Door de energiecrisis laten twee op de drie Vlamingen hun auto vaker aan de kant. Dat blijkt uit een enquête van Fietsberaad Vlaanderen, in opdracht van mobiliteitsminister Lydia Peeters (Open Vld), waarover Het Belang van Limburg vrijdag bericht. [naar artikel]
Door de energiecrisis laten twee op de drie Vlamingen hun auto vaker aan de kant. Dat blijkt uit een enquête van Fietsberaad Vlaanderen in opdracht van mobiliteitsminister Lydia Peeters (Open Vld). [naar artikel]
Je auto tanken kost tegenwoordig een pak meer. Daardoor laten steeds meer Belgen hun auto staan, dat blijkt uit nieuw onderzoek van Vias. Kan je jouw verzekering ook tijdelijk on hold zetten wanneer je jouw auto tijdelijk niet gebruikt? En is het slim om dat te doen, of is het sop de kool niet waard? Independer.be adviseert. [naar artikel]
Vlamingen laten het openbaar vervoer vaker links liggen als vervoersmiddel, en kiezen voor alternatieven zoals de fiets of de auto. Dat blijkt uit de mobiliteitsbarometer van VAB, een online bevraging van 2.000 Vlamingen eind november. Omdat de brandstofprijzen nu hoger liggen dan vorig jaar, geeft VAB ook tips om zuiniger te rijden en waar je het goedkoopst kan tanken. [naar artikel]
Alle campagnes, oproepen en smeekbedes om de auto wat vaker te laten staan helpen niet. In vergelijking met tien jaar geleden gaan we nog meer met de auto en verplaatsen we ons minder te voet en met de fiets. [naar artikel]
Alle campagnes, oproepen en smeekbedes om de auto wat vaker te laten staan: ze helpen niet. In vergelijking met tien jaar geleden nemen we nóg vaker de auto, en verplaatsen we ons minder te voet en met de fiets. “Iedereen klaagt over de files, maar we gaan er met z’n allen wel vrolijk in staan”, zegt minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA). “Het móét anders.” [naar artikel]
Vlamingen laten het openbaar vervoer vaker links liggen als vervoersmiddel en kiezen voor alternatieven zoals de auto. Dat besluit mobiliteitsclub VAB uit zijn mobiliteitsbarometer, een online bevraging bij tweeduizend Vlamingen eind november. [naar artikel]
Wat begon als een grap, is nu een dienst die klanten naar waarde schatten: Fietsen Wildiers neemt je auto over als je er een fiets koopt. Het is niet het enige verkoopsargument dat de fietsenwinkelketen aan de autobranche ontleende. Klant Patricia getuigt, marketing manager Jan Van Rooy licht de voordelen toe. “We denken dat hoe langer hoe meer dure tweede wagens door een fiets zullen worden vervangen. Zeker als fietsleasing ook voor ambtenaren mogelijk wordt.” [naar artikel]
De Brusselaar neemt minder de auto en gaat vaker met de fiets of te voet. Dat blijkt uit een studie van Brussel Mobiliteit over mobiliteitsgewoonten in de stad. [naar artikel]
Uw auto vol diesel of benzine tanken, kost handenvol geld. Zoveel zelfs dat u misschien hebt overwogen om uw auto wat meer aan de kant te zetten. Rijdt u door de hoge brandstofprijzen vaker met de fiets? Of hebt u uw auto zelfs definitief ingewisseld voor de fiets? Laat het ons weten. [naar artikel]
Vandaag starten ruim 5.200 Vlamingen met "30 dagen minder wagen", een campagne van Netwerk Duurzame Mobiliteit die oproept om in juni de auto vrijaf te geven. Opvallend: Limburgers geven de auto minder rust dan inwoners uit andere Vlaamse provincies. [naar artikel]
Fietsen is goed voor het milieu, je gezondheid én je humeur. Redenen genoeg om vaker op je tweewieler te stappen, en de auto te laten staan. Met deze tips hou je dat voornemen zeker vol. [naar artikel]
De Brusselaar neemt minder de auto dan tien jaar geleden en gaat vaker met de fiets of te voet. Dat blijkt uit een studie waarvan Brussel Mobiliteit dinsdag de resultaten bekendmaakte. Brussels minister van Mobiliteit Elke Van den Brandt (Groen) is tevreden. [naar artikel]
Het aantal bezoekers van het Sportpaleis dat de auto neemt, is voor het derde jaar op rij gedaald. In 2017 kwam de helft met de auto, vier op de... [naar artikel]
