Je moet het maar durven: een onbeschofte klant lijkt niet te snappen hoe een kassa voor kleine aankopen werkt. Ze dumpt de inhoud van haar bomvolle winkelkar bij een kassa voor maximaal 20 producten, en begint van haar oren te maken wanneer de kassierster er iets van zegt. Ze beweert onder meer “dat niemand die shit hier gaat zitten tellen”, “dat de kassierster de andere klanten hindert”. [naar artikel]
Technologie neemt steeds meer taken over. Dat merk je al bij de bank, met online banking apps, en in de supermarkt, waar je steeds vaker zelf je aankopen scant. In de Verenigde Staten zouden er door die zelfscankassa tegen 2031 tien procent minder kassamedewerkers zijn, maar wat betekent dat voor ons land? Staan hier ook steeds meer jobs van caissière op de helling? [naar artikel]
Technologie neemt steeds meer taken over. Dat merk je al bij de bank, met online banking apps, en in de supermarkt, waar je steeds vaker zelf je aankopen scant. In de Verenigde Staten zouden er door die zelfscankassa tegen 2031 tien procent minder kassamedewerkers zijn, maar wat betekent dat voor ons land? Staan hier ook steeds meer jobs van caissière op de helling? [naar artikel]
Schoenen Torfs heeft de voorbije dagen veel haatmails en negatieve reacties op Twitter gekregen, omdat het mensen met een hoofddoek tewerkstelt. Torfs doet dat al twee jaar, maar het onderwerp haalde deze week opnieuw de krant omdat het bedrijf ook een pop-upwinkel in Antwerpen opent waarbij het allochtone ondernemers de kans geeft om een publiek aan te trekken. [naar artikel]
Sam Van Houcke van restaurant Onder den Toren, enkele maanden geleden nog verkozen tot Viskok van het Jaar 2017, heeft op Facebook zijn beklag gedaan over twee erg onbeschofte klanten die vrijdagavond zijn restaurant op stelten zetten. “Wij zijn niet perfect, er kan altijd iets fout gaan. Maar een beetje respect is toch wel op zijn plaats.” De Facebookpost werd al duizenden keren gedeeld. [naar artikel]
Wat als de kassierster in uw supermarkt straks besmet wordt met het coronavirus? Moeten de ‘contact tracers’ dan alle klanten gaan opsporen? [naar artikel]
De ondernemersrechtbank heeft FNG Group, het moederbedrijf boven onder meer Brantano en Fred + Ginger, failliet verklaard. Dat zorgt voor onrust bij klanten die op de webshops - die nog operationeel zijn - goederen kochten. Krijgen ze die nog of krijgen ze hun geld terug? “Heel het logistieke apparaat van FNG ligt plat, dat mag je letterlijk nemen.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.