Elektrische steps worden steeds populairder, maar gaan ook gepaard met letselongevallen en conflicten met voetgangers. Om die reden meldde het kabinet van federaal minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) gisteren dat vanaf vrijdag 1 juli nieuwe verkeersregels voor e-steps en andere gemotoriseerde voortbewegingstoestellen ingaan. Hieronder een overzicht van de nieuwe regels. [naar artikel]
Nieuwe maand, nieuwe regels. Zo wordt de verkeersbelasting in Vlaanderen bijna een tiende duurder, stijgen de sociale tarieven voor elektriciteit en gas, verhoogt de overheid haar tegemoetkoming voor dienstencheques en komen er nieuwe verkeersregels voor e-steps. Dit verandert er allemaal vanaf 1 juli. [naar artikel]
Vanaf vrijdag 1 juli 2022 komen er nieuwe verkeersregels voor elektrische steps. Die mogen voortaan niet meer op het voetpad rijden. De Vlaamse verkeersbelasting wordt bijna 10 procent duurder en de soepelere procedure om tijdelijke werkloosheid aan te vragen loopt na meer dan twee jaar ten einde. Ze werd ingevoerd aan het begin van de coronacrisis. Hieronder zetten we alle veranderingen op een rijtje. [naar artikel]
Nieuwe maand, nieuwe regels. Zo wordt de verkeersbelasting in Vlaanderen bijna een tiende duurder, stijgen de sociale tarieven voor elektriciteit en gas, en verhoogt de overheid haar tegemoetkoming voor dienstencheques en komen er nieuwe verkeersregels voor e-steps. Dit verandert er allemaal vanaf 1 juli. [naar artikel]
De Kamercommissie Mobiliteit heeft woensdag unaniem het licht op groen gezet voor een wetsvoorstel dat het gebruik van elektronische steps in het verkeer regelt. Er komt een leeftijdsgrens van zestien jaar en e-steps mogen niet op het voetpad rijden. Binnenkort moet de plenaire Kamer zich nog over de tekst buigen. [naar artikel]
Eén op de twee Vlamingen is onvoldoende vertrouwd met de regels rond nieuwe vervoersmiddelen zoals speedpedelecs en elektrische steps. Dat blijkt uit een verkeersenquête van de Vlaamse Stichting Verkeerskunde (VSV). Om die lacunes te verhelpen, is er vanaf morgen de elfde editie van de Grote Verkeersquiz, waarmee iedereen op een laagdrempelige manier zijn verkeerskennis kan bijspijkeren. [naar artikel]
10:06 Een verbod voor het gebruik door jongeren en op voetpaden en parkeerboetes. Na jaren van wettelijke vogelvrijheid komen er strengere regels voor elektrische steps. [naar artikel]
Eén op de twee Vlamingen is onvoldoende vertrouwd met de regels rond nieuwe vervoersmiddelen zoals speed pedelecs en elektrische steps. Dat blijkt uit een verkeersenquête van de Vlaamse Stichting Verkeerskunde (VSV). Om die lacunes te verhelpen, is er vanaf morgen de elfde editie van de Grote Verkeersquiz, waarmee iedereen op een laagdrempelige manier zijn verkeerskennis kan bijspijkeren. [naar artikel]
Wie zich met een e-step op de openbare weg begeeft, zal rekening moeten houden met de nieuwe regels. Vanaf 1 juli zijn die van kracht. Daarmee wil de overheid vooral het aantal ongevallen met e-steps terugdringen. Stef Willems van verkeersveiligheidsinstituut Vias legt uit wat er exact verandert. [naar artikel]
De Zweedse hoofdstad Stockholm gaat het aantal elektrische steps in de stad vanaf volgend jaar met de helft verminderen. Zo zouden de steps voor te veel overlast zorgen. Het aantal toegelaten verhuurbedrijven voor steps daalt van acht naar drie. Het cijfer steps dat vrij gebruikt kan worden zal vanaf 1 januari van 23.000 naar 12.000 dalen, met een maximum van 4.000 stuks per verhuurder. [naar artikel]
Nieuwe maand, nieuwe regels. Dat is in juli niet anders. Zo is onder meer vanaf vandaag, 1 juli, het coronacertificaat geldig in alle EU-landen, gaan vanaf die dag heel wat uitkeringen omhoog en worden kleine aankopen van buiten de EU duurder. In dit stuk bundelen we de belangrijkste veranderingen. [naar artikel]
