Jongeren onder de 16 jaar mogen zich binnenkort niet meer verplaatsen met een elektrische step. Te gevaarlijk, vinden de mobiliteitsministers van ons land. Maar niet iedereen is blij met dat verbod. “Voor mij betekent dit een serieus inkomensverlies.” [naar artikel]
De Gentse politie geeft toe dat ze amper kan ingrijpen tegen jongeren onder de 16 met een elektrische step. “We hebben weinig tools in handen”, zegt de Gentse korpschef. Sinds de zomer gelden er strengere regels voor bepaalde jongeren, ze mogen niet meer met een step op de openbare weg. [naar artikel]
De plenaire vergadering van de Kamer heeft donderdag unaniem het licht op groen gezet voor een wetsvoorstel dat het gebruik van elektronische steps in het verkeer regelt. Er komt een leeftijdsgrens van 16 jaar en e-steps mogen niet op het voetpad rijden. [naar artikel]
De Lijn wil binnenkort de oudere bussen inzetten op het platteland omdat ze straks de stad Antwerpen niet meer in mogen. Over 2 weken wordt Antwerpen een Lage Emissie Zone en dan mogen zo'n zeventig bussen de stad niet meer in. Die zullen buiten Antwerpen rijden maar daar zijn de gemeenten zoals Heist-op-den-berg en Tremelo niet mee opgezet. [naar artikel]
Een autobestuurder heeft afgelopen vrijdag een levensgevaarlijke situatie vastgelegd in de Hallepoorttunnel in Brussel. Op de beelden is te zien hoe twee jongeren op een voetpad aan de rechterkant dwars door de tunnel rijden. De situatie is niet alleen levensgevaarlijk, maar ook verboden. Toch is het niet de eerste keer dat er beelden opduiken van mensen die met een elektrische step door een verkeerstunnel rijden. [naar artikel]
De politie van Mechelen heeft dinsdag een elektrische step in beslag genomen die 104 kilometer per uur haalt. Een Belgisch record sneuvelde daarmee niet, want afgelopen zomer plukte de politie van Brussel al een opgedreven step uit het verkeer met een topsnelheid van 109 per uur – en online zijn er zelfs te koop die 120 per uur halen. Officieel mogen de wankele tweewielers nochtans maar 25 per uur rijden. “Maar iedereen die ook maar een béétje handig is, kan die begrenzing met een simpele knip omzeilen.” [naar artikel]
Deelsteps duiken niet alleen op in steeds meer steden, straks mogen ze ook veel rapper door die steden zoeven. Op dit moment mag een elektrische step niet sneller dan 18 kilometer per uur rijden. Daar komt verandering in nu een Kamercommissie die maximumsnelheid optrekt tot 25 kilometer per uur. [naar artikel]
Een autobestuurder heeft afgelopen vrijdag een levensgevaarlijke situatie vastgelegd in de Hallepoorttunnel in Brussel. Op de beelden is te zien hoe twee jongeren op een voetpad aan de rechterkant dwars door de tunnel rijden. De situatie is niet alleen levensgevaarlijk, maar ook verboden. Toch is het niet de eerste keer dat er beelden opduiken van mensen die met een elektrische step door een verkeerstunnel rijden. [naar artikel]
Gordon Ramsay, die zich jarenlang negatief uitliet over de veganistische keuken, serveert nu zelf een veganistisch gerecht in zijn Londons restaurant ‘Bread St Kitchen’. Maar daar is niet iedereen blij mee... [naar artikel]
Ze zouden allemaal hun zwemkledij aantrekken en dan van een brug in het water springen. Maar eenmaal op de brug gaf Jordan (16) plots aan dat ze niet meer durfde. Haar vriendin dacht daar echter anders over en gaf haar een duw. Jordan ligt momenteel in het ziekenhuis met onder andere vijf gebroken ribben. “We mogen blij zijn dat ze nog leeft”, aldus haar moeder. [naar artikel]
Lees dit artikel: Heineken en AB InBev maken reclame voor vaccinatie, maar daar is niet iedereen blij mee Na Budweiser (AB InBev) in de Verenigde Staten, maakt nu ook Heineken reclame voor vaccinaties, deze keer in het Verenigd Koninkrijk. Beide campagnes krijgen kritiek, maar om verschillende redenen. Hoe sneller de coronapandemie achter de rug, hoe sneller horecazaken én het nachtleven weer op volle toeren kunnen draaien, wat de verkoop van bier aanzwengelt. Het […] Lees dit artikel: Heineken en AB InBev maken reclame voor vaccinatie, maar daar is niet iedereen blij mee [naar artikel]
