Als je tankt met een bedrijfswagen die op een fossiele brandstof rijdt en je werkgever die kosten terugbetaalt, betaal jij geen belasting op dat voordeel. Maar hoe zit dat met een elektrische auto die je thuis oplaadt? Zijn de elektriciteitskosten die je werkgever terugstort op je rekening ook belastingvrij? En wat als je je bedrijfsauto oplaadt met zonne-energie? Wim Depondt van Acerta Consult legt uit en haalt heikele punten aan. “Je elektrische bedrijfsauto opladen kan tot een maandpiek leiden, en dus je capaciteitstarief verhogen.” [naar artikel]
Elektrisch rijden is al niet goedkoop door de huidige energietarieven, maar nu blijkt uit onderzoek van de Duitse mobiliteitsorganisatie Adac dat er mogelijk behoorlijk wat stroomverlies optreedt wanneer je op een eenvoudiger manier (thuis) je elektrische auto oplaadt. [naar artikel]
Meer dan zes op de tien bestelde bedrijfswagens vorig jaar waren elektrisch. Met de almaar strengere wetgeving op fossiele brandstoffen in het achterhoofd zal dat aantal ongetwijfeld jaar na jaar toenemen. Het opladen van zo’n elektrische bedrijfswagen gaat wel gepaard met heel wat financiële en fiscale kluwens. “Er zijn dan ook drie redenen waarom het interessanter kan zijn om hun voertuig op het werk op te laden in plaats van thuis”, zegt mobiliteitsexpert Bart Hollebekkers van hr-dienstverlener SD Worx. [naar artikel]
Lees dit artikel: Universeel en goedkoop: de weg die elektrische auto’s oplaadt Een van de grootste uitdagingen die moet worden overwonnen om alle automobilisten te laten overschakelen op elektrische auto’s is het beschikbaar stellen van voldoende oplaadpunten. Maar in plaats van meer laadpalen langs de weg te installeren, kunnen we ook gewoon onze wegen gebruiken om auto’s op te laden. Sinds enkele jaren werken verschillende bedrijven over […] Lees dit artikel: Universeel en goedkoop: de weg die elektrische auto’s oplaadt [naar artikel]
Voor het slapengaan nog snel even gsm en tablet aan de oplader hangen om de volgende ochtend met een volle batterij op te starten? Een herkenbare maar gevaarlijke situatie. “We zien een stijging van woningbranden door het opladen van elektrische toestellen”, waarschuwt Kristof Geens, Woordvoerder bij Brandweer Zone Antwerpen. [naar artikel]
Het dilemma waar iedereen wel eens mee worstelt: ga ik met de auto naar het werk, of neem ik de fiets? Ik neem de fiets, want dat is beter voor het milieu en ik doe aan lichaamsbeweging. Of toch maar met de auto, want dat is sneller en ik kom niet bezweet aan op het werk. Het Duitse Twike denkt een eind te kunnen maken aan al die keuzestress en brengt binnenkort een nieuwe versie uit van zijn voertuigje, de Twike: een combinatie tussen een elektrische auto en een fiets. [naar