Vicepremier en minister van Justitie Vincent Van Quickenborne (Open VLD) wil ook de mogelijkheid voor buitenlandse overtreders om een bekeuring cash te betalen, afschaffen. Voor Belgische overtreders is dat al sinds 2014 niet meer mogelijk. [naar artikel]
Vanaf volgend jaar kunnen verkeersboetes niet meer cash betaald worden. Dat heeft minister van Justitie Vincent Van Quickenborne (Open Vld) beslist. De minister reageert daarmee op een onthulling van ‘VTM Nieuws’ over een commissaris van de wegpolitie die cashbetalingen achterhield. Hij zou maar liefst 30.000 euro in eigen zak hebben gestoken. [naar artikel]
Minister van Justitie Vincent Van Quickenborne vroeg en kreeg gisteren in de Kamercommissie opnieuw uitstel om gevangenisstraffen van minder dan drie jaar effectief uit te voeren. Op de waarschuwing dat er tegen september nog altijd geen plaats zal zijn en hij opnieuw zal moeten uitstellen, neemt de minister de vlucht vooruit: “In het nieuwe Strafwetboek moeten we de korte straffen afschaffen.” [naar artikel]
"Stresserend is niet het woord. Elke keer er een vrachtwagen de straat inrijdt, denk ik dat het de deurwaarder is die mijn spullen komt halen." [naar artikel]
De politie van Maastricht deelde gisteren een opmerkelijk verhaal op Facebook. Twee agenten probeerden een man aan de kant te zetten, maar die zette het onmiddellijk op een lopen. [naar artikel]
Het callcenter dat vragen over verkeersboetes behandelt, is overbelast. De medewerkers van de helpdesk, die door bpost uitgebaat wordt, krijgen normaal ongeveer 4.000 telefoons per dag. De laatste weken is dat aantal toegenomen tot meer dan 7.000 oproepen per dag, waardoor de wachttijden tijdelijk oplopen tot 15 à 20 minuten. Dat bevestigt de FOD Justitie. Daardoor kloppen heel wat mensen rechtstreeks bij de politie aan. [naar artikel]
Begin augustus stuurde de politie in een week tijd 650.000 boetes uit. Bijna dubbel zoveel als normaal, waardoor de helpdesk overspoeld wordt door telefoontjes. [naar artikel]
Het callcenter dat vragen over verkeersboetes behandelt, is overbelast. De medewerkers van de helpdesk, die door bpost uitgebaat wordt, krijgen normaal ongeveer 4.000 telefoons per dag. De laatste weken is dat aantal toegenomen tot meer dan 7.000 oproepen per dag, waardoor de wachttijden tijdelijk oplopen tot 15 à 20 minuten. Dat bevestigt de FOD Justitie. Daardoor kloppen heel wat mensen rechtstreeks bij de politie aan. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.