Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Belang van Limburg

De Netflix-reeks die hype na hype baart: hoe ‘Wednesday’ de digitale én echte wereld verovert

12/12/2022 - 21:36
"Een virale dans, een vergeten punkhit en nu ook de gothic-look die helemaal herleeft: ‘Wednesday’ domineert de popcultuur, online en op straat. Zelfs wie de Netflix-serie over de tienerdochter van ‘The Addams family’ nog niet zag, praat erover mee. Mede dankzij hoofdactrice Jenna Ortega (20), de antiheld die zelfs Kendall Jenner inspireert."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. “Kidnap mij alsjeblieft!”: hype rond Netflix-thriller ‘You’ neemt zorgwekkende proporties aan (23/01/2019 - Het Laatste Nieuws)

De spannende thriller-serie ‘You’ is de nieuwste hype op Netflix. De reeks krijgt niet alleen lovende commentaren van critici, maar ook kijkers... [naar artikel]


2. “Kidnap mij alsjeblieft!”: hype rond Netflix-thriller ‘You’ neemt zorgwekkende proporties aan bij fans die stalker verheerlijken (23/01/2019 - Het Laatste Nieuws)

De spannende thriller-serie ‘You’ is de nieuwste hype op Netflix. De reeks krijgt niet alleen lovende commentaren van critici, maar ook kijkers... [naar artikel]


3. Zij waren al goth lang voor de ‘Wednesday’-hype: “Opgroeien was niet altijd gemakkelijk” (27/01/2023 - Het Belang van Limburg)

Sinds Wednesday Addams furore maakt op Netflix, duiken er in het straatbeeld steeds meer gothic-girls op. Ergens daartussen lopen de goths die al veel langer verslingerd zijn aan de opvallende outfits, ruige muziek en tolerante levensvisie. Billie brengt er zes in beeld, van een penitentiair beambte tot een verpleegkundige. “Ook na de hype zullen wij er zijn.” [naar artikel]


4. Aan de haard en zoveel mogelijk kinderen baren: het echte verhaal achter de Netflix-hype ‘Unorthodox’ (25/04/2020 - Het Laatste Nieuws)

Als er vandaag één tv-serie iedereen beroert, dan zal het wel ‘Unorthodox’ op Netflix zijn. Losjes gebaseerd op de memoires van Deborah Feldman... [naar artikel]


5. KIJK. Na de ‘crompouce’ nu de ‘crookie’: wat is de nieuwste TikTok-hype? (18/03/2024 - Het Laatste Nieuws)

Het begon allemaal bij een bakker in Parijs, maar nu verovert de ‘crookie’ de hele wereld via TikTok. Het is een croissant met koekjesdeeg ertussen en erop. Het is niet de eerste croissantvariant die goed scoort online. Enkele maanden geleden was er ook al de ‘crompouce’, een kruising tussen een croissant en een tompouce. Ook in bakkerij Funk in Antwerpen kan je de nieuwste hype uitproberen. [naar artikel]


6. ‘Wednesday’ haalt ‘Dahmer’ in en wordt op één na populairste Engelstalige serie op Netflix (14/12/2022 - Het Laatste Nieuws)

‘Wednesday’, van regisseur Tim Burton (64), blijft scoren. De spin-off van ‘The Addams Family’ is officieel de derde serie die binnen een maand tijd meer dan 1 miljard uur is bekeken op Netflix. Volgens ‘Variety’ pronkt de show nu op de tweede plaats van de meest populaire Engelstalige series op het streamingplatform ooit. Hierbij wist de reeks de true crime-serie ‘The Jeffrey Dahmer Story’ te overtreffen. [naar artikel]


7. KIJK. Dit is de 'crookie', de nieuwste hype op TikTok: wij hebben hem getest (18/03/2024 - Het Laatste Nieuws)

Het begon allemaal bij een bakker in Parijs, maar nu verovert de ‘crookie’ de hele wereld via TikTok. Het is een croissant met koekjesdeeg ertussen en erop. Het is niet de eerste croissantvariant die goed scoort online. Enkele maanden geleden was er ook al de ‘crompouce’, een kruising tussen een croissant en een tompouce. Ook in bakkerij Funk in Antwerpen kan je de nieuwste hype uitproberen. [naar artikel]


