo en oprichter van Rituals Raymond Cloosterman doen hun privéjets van de hand. Waarom verkopen ze de toestellen nu ineens? [naar artikel]
“Michael is er en tegelijk niet.” Meer moest hij niet zeggen om overal in het nieuws te komen. Boodschapper van dienst was deze keer Eddie Jordan, zijn vroegere teambaas. De waarheid? Buiten familie, advocaat en verzorgend personeel weet niemand hoe Michael Schumacher (54) er tien jaar na zijn ski-ongeval echt aan toe is. “Omdat privé privé is”, zeggen zijn naasten. Of is er meer aan de hand? [naar artikel]
Meer en meer gewone gezinnen en vrienden gaan op vakantie met een privéjet. Dat enkel zakenmensen de lijnvluchten links lieten liggen is verleden tijd. De privémarkt boomt omdat ze na corona sneller kon opstarten en kleinschaliger is. Bovendien moet je geen uren op voorhand op de kleinere luchthavens van Deurne of Luik zijn. Luchthavens die ook niet onderhevig zijn aan stakingen bij bagageafhandelaars of cabinepersoneel. Het Hasseltse ASL vliegt bijvoorbeeld elke woensdag en zaterdag naar Ibiza. Dat zijn vaak vrienden die samenleggen voor een privéjet. [naar artikel]
11:30 Nooit eerder hebben de Belgische aanbieders van privévluchten een beter jaar beleefd. Ze klokken in 2022 af op meer dan 114.000 passagiers. Het aantal vlieguren stijgt met een kwart tot 46.000. Toch d... [naar artikel]
Het aantal privéjetvluchten in Europa is vorig jaar met 64 procent gestegen, blijkt uit onderzoek in opdracht van Greenpeace. De totale CO2-uitstoot van de vluchten is meer dan verdubbeld. The post Uitstoot privéjets explodeert appeared first on DeWereldMorgen.be. [naar artikel]
De Franse minister Beaune beklemtoont in een interview met de krant Le Parisien dat de Europese Unie bij de implementering van een mogelijk verbod op het gebruik van privéjets in een gezamenlijke slagorde moet optreden. Maar wat is een privéjet? Gecharterd op verzoek van een particulier of bedrijf, zijn privéjets vaak kleinere vliegtuigen dan die […] [naar artikel]
Max Verstappen verplaatst zich sinds eind 2020 met een privéjet, maar de Nederlandse Formule 1-kampioen is natuurlijk lang niet de enige die dat doet. Ook Cristiano Ronaldo en Lionel Messi doen dat, met als enige verschil: de whereabouts van Verstappen zijn voortaan te traceren via @VerstappenJet, een Twitteraccount die speciaal daarvoor in het leven is geroepen. [naar artikel]
De politiezone Vlas (Kortrijk-Kuurne-Lendelede) is op de vingers getikt, omdat ze privébewakers had ingeschakeld voor politiewerk. De mensen van privéfirma Securitas mochten camerabeelden bekijken en burgers onthalen. Maar dat mag helemaal niet, zegt het Controleorgaan voor de Politionele Informatie nu. [naar artikel]
Peter Goossens stopt vanaf eind 2023 met Hof van Cleve. De sterrenchef wil meer tijd vrij maken voor privézaken, dat vertelt hij bij HLN LIVE. “Je mag dat leven niet onderschatten, het is van ‘s morgens tot ‘s avonds laat. Het is altijd zorgen dat alles perfect is. Er is nooit tijd geweest voor privé en zulke zaken, dus ik denk dat het nu ook tijd geworden is om dat te doen.” Bekijk zijn reactie in bovenstaande video. [naar artikel]
Een deel van de rijke Nederlanders verkoopt zijn privéjet. Onder andere de familie Van Eerd, van supermarktketen Jumbo en oprichter van Rituals Raymond Cloosterman doen hun privéjets van de hand. Waarom verkopen ze de toestellen nu ineens? [naar artikel]
