Erosie: Om erosiebestrijdingsmaatregelen te kunnen uitvoeren in Rutten wordt met de landbouwer een recht van opstal afgesloten voor een perceel. De landbouwer krijgt in ruil gedurende 20 jaar een jaarlijkse vergoeding van 2.389 euro. Raadslid Leenders vindt dat de stad de grond beter kan onteigenen, omdat er anders binnen 20 jaar opnieuw moet onderhandeld worden. Schepen Vrancken reageerde: “Ik hoop dat het probleem van modderoverlast tegen dan opgelost is, maar ik heb geen glazen bol”. [naar artikel]
Volgens Marc Wijnants (CD&V), burgemeester van de landelijke gemeente Linter, houden de tractorsluizen niet alleen het sluipverkeer weg. “We merken dat ook drugsdealers en -gebruikers nu andere oorden kiezen.” [naar artikel]
Te veel en te snel rijdend sluipverkeer en de E19 die voor oorverdovend geraas zorgt. De buurtraad Elshout stelt deze twee pretbedervers in de nochtans idyllisch uitziende woonwijk al vele jaren aan de kaak. “Maar we vinden ondanks heel wat beloften geen gehoor bij de gemeente. Dit is een wake-upcall, want de problemen nemen alleen maar toe”, aldus Guido Jansen, de voorzitter van de buurtraad. [naar artikel]
De gemeentebesturen van Dilsen-Stokkem en Maasmechelen hebben enkele landbouwwegen afgesloten vanwege de hoge waterstand van de Maas. [naar artikel]
In de Kempen hebben zes gemeenten samen oplossingen gevonden om landbouwwegen veiliger te maken voor alle weggebruikers. Landbouwwegen worden steeds vaker ook door fietsers en wandelaars gebruikt, naast de grote en brede tractors. Dat kan tot ongevallen leiden. Om dat te vermijden, testten de gemeenten in samenwerking met de provincie Antwerpen enkele proefopstellingen op verschillende van die wegen. [naar artikel]
Om het sluipverkeer tussen de Reppelerweg en Brogelerweg te ontmoedigen en om de snelheid af te remmen heeft de verkeerscommissie besloten om twee Berlijnse kussens te plaatsen in de Galgenbergstraat. "Dezelfde installatie zoals op de Weerterweg. Het eerste verkeerskussen komt in de buurt van het kruispunt met de Leukenstraat en het andere verkeerskussen komt ter hoogte van de voormalig stortplaats", zegt burgemeester Stijn Van Baelen. [naar artikel]
De bewoners van de Oelegemsteenweg zien de start van het nieuwe schooljaar met vrees tegemoet. “Het is hier al jaren een racebaan en nu wil de gemeente ook nog eens dit zebrapad, onze enige houvast, wegnemen”, aldus Jef De Meuter namens de hele buurt. [naar artikel]
Om het sluipverkeer te stoppen, gaat de gemeente twee straten 'knippen' voor autoverkeer. In de Heidedreef ter hoogte van de Lorkendreef in Pulle komen paaltjes en in Straateinde in Viersel waterbakken. [naar artikel]
De tractorsluizen die het stadsbestuur begin oktober vorig jaar plaatste aan de kleine grensovergangen op de Schafterweg, de Toomstraat, Ruiterstraat en de Beverbeekse Heide blijven nog een half jaar liggen. [naar artikel]
De Appelboomgaardstraat in Munsterbilzen wordt na een grondige verkeersstudie ingedeeld in een fiets- en rijstrook. Dat moet sluipverkeer verhinderen en zwakke weggebruikers moeten zo veilig van en naar school kunnen. [naar artikel]
De buurtbewoners noemen ze ondertussen smalend “meteorieten”, maar niemand is tevreden met de rotsblokken die de gemeente Anderlecht twee weken geleden dropte midden in de Vogelzangstraat op het grondgebied van Sint-Pieters-Leeuw. “Een bijzonder onveilige situatie”, vindt ook de Leeuwse burgemeester Jan Desmeth (N-VA). [naar artikel]
De dertienjarige Nadin Abdullatif vertelt op Instagram hoe ze vandaag leeft in Gaza. Een raketinslag in de wijk verwoestte haar thuis. “We probeerden te ontsnappen, maar er was overal rook”, vertelt ze terwijl ze het puin toont in de woning. “We sliepen hier op deze kussens en hier sliep ik met mijn broertje.” Ook de kamer van Nadine is een grote puinhoop. “Ik kan zo niet meer leven, we zijn nog maar kinderen”, vertelt ze al snikkend. [naar artikel]