Vanaf 2024 gelden er weer nieuwe verkeersregels in Duitsland, onder meer voor winterbanden. Iedereen die in het verleden banden met het verkeerde logo heeft gekocht, zal diep in zijn buidel moeten tasten. [naar artikel]
Na heel wat ongevallen met elektrische deelsteps - al dan niet met dodelijke afloop - doet de Franse hoofdstad Parijs vanaf vandaag de populaire tweewieler in de ban. Waar komen steps eigenlijk vandaan? HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn dook in hun verleden. “Dat sommige steprijders zich niet altijd aan de verkeersregels houden, wisten ze 100 jaar geleden ook al.” [naar artikel]
Elektrische (deel)steps worden steeds vaker gebruikt als vervoermiddel voor woon-werkverkeer. Naast de vele voordelen zijn er ook risico’s aan verbonden en bovendien zijn de verkeersregels niet altijd even duidelijk. Daarom heeft de Vlaamse Stichting Verkeerskunde een nieuwe opleiding voor stepgebruikers gelanceerd. De eersten die de opleiding mochten volgen, waren een zevental personeelsleden van de stad Mechelen. [naar artikel]
Er komt een nieuwe wegcode, met aangepaste verkeersregels voor heel het land én nieuwe verkeersborden. In die nieuwe wegcode is er meer aandacht voor actieve weggebruikers, zoals fietsers en voetgangers. Zo mogen kinderen tot 11 jaar op het voetpad fietsen en zijn er nieuwe verkeersborden die aangeven waar en wanneer je een kruispunt diagonaal mag oversteken. Een overzicht. [naar artikel]
Nieuwe maand, nieuwe regels. Dat is in juli niet anders. Zo is onder meer vanaf vandaag, 1 juli, het coronacertificaat geldig in alle EU-landen, gaan vanaf vandaag heel wat uitkeringen omhoog en worden kleine aankopen van buiten de EU duurder. In dit stuk bundelen we de belangrijkste veranderingen: [naar artikel]
Ze werden ooit in de markt gezet als alternatief voor de auto. Zeker in steden. Maar intussen rijden er zoveel elektrische steps rond, dat ze vaak een gevaar vormen voor andere weggebruikers. Daarom worden ze vanaf 1 juli strenger gereglementeerd. Dit is wat je moet weten wanneer je er morgen de baan mee op wil. [naar artikel]
Parijs verbiedt het parkeren van steps op het voetpad en beperkt de snelheid. De nieuwe regels moeten orde scheppen in de chaos van de 20.000 steps in de Franse hoofdstad. [naar artikel]
Nieuwe maand, nieuwe regels. Dat is in juli niet anders. Zo is onder meer vanaf vandaag, 1 juli, het coronacertificaat geldig in alle EU-landen, gaan vanaf vandaag heel wat uitkeringen omhoog en worden kleine aankopen van buiten de EU duurder. In dit stuk bundelen we de belangrijkste veranderingen: [naar artikel]
Wie jonger is dan 16 mag niet meer met de elektrische step op de openbare weg rijden. Dat staat in het nieuw verkeersreglement van de Vlaamse en de federale regering dat Het Laatste Nieuws kon inkijken. Er gebeuren te veel ongevallen met zware letsels en dus komen er strengere verkeersregels. Zo wordt het verboden om met de step op het voetpad te rijden en om een passagier mee te nemen. [naar artikel]
De Kamercommissie Mobiliteit heeft woensdag unaniem het licht op groen gezet voor een wetsvoorstel dat het gebruik van elektronische steps in het verkeer regelt. Er komt een leeftijdsgrens van zestien jaar en e-steps mogen niet op het voetpad rijden. Binnenkort moet de plenaire Kamer zich nog over de tekst buigen. [naar artikel]
De Zweedse hoofdstad Stockholm gaat het aantal elektrische steps in de stad vanaf volgend jaar met de helft verminderen, omdat die voor te veel overlast zorgen. Het aantal toegelaten verhuurbedrijven voor die steps daalt van acht naar drie. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.