De Nederlandse Consumentenbond waarschuwt dezer dagen voor krimpflatie: daarbij stijgt de verkoopprijs van een product niet, maar krijg je wel minder inhoud. Juridisch gezien mag dat. [naar artikel]
Krimpflatie waarbij producten krimpen terwijl de prijs gelijk blijft, kenden we al. Nu is er volgens de Nederlandse Consumentenbond ook zoiets als beknibbelflatie: dure ingrediënten stiekem vervangen door goedkope. Ook hier gebeurt het, ontdekten we. [naar artikel]
Krimpflatie waarbij producten krimpen terwijl de prijs gelijk blijft, kenden we al. Nu is er volgens de Nederlandse Consumentenbond ook zoiets als beknibbelflatie: dure ingrediënten stiekem vervangen door goedkope. Ook hier gebeurt het, ontdekten we. [naar artikel]
Een nieuwe verpakking, dezelfde prijs, maar toch minder inhoud. Vooruit dient een wetsvoorstel in om komaf te maken met het fenomeen van krimpflatie. [naar artikel]
Als het van Vooruit en PS afhangt, moeten bedrijven stoppen met minder rijstkorrels of chips in een zakje te steken, terwijl de prijs gelijk blijft. Met een nieuw wetsvoorstel willen ze krimpflatie verbieden. Of op z’n minst producenten verplichten om met een sticker aan te geven dat het product is veranderd. In Hongarije is dat al het geval, en ook in Frankrijk is er sprake van. Maar is dat wel een goed idee? De meningen van Laura Clays (Test-Aankoop) en Stefan Van Rompaey (RetailDetail) lopen uiteen. [naar artikel]
Als het van Vooruit en PS afhangt, moeten bedrijven stoppen met minder rijstkorrels of chips in een zakje te steken, terwijl de prijs gelijk blijft. Met een nieuw wetsvoorstel willen ze krimpflatie verbieden. Of op z’n minst producenten verplichten om met een sticker aan te geven dat het product is veranderd. In Hongarije is dat al het geval, en ook in Frankrijk is er sprake van. Maar is dat wel een goed idee? De meningen van Laura Clays (Test-Aankoop) en Stefan Van Rompaey (RetailDetail) lopen uiteen. [naar artikel]
Hij draagt zwarte coltruien en ijsbeert enthousiast over het podium. En daar houden de overeenkomsten tussen de Japanse Masayoshi Son en zijn idool Steve Jobs niet op. Wie is de man die een miljard in taxibedrijf Uber investeert? [naar artikel]
Economen hebben er een naam voor: krimpflatie. Producten worden kleiner, terwijl het prijskaartje gelijk blijft. Een verborgen prijsverhoging die je van juristen geen misleiding mag noemen, "maar de consument wordt toch gerold". [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.