Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
De Tijd

Reclame en strijd tegen paswoorddelen moeten Netflix op groeipad houden

19/10/2022 - 17:22
"17:17 Na een moeilijk eerste halfjaar groeit Netflix opnieuw. De streamingreus wil harder optreden tegen paswoorddelers en lanceert een met reclame gesubsidieerd goedkoper abonnement om extra (betalende) zi..."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Netflix trekt dam op tegen paswoorddelen (17/03/2022 - De Tijd)

16:21 Wie op de Netflix-login van de ouders of de ex meesurft, zal misschien naar een eigen abonnement worden geduwd. De streamer experimenteert met een nieuwe manier om paswoorddelen tegen te gaan. [naar artikel]


2. Extra reclame-inkomsten moeten tv-zenders helpen in strijd tegen Netflix en Youtube (11/08/2021 - De Morgen)

VTM, SBS en VRT hebben beslist dat het gedaan is met reclame doorspoelen tijdens het uitgesteld kijken naar tv-programma’s. Populair is die maatregel niet, wel integendeel. ‘We kunnen niet anders’, zeggen de zenders, ‘want anders verliezen we te veel reclame-inkomsten.’ Op zich zijn die verliezen niet meteen levensbedreigend, maar klassieke tv-stations moeten ook vechten tegen de YouTube’s en Netflix’en van deze wereld, en die strijd kost geld. Met de nieuwe maatregel wordt ook de oorlogskas gespijsd, zegt professor media-economie Tom Evens. [naar artikel]


3. Bij Netflix klotst het geld tegen de plinten (24/01/2024 - De Tijd)

02:41 Netflix telt door forse nieuwe aanwas een recordaantal abonnees, ondanks opgedreven strijd tegen paswoordfraude en de introductie van formules reclame. Daarmee ligt de basis er om de komende jaren ver... [naar artikel]


4. Verplicht reclame kijken om oorlogskas tv-zenders tegen Netflix en YouTube te spijzen (10/08/2021 - Het Laatste Nieuws)

VTM, SBS en VRT hebben beslist dat het gedaan is met reclame doorspoelen tijdens het uitgesteld kijken naar tv-programma’s. Populair is die maatregel niet, wel integendeel. “We kunnen niet anders,” zeggen de zenders, “want anders verliezen we te veel reclame-inkomsten.” Op zich zijn die verliezen niet meteen levensbedreigend, maar klassieke tv-stations moeten ook vechten tegen de YouTube’s en Netflix’en van deze wereld, en die strijd kost geld. Met de nieuwe maatregel wordt ook de oorlogskas gespijsd, zegt professor media-economie Tom Evens. [naar artikel]


5. Netflix imponeert met sterke ledenaanwas (18/10/2023 - De Tijd)

22:51 De streamingkoning Netflix wist veel meer nieuwe leden te strikken dan gedacht dankzij interesse in advertentie-abonnementen en betaald paswoorddelen. Daarbij ziet het bedrijf dit jaar 6,5 miljard dol... [naar artikel]


6. Na eerste daling abonnees in 10 jaar: Netflix komt met goedkopere optie mét reclame (28/06/2022 - Gazet van Antwerpen)

Netflix verloor in het eerste kwartaal van dit jaar zo’n 200.000 abonnees. Voor de streamingdienst is het tijd om het roer om te gooien. Netflix kiest nu toch voor reclame, al zal je er minder voor moeten betalen. Dat bevestigt co-CEO Ted Sarandos. [naar artikel]


7. 'Netflix met reclame zal zonder downloads zijn' (18/08/2022 - De Tijd)

12:49 Wie vanaf volgend jaar voor een goedkoper Netflix-abonnement met reclame kiest, zal daar allicht geen films of series mee kunnen downloaden. Dat concludeert het persbureau Bloomberg uit code in de iPh... [naar artikel]


8. Netflix maakt einde aan historische dvd-verhuurservice per post en lanceert abonnement met reclame (19/04/2023 - Het Laatste Nieuws)