8. KIJK. Dit is de 'crookie', de nieuwste hype op TikTok: wij hebben hem gestest (18/03/2024 - Het Laatste Nieuws)

Het begon allemaal bij een bakker in Parijs, maar nu verovert de ‘crookie’ de hele wereld via TikTok. Het is een croissant met koekjesdeeg ertussen en erop. Het is niet de eerste croissantvariant die goed scoort online. Enkele maanden geleden was er ook al de ‘crompouce’, een kruising tussen een croissant en een tompouce. Ook in bakkerij Funk in Antwerpen kan je de nieuwste hype uitproberen. [naar artikel]


9. KIJKRAPPORT. “Na het stukje schooltelevisie sméten de BV’s zich”: onze vrouw zag hoe één queen uitblonk in ‘Make Up Your Mind’ (09/09/2023 - Het Laatste Nieuws)

Opgevulde billen, hevig gecontourde neuzen en de beruchte tuck: sinds ‘RuPaul’s Drag Race’ kent de wereld van dragqueens heel wat toegewijde fans. Ook VTM en het - voorlopig - eenmalige ‘Make Up Your Mind’ - wil anno 2023 mee surfen op die hype. Maar was de show, die op voorhand uitblonk in strikte geheimhouding, de hype nu écht waard? [naar artikel]


10. CBDC-hype is er om te blijven: India wil digitale roepie (27/08/2021 - Express)

Lees dit artikel: CBDC-hype is er om te blijven: India wil digitale roepie India zou in december kunnen beginnen met proeven voor een digitale roepie. Dat zegt de gouverneur van de centrale bank van het land tegen zakenmedium CNBC. Digitale centrale bankmunten zijn in wezen de online versie van hun respectieve fiatvaluta’s. In het geval van India zou dat de digitale roepie zijn. CBDC-experimenten kwamen er na een […] Lees dit artikel: CBDC-hype is er om te blijven: India wil digitale roepie [naar artikel]


11. Limburgse ‘gothic girl’ over de ‘Wednesday’-hype: “Vroeger hield ik van eenhoorns” (30/01/2023 - Het Belang van Limburg)

Sinds Wednesday Addams furore maakt op Netflix, duiken er in het straatbeeld steeds meer gothic-girls op. Ergens daartussen lopen de goths die al veel langer verslingerd zijn aan de opvallende outfits, ruige muziek en tolerante levensvisie. Zoals River uit Lommel: “Vroeger was ik een blond meisje dat hield van eenhoorns.” [naar artikel]


12. Ze hadden het zélf niet verwacht: waarom de hele wereld verslaafd is aan 'Squid Game' (06/10/2021 - Het Laatste Nieuws)

Ongezien bij Netflix: de Zuid-Koreaanse serie 'Squid Game' haalde in maar liefst 83 landen de eerste plaats. Ze lijkt zelfs goed op weg om de populairste reeks ooit op het platform, het Amerikaanse kostuumdrama ‘Bridgerton’, van de troon te stoten. En te denken dat bedenker Hwang Dong-hyuk (50) de reeks al sinds 2008 in de schuif had liggen. Wat is het geheim van zijn succes? “Netflix is in de eerste plaats zélf verantwoordelijk voor de hype.” [naar artikel]


13. Netflix-hype ‘Squid Game’ is ondertussen al het zoveelste Koreaanse succes. Hoe kon dat gebeuren? (11/10/2021 - De Morgen)

Na streamingkanon BTS, Oscar-winnaar Parasite en tv-programma The Masked Singer was de honger niet gestild. Netflix-hype Squid Game is de zoveelste Koreaanse masterclass in het exporteren van popcultuur. Hoe is die K-cultuur zo invloedrijk kunnen worden? [naar artikel]


14. ‘Wednesday'-actrice deelt haar beautygeheim tegen acne en oneffenheden, en dat kost zo’n 15 euro (02/01/2023 - Het Laatste Nieuws)

Jenna Ortega: een naam die dit jaar nog vaak voorbij zal komen. De Amerikaanse actrice vertolkt in de populaire Netflix-reeks ‘Wednesday’ de hoofdrol van Wednesday Addams. En haar stijl en make-up gaan al een tijdje over de tongen. Nu verklapt de actrice ook het ultieme én goedkope beautyproduct dat ze het liefst gebruikt: een eeuwenoud masker dat je ook bij ons kan scoren. [naar artikel]