Wanneer de buitenwereld hard en eng is, zoals nu, willen we dat onze thuis zacht en knus is. En dat vertaalt zich onder meer in kussens in huis. Véél kussens. Interieurontwerpers komen dan ook met heel wat nieuwe designs voor de donzige dingen, sommige een pak creatiever dan we gewoon zijn. [naar artikel]
Ben je je eigen zetel zat, maar vind je het zonde om je oude zetel in te ruilen voor een nieuwe? Onze tip, geef je zetel een upgrade met kussens! Kussens zijn er in allerlei soorten, maten en kleuren, wat het super afwisselend maakt. vtwonen geeft vier tips. [naar artikel]
Van 132 kilo naar 102 in twee jaar tijd. Prins Laurent deed het naar eigen zeggen gewoon “door minder te eten”, maar zei ook dat hij zijn “eigen kussens soms wilde opeten van de honger”. Is het een goed idee om simpelweg je porties te verkleinen om duurzaam en gezond af te slanken? [naar artikel]
Wou de 30-jarige Y.B. uit Menen zijn vrouw de dood injagen door opzettelijk tegen een vrachtwagen te rijden? Zelf beweert de man dat hij zijn echtgenote enkel bang wou maken, maar volgens het Openbaar Ministerie was dit een poging tot moord. B. riskeert twaalf jaar cel. “Hij nam kussens mee in de auto om zijn twee kinderen op te achterbank te beschermen bij de aanrijding.” [naar artikel]
De buurt van De Veenhoek in Oostmalle herademt nu het schepencollege een tonnagebeperking tot 3,5 ton heeft ingevoerd in sommige straten in het noordoosten van Oostmalle. Sinds de heraanleg van het centrum kreunde de wijk onder zwaar sluipverkeer. [naar artikel]
Vanaf morgen gaan enkele grensovergangen in Hamont-Achel met Nederland er toch wat anders uitzien: tractorsluizen zullen er sluipverkeer vanuit Nederland weren. Landbouwverkeer, fietsers en wandelaars kunnen wel nog door. [naar artikel]
Duizenden opvangplaatsen dreigen op korte tijd te verdwijnen, nu minister Hilde Crevits (CD&V) geen extra geld kan vrijmaken. Deze initiatieven moesten al (noodgedwongen) stoppen of zullen plaatsen moeten afbouwen: “Toen ik sloot maakte ik me veel zorgen om al die kinderen. Waar moeten ze naartoe?” [naar artikel]
Duizenden opvangplaatsen dreigen op korte tijd te verdwijnen, nu minister Hilde Crevits (cd&v) geen extra geld kan vrijmaken. Deze initiatieven moesten al (noodgedwongen) stoppen of zullen plaatsen moeten afbouwen: “Toen ik sloot maakte ik me veel zorgen om al die kinderen. Waar moeten ze naartoe?” [naar artikel]
De bewoners van Heierveld zien steeds meer sluipverkeer doorkomen via de recent gebetonneerde landbouwweg aan de Broekstraat. Ook via de Mollemse industriezone gebruiken vrachtwagens de sluiproute. De bewoners vragen er nu een betere tractorsluis. [naar artikel]
“Vrachtwagens moeten vanaf september ook kilometerheffing betalen op gewestwegen.” Dat voorstel lanceert sp.a. Sinds april vorig jaar moeten vrachtwagens al betalen als ze de snelweg gebruiken. Daarom wijken zware vrachtwagens uit naar kleinere gewest-wegen. Gemeenten als Essen, Wuustwezel, Malle en Kalmthout zien op deze manier het sluipverkeer toenemen. Een bijkomende heffing zou dat moeten stoppen. [naar artikel]
“Ah, hier is hij. Allez, merci he!” En weg is de vader met het kind dat al anderhalf uur in de redderspost in Blankenberge zat te wachten. Kinderen of ouders zoeken, het is zo ondertussen de hoofdtaak van redders geworden. Onze reporter volgde het reddersteam in Blankenberge voor een dag, en ondervond dat redders bijna constant kinderen en ouders moeten herenigen. “Soms voel ik me meer babysit dan redder.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.