08:31 Nooit eerder stapten zoveel mensen over van de privésector naar het Vlaamse onderwijs als tijdens het voorbije schooljaar. In totaal ging het om 2.800 mensen, of vijftien procent meer dan het schoolja... [naar artikel]
02:00 U droomt van een privéjet, maar die wens is te duur en te omslachtig? Weet dat u ook een deel van zo’n vliegtuig kunt kopen. ‘Zonder een gedeelde privéjet werd het onmogelijk ons bedrijf te runnen.’ [naar artikel]
Doordat privéfirma Taas de trajectcontroles in Bilzen beheert, zou de privéfirma zich ontfermen over het onderhoud van de camera’s. De stad zou daardoor meer kunnen investeren in onder andere verkeersveiligheid. Wij vroegen ons af wat jij vindt van de privatisering van trajectcontroles. [naar artikel]
07:00 Topchef Sergio Herman staat weer achter het fornuis, in Antwerpen. Met restaurant PrivéPrivée gaat hij naar eigen zeggen terug naar Oud Sluis, naar de essentie van waar hij vandaan komt. [naar artikel]
De privéjetbedrijven in ons land beleven een recordjaar. Meer klanten, meer vlieguren. Bij Luxaviation in Wevelgem merken ze dat wie komt ook blijft. De opvallendste trend? Het deelvliegtuig. [naar artikel]
Vanaf de luchthaven in Deurne stijgen steeds meer privéjets op, zowel voor korte afstanden als voor tripjes naar het zuiden van Frankrijk. Valt dat soort vluchten nog te verantwoorden? "Privéjets stoten per passagier tien keer meer CO2 uit dan lijnvliegtuigen." [naar artikel]
De verkoop van privéjets beleeft niet meer de hoogconjunctuur die tijdens de piek van coronapandemie kon worden opgetekend. Dat hebben verscheidene luchtvaartexperts opgemerkt. De terugval is volgens hen wellicht aan een samenspel van factoren te wijten. Tegelijkertijd creëert het fenomeen op de markt ook een aantal nieuwe opportuniteiten. Financiële druk: Sommige eigenaars van privévliegtuigen blijken […] [naar artikel]
Geen ellenlange wachtrijen aan de incheckbalie, geen stakende piloten, geen afgelaste vluchten en geen helse zoektocht naar verloren bagage. Wie het zich kan veroorloven, vliegt privé. Zo blijkt uit een rondvraag bij verschillende aanbieders van privéjets. Sebastien Abeloos (35) is al tien jaar piloot bij Luxaviation en bereidt zich voor op de drukste zomer uit zijn carrière. “Let’s go!”, lacht hij. [naar artikel]
Werk- en privéleven zijn steeds meer met elkaar verweven. Tegelijk kunnen werknemers steeds beter overweg met die combinatie. Dat blijkt uit een nieuwe studie van Randstad bij 2.000 bedienden, ambtenaren en kaderleden. Vooral hoogopgeleiden die vaak thuiswerken vinden steeds beter de balans tussen werk en privé. [naar artikel]
Er vliegen naar verhouding steeds meer privéjets en steeds minder commerciële vliegtuigen op Antwerp Airport. Het aantal privévluchten steeg met 25 procent tussen 2019 en 2022, en het aantal binnenlandse privévluchten verdubbelde zelfs. Dat blijkt uit een rapport van burgerplatform Vliegerplein in samenwerking met Transport & Environment. Beide organisaties eisen een einde aan de subsidies voor de luchthaven. “Er is geen enkel excuus om met een privéjet van Antwerpen naar Brussel of Kortrijk te vliegen.” [naar artikel]
Dat er banden zijn tussen het Kremlin en Wagner Group, de privémilitie in handen van een van Poetins vertrouwelingen, was al langer duidelijk. Tijdens de oorlog in Oekraïne handelt het privéleger echter meer en meer als eenheid binnen het Russische leger. Op billboards in Russische steden wordt zelfs gewoon reclame gemaakt voor het huurlingenleger. Ruslands […] [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.