Wie jonger is dan 16 mag niet meer met de elektrische step op de openbare weg rijden. Dat staat in het nieuw verkeersreglement van de Vlaamse en de federale regering dat Het Laatste Nieuws kon inkijken. Er gebeuren te veel ongevallen met zware letsels en dus komen er strengere verkeersregels. Zo wordt het verboden om met de step op het voetpad te rijden en om een passagier mee te nemen. [naar artikel]
Lage Emissiezone (LEZ) of niet: in Brussel en Antwerpen rijden honderden voertuigen van de federale politie rond die daar eigenlijk niet meer zouden mogen rijden. Omdat ze te vervuilend zijn. Maar om te ontsnappen aan de boetes die gewone chauffeurs wel krijgen, zijn ze op een ‘witte lijst’ geplaatst. [naar artikel]
0,013 euro. Zo veel winst maakt een dagbladhandelaar op een lottoformulier van 3 euro. Als de klant met bancontact betaalt, wat de regering aanmoedigt, blijft daar nog amper 0,005 euro van over. Een peulschil. Zeker nu handelaars - klein of groot - vanaf 1 augustus geen extra kosten meer mogen aanrekenen voor elektronisch betalen. “In Nederland schiet de overheid wel te hulp, bij ons niet. Waarom?” [naar artikel]
Een nieuwe campagne van de Vlaamse Stichting Verkeerskunde en de federale politie moet drugsgebruik bij jongeren in het verkeer ontraden. Dat lijkt nodig, want de afgelopen twee jaar steeg het aantal jongeren dat toegeeft soms onder invloed te rijden van 11 naar 19%. In tegenstelling tot de kennis over de combinatie van alcohol en rijden, zijn de risico’s van rijden onder invloed van drugs veel minder gekend. De campagne wil daar nu verandering in brengen. [naar artikel]
Een onbekende man in een ‘mankini’ is afgelopen weekend gefilmd terwijl hij op een elektrische step door Brussel reed. De man lijkt reclame te maken voor ‘Jump IT’, de eerste Belgische school voor stuntmannen en -vrouwen, maar begaat met zijn stunt een verkeersovertreding. “De Brusselse tunnels zijn uitsluitend autowegen”, aldus verkeersinstituut VIAS. “Fietsen of steps mogen daar niet rijden. Zo’n step is bovendien geen speeltuig.” [naar artikel]
In tegenstelling tot de lockdown in het begin van de coronacrisis mogen mensen deze keer wel één knuffelcontact buiten hun gezin hebben. Daar zijn ze bij het jeugdhulpcentrum Bethanië in Genk blij mee want zo kunnen de jongeren nog een dichte relatie blijven voelen. [naar artikel]
Een merkwaardig tafereel gisteren op de Grote Ring rond Brussel ter hoogte van Anderlecht. Daar reden twee jongeren samen op een elektrische step op de pechstrook, twee strafbare feiten tegelijk. Op sociale media dook een filmpje op waarop te zien is hoe de twee wegpiraten naast het verkeer razen. [naar artikel]
Een onbekende man in een ‘mankini’ is afgelopen weekend gefilmd terwijl hij op een elektrische step door Brussel reed. De man lijkt reclame te maken voor ‘Jump IT’, de eerste Belgische school voor stuntmannen en -vrouwen, maar begaat met zijn stunt een verkeersovertreding. “De Brusselse tunnels zijn uitsluitend autowegen”, aldus verkeersinstituut VIAS. “Fietsen of steps mogen daar niet rijden. Zo’n step is bovendien geen speeltuig.” Ook een gevaarlijke verkeerssituatie gefilmd met een dashcam? Stuur de beelden naar [email protected]. [naar artikel]
In Mechelen heeft de politie een man betrapt op een elektrische step die 104 kilometer per uur kon rijden. De man had geen enkel rijbewijs en de step was niet verzekerd. Het voertuig werd in beslag genomen. [naar artikel]
De Chinese overheid houdt haar burgers scherp in de gaten. Nu moeten ook jongeren eraan geloven: zij mogen nog maar anderhalf uur gamen per dag. Die regel is er gekomen om te voorkomen dat jongeren verslaafd raken aan gamen. ’s nachts mogen ze zelfs helemaal niet gamen. Dat zegt New York Times. In het weekend hebben […] Het bericht Chinese jongeren mogen maar anderhalf uur per dag gamen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
‘Ja, ik zet een oude witte man in de schijnwerpers en nee, niet iedereen zal daar blij mee zijn. Maar het is nodig dat we onze geschiedenis begrijpen.’ In de voorstelling Testament van een journalist onderzoekt theatermaker Chokri Ben Chikha heden en verleden aan de hand van journalistiek icoon Hugo Camps. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.