De helft van alle woon-werkverplaatsingen in de provincie Antwerpen vond vorig jaar plaats met de fiets, of met de fiets in combinatie met een ander vervoersmiddel. Dat blijkt uit de mobiliteitsbarometer van hr-dienstenbedrijf Acerta. In geen enkele andere provincie fietsen ze vaker naar het werk. [naar artikel]
Ondanks het fileleed, de milieu-impact en het groeiende aantal mensen dat mag thuiswerken, nemen meer en meer Belgische werknemers de auto naar het werk. Slechts een minderheid is bereid om zijn wagen aan te kant te zetten voor een klimaatvriendelijk alternatief. Dit blijkt uit een onderzoek van HR-dienstverlener Tempo-Team bij 1.050 Belgen. Naar aanleiding van […] Het bericht Belg neemt steeds vaker de auto naar het werk verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Sinds oktober zijn in Genk brandstofdieven aan de slag. Ze boren een gat op de plaats waar de brandstoftank zit en laten de brandstof daarna overlopen in een andere tank. Politiezone MidLim heeft al meerdere klachten gekregen. "Het is een erge dure zaak voor de getroffenen. Niet alleen de brandstof die gestolen is, maar vooral de herstellingen van de tank kosten veel", zegt Marleen Sneyers van de politiezone. [naar artikel]
Vlamingen laten het openbaar vervoer vaker links liggen als vervoersmiddel, en kiezen voor alternatieven zoals de fiets of de auto. Dat blijkt uit de mobiliteitsbarometer van VAB, een online bevraging van 2.000 Vlamingen eind november. Omdat de brandstofprijzen nu hoger liggen dan vorig jaar, geeft VAB ook tips om zuiniger te rijden en waar je het goedkoopst kan tanken. [naar artikel]
Twee op drie Vlamingen nemen concrete maatregelen om zichzelf te beschermen tegen het coronavirus, zo wijst een bevraging van onze zusterkrant ‘Het Nieuwsblad’ uit. Ze wassen vaker hun handen, geven minder handdrukken en vermijden evenementen. Maar grote angst heerst er op dit moment niet: meer dan de helft heeft naar eigen zeggen “helemaal geen schrik” om besmet te geraken met het virus. [naar artikel]
Steeds meer Vlamingen vinden hun weg naar de fiets, en die is steeds vaker elektrisch. Bovendien wordt die fiets ook alsmaar vaker geleased in plaats van aangekocht. Maar wat houdt zo’n fietsleasing eigenlijk in? En is het altijd interessant? “In een perfecte situatie wordt je fiets meer dan de helft goedkoper”, analyseert onze mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn. [naar artikel]
Hoewel we nog steeds verknocht zijn aan onze auto, kiezen we over het algemeen vaker voor een alternatief, zoals de fiets of het openbaar vervoer. Voor woon-werkverkeer stappen we wel vaker in onze wagen, blijkt uit het Onderzoek Verplaatsingsgedrag (OVG) van de Vlaamse overheid. Zo’n 1.600 mensen werden bevraagd tussen januari 2016 en januari 2017. […] Het bericht Vlaming kiest vaker voor alternatief vervoermiddel verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Twee op drie Vlamingen nemen concrete maatregelen om zichzelf te beschermen tegen het coronavirus, zo wijst een bevraging van ‘Het Nieuwsblad’ uit. Ze wassen vaker hun handen, geven minder handdrukken en vermijden evenementen. Maar grote angst heerst er op dit moment niet: meer dan de helft heeft naar eigen zeggen “helemaal geen schrik” om besmet te geraken met het virus. [naar artikel]
Vlamingen maakten ook in de eerste maanden van 2021 opvallend vaker gebruik van de fiets. Dat concludeert mobiliteitsclub VAB op basis van de fietsbijstandscijfers. Zo steeg het aantal pechgevallen voor recreatief fietsverkeer in maart met 114 procent. Ook tijdens de spitsuren werd een stijging met 67 procent genoteerd. [naar artikel]
Als de werkgever een fiets ter beschikking stelt, dan zou dit 48 procent van de werknemers die nu slechts een paar keer per maand of per jaar naar het werk fietsen, overtuigen om vaker met de fiets te gaan werken. De opkomst van de elektrische fiets speelt daarbij een grote rol. [naar artikel]
Bijna een op de vijf mensen die wel eens naar het werk fietsen, doet dat elektrisch. Veruit de meesten van hen gingen vroeger met de auto werken. De elektrische fiets haal dus mensen uit hun auto. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.