Facebook heeft in de VS voor het eerst een label gebruikt om te waarschuwen voor ‘vals nieuws’. Het bedrijf wil zo de echtheid van verhalen beter controleren. [naar artikel]
Een gevarendriehoek met daarin een uitroepteken en de vermelding "disputed": dat label is verschenen bij een satirisch nieuwsverhaal op Facebook in de VS. Daarmee brengt de sociaalnetwerksite een belofte in de praktijk die ze na de presidentsverkiezingen had gedaan. [naar artikel]
13:32 De Amerikaanse verkiezingen waren een zeer vruchtbare bodem voor viraal verspreid vals nieuws. Facebook wil de mogelijke implicaties daarvan nu toch adresseren. [naar artikel]
Amerikaanse techbedrijven zoals Facebook, Google en Twitter moeten agressiever optreden tegen extremisme en politieke misinformatie als ze willen... [naar artikel]
18:13 Door samen te werken met de academische wereld, extra te investeren in technologie en externe fact-checkers in te schakelen, steekt Facebook een tandje bij in de strijd tegen de wildgroei aan valse in... [naar artikel]
Een nieuwe undercover reportage moet aantonen dat hoe Facebook zijn 'content' modereert, niet overeen komt met de regels die het zelf uitschrijft. Zo blijven gewelddadige filmpjes van kindermishandeling online ondanks klachten, en lijkt het erop alsof extreemrechtse sites de regels mogen overtreden, zolang ze populair genoeg zijn. [naar artikel]
In de strijd tegen verspreiding van vals nieuws hebben Apple en Facebook de podcasts en pagina's van Alex Jones verwijderd. Jones is de oprichter... [naar artikel]
Om nepnieuws zoveel mogelijk te bestrijden in de aanloop naar de verkiezingen, gaat Facebook samenwerken met 21 organisaties die berichten zullen verifiëren. Het is een van de plannen die Facebook uit de doeken heeft gedaan in een gesprek met onder meer VRT NWS. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.