15. Na alle hype krijgt ‘One Piece’ op Netflix een tweede seizoen, en terecht: de reeks heeft genoeg hart, humor en joie de vivre (15/09/2023 - Humo)

[naar artikel]


16. En te denken dat de serie al 12 jaar in een schuif lag: waarom de hele wereld verslaafd is aan 'Squid Game' (06/10/2021 - Het Laatste Nieuws)

Ongezien bij Netflix: de Zuid-Koreaanse serie 'Squid Game' haalde in maar liefst 83 landen de eerste plaats. Ze lijkt zelfs goed op weg om de populairste reeks ooit op het platform, het Amerikaanse kostuumdrama ‘Bridgerton’, van de troon te stoten. Een resultaat die noch de makers, noch Netflix hadden verwachten. Wat is het geheim van de succesreeks? “Netflix is in de eerste plaats zélf verantwoordelijk voor de hype.” [naar artikel]


17. ‘Wednesday'-actrice Jenna Ortega zweert bij dit eeuwenoud product tegen puistjes en oneffenheden (02/01/2023 - Het Laatste Nieuws)

Jenna Ortega (20): een naam die dit jaar nog vaak voorbij zal komen. De Amerikaanse actrice vertolkt in de populaire Netflix-reeks ‘Wednesday’ de hoofdrol van Wednesday Addams. En haar stijl en make-up gaan al een tijdje over de tongen. Nu verklapt de actrice ook het ultieme én goedkope beautyproduct dat ze het liefst gebruikt: een eeuwenoud masker dat je ook bij ons kan scoren. [naar artikel]


18. Verschillende scholen stappen naar politie na TikTok-hype die leerlingen belachelijk maakt (04/10/2022 - Gazet van Antwerpen)

Van lijstjes met ‘high class’ en ‘margi’ leerlingen tot lijstjes met koppeltjes op school. Een nieuwe TikTok-hype waarbij leerlingen elkaars profielfoto’s van Smartschool gebruiken, heeft ervoor gezorgd dat het digitale leerplatform nu met een update komt die de profielfoto’s standaard onzichtbaar maakt. [naar artikel]


19. Dit zijn de eerste beelden van het tweede seizoen van ‘Tiger king’ met Joe Exotic op Netflix (28/10/2021 - Het Belang van Limburg)

Vorig jaar groeide de docureeks Tiger king, over het bizarre maar waargebeurde verhaal van dierenparkeigenaar Joe Exotic, uit tot een gigantische hit. Logisch dus, dat streamingdienst Netflix aasde op een vervolg. De eerste beelden maakten alvast duidelijk dat de figuren uit reeks één zullen vertellen welk effect de hype op hun leven had. [naar artikel]


20. David en Victoria Beckham zorgen voor ware TikTok-trend met liefdevol dansje uit Netflix-reeks: ken jij de Beckham-test? (19/10/2023 - Het Laatste Nieuws)

De nieuwe Netflix-reeks ‘BECKHAM’ is momenteel razendpopulair. Het koppel zorgt nu zelfs voor een TikTok-hype op het liedje ‘Islands in the Stream’. De hit van Dolly Parton en Kenny Rogers dateert al uit 1983, maar is helemaal terug nadat de Beckhams er in hun serie liefdevol op dansen met elkaar. Het moment inspireerde verschillende gebruikers om ook hun partner aan ‘de Beckham test’ te onderwerpen. [naar artikel]


21. “De meest creepy serie ooit”: ‘You’ is de nieuwste Netflix-hype (08/01/2019 - Het Laatste Nieuws)

Netflix rijgt met ‘Bird Box’ en ‘Bandersnatch’ de wereldsuccessen aan elkaar de laatste weken, maar dit nieuwe pareltje ken je misschien nog niet.... [naar artikel]


22. ‘Squid game’ verovert Vlaamse speelplaatsen (14/10/2021 - De Standaard)

Squid game, de razend populaire Koreaanse Netflix-serie, verovert Vlaamse speelplaatsen. Dat baart verschillende experts zorgen. In de reeks spelen de personages kinderspelletjes met dodelijke afloop. [naar artikel]


23. Zag u ook 'Bird Box' al? Zo maakte Netflix er een wereldwijde hype van (05/01/2019 - Het Laatste Nieuws)

Tijdens de feestdagen heeft de Netflix-film Bird Box het van lauw gerecenseerde griezelprent tot wereldwijde hype geschopt. De film met Sandra... [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!