We kennen Netflix allemaal als streamingplatform, maar het bedrijf begon zijn hitverhaal door dvd’s per post te verhuren. De dienst, die 25 jaar geleden werd gelanceerd, stopt in september dit jaar. Dat maakt het bedrijf bekend in een persbericht. Netflix wil naar eigen zeggen ook meer focussen op abonnementen met reclame. [naar artikel]


9. Netflix voert reclame in: goedkoper abonnement, maar dan met advertenties (28/06/2022 - Het Laatste Nieuws)

Netflix moest het voorbije jaar serieuze klappen verwerken. Klappen die ze moeten opvangen. Ongestoord je favoriete serie bingen? Bij bepaalde abonnementen houd je straks noodgedwongen een pauze. Advertenties zijn overal en straks ook op Netflix. Dat bevestigt het streamingsplatform zelf. [naar artikel]


10. Aandeel van Netflix keldert, streamingdienst wil tij keren met goedkoper abonnement met reclame (20/04/2022 - VRT NWS)

Het aandeel van streamingdienst Netflix krijgt zware klappen op de beurs. Bij de opening in New York kelderde het aandeel meteen meer dan 36 procent. Aanleiding zijn de tegenvallende kwartaalcijfers. Netflix wil het tij keren door onder meer te werken aan een nieuwe abonnementsformule waarbij kijkers minder betalen, maar wel reclame zullen te zien krijgen. [naar artikel]


11. Aan deze nieuwe regels moeten gokbedrijven zich straks houden (10/06/2017 - Het Nieuwsblad)

De gokbedrijven in ons land moeten zich straks aan veel strengere regels houden. Reclame voor online gokken tijdens sportwedstrijden kan straks niet meer. Idem voor reclame op tv voor 20 uur. Er komt ook een verplichte waarschuwing bij elke reclameboodschap. [naar artikel]


12. Netflix breidt zijn strijd tegen het delen van wachtwoorden uit naar België en Frankrijk (24/05/2023 - Express)

De strijd van Netflix tegen het delen van wachtwoorden escaleert in Europa. Na een eerste poging in Portugal en Spanje richt de nummer één onder de streamingdiensten zich op de sluipers in België en Frankrijk, en niet alleen daar. Het nieuws: Netflix breidt zijn strijd tegen het delen van wachtwoorden uit naar 100 nieuwe landen. […] [naar artikel]


13. Raad voor de Reclame: influencers moeten duidelijk aangeven wanneer ze #reclame maken (08/10/2018 - VRT NWS)

Online influencers moeten duidelijk aangeven als ze betaald worden om een product of dienst te promoten. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld de woorden reclame, advertentie of sponsoring of de hashtags #spon, #adv, #prom of #reclame te vermelden. Dat staat in een reeks aanbevelingen van de Raad voor de Reclame. [naar artikel]


14. Netflix overweegt abonnement met reclame (10/05/2022 - Het Laatste Nieuws)

Streamingdienst Netflix lanceert mogelijk tegen het einde van dit jaar — vroeger dan aanvankelijk voorzien — een goedkoper abonnement waarbij kijkers ook advertenties te zien krijgen. Dat bericht de ‘New York Times’ vandaag, nadat de krant inzicht kreeg in een interne mededeling van Netflix aan zijn personeel. [naar artikel]


15. Influencers moeten aangeven wanneer ze reclame maken (08/10/2018 - Het Nieuwsblad)

Online influencers moeten duidelijk aangeven als ze betaald worden om een product of dienst te promoten. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld de woorden reclame, advertentie of sponsoring of de hashtags #spon, #adv, #prom of #reclame te vermelden. Dat staat in een reeks aanbevelingen die de Raad voor de Reclame maandag bekendmaakte. [naar artikel]


16. Netflix stelt officieel goedkoper abonnement met reclame voor (14/10/2022 - Express)

Netflix lanceert op 3 november 2022 zijn nieuwe abonnement ‘Basic with Ads’. Het gaat om een formule die goedkoper is dan de bestaande abonnementen, maar waarbij je als gebruiker wel reclame te zien zal krijgen. Voorlopig zal ‘Basic with Ads’ nog niet in België beschikbaar zijn. De geruchten over advertenties op Netflix doen al langer de ronde. Ted […] [naar artikel]


17. Netflix wil eind dit jaar uitpakken met goedkoper abonnement waarin kijker reclame voorgeschoteld krijgt (12/05/2022 - Het Belang van Limburg)

Netflix wil tegen het eind van dit jaar al een goedkoper abonnement aanbieden waarbinnen de kijkers advertenties te zien krijgen. Dat heeft de directie van het bedrijf laten weten aan het personeel, zo schrijft The New York Times op basis van bronnen binnen Netflix. [naar artikel]


18. Rusland voert (juridische) strijd tegen Big Tech op: ‘Amerikaanse techplatforms in Rusland moeten zich aan Russische wet houden’ (31/05/2021 - Express)

Lees dit artikel: Rusland voert (juridische) strijd tegen Big Tech op: ‘Amerikaanse techplatforms in Rusland moeten zich aan Russische wet houden’ Een rechtbank in Moskou beval Google vorige maand om het YouTube-kanaal van Tsargrad TV wereldwijd opnieuw in te voeren. Tsargrad TV, ‘het Russisch-orthodox antwoord op Fox News’, werd vorig jaar geblokkeerd door het platform. Maar: de Russische tak van Google gaat in beroep tegen het gerechtelijk bevel. Tsargrad TV, dat eigendom is van zakenman Konstantin Malofeev, […] Lees dit artikel: Rusland voert (juridische) strijd tegen Big Tech op: ‘Amerikaanse techplatforms in Rusland moeten zich aan Russische wet houden’ [naar artikel]


19. Online influencers moeten aangeven wanneer ze reclame maken (08/10/2018 - De Morgen)

Online influencers moeten duidelijk aangeven als ze betaald worden om een product of dienst te promoten. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld de woorden reclame, advertentie of sponsoring of de hashtags #spon, #adv, #prom of #reclame te vermelden. Dat staat in een reeks aanbevelingen die de Raad voor de Reclame maandag bekendmaakte. [naar artikel]


20. ‘Netflix wil reclame geven in games’ (08/01/2024 - DataNews)

Netflix zou eraan denken om advertenties te tonen in zijn gestreamde games. Dat schrijft althans The Wall Street Journal. The post ‘Netflix wil reclame geven in games’ appeared first on Data News. [naar artikel]


21. Geens wil af van reclame voor online gokken tijdens sportwedstrijden (10/06/2017 - De Redactie)

De gokbedrijven in ons land moeten zich binnenkort aan veel strengere regels houden. Reclame voor online gokken tijdens sportwedstrijden kan straks niet meer, er komt een verbod op reclame op tv voor 20 uur en een waarschuwing wordt verplicht bij elke reclameboodschap. [naar artikel]


22. Herboren Netflix voorspelt einde prijzenslag streamingdiensten (19/10/2022 - Express)

Streamingreus Netflix kwam gisteravond met verrassend sterke kwartaalcijfers naar buiten en kondigde in een adem ook een wijziging van zijn strategische koers aan: het aantal betalende abonnementen, tot vandaag de belangrijkste financiële maatstaf, wordt minder belangrijk. Dat komt omdat Netflix voortaan ook inkomsten uit reclame, paid sharing (het tegen betaling delen van je account) en […] [naar artikel]


23. Reclame voor online gokken tijdens sportwedstrijden aan banden gelegd (10/06/2017 - Het Belang van Limburg)

De gokbedrijven in ons land moeten zich binnenkort aan veel strengere regels houden. Reclame voor online gokken tijdens sportwedstrijden kan straks niet meer, er komt een verbod op reclame op tv voor 20.00 uur en een waarschuwing wordt verplicht bij elke reclameboodschap. [naar artikel]


24. Reclame-onderbrekingen zouden Netflix enorm duur komen te staan (24/01/2019 - Metro)

Uit recent onderzoek is gebleken dat als Netflix reclameboodschappen zou tonen tussen hun series en films, ze het grootste deel van hun kijkers zouden verliezen. Met bijna 140 miljoen gebruikers is Netflix de grootste videostreamingdienst te wereld. Dat hebben ze voor een groot stuk te danken aan hun bewuste strategie om geen reclame-onderbrekingen te implementeren. […] Het bericht Reclame-onderbrekingen zouden Netflix enorm duur komen te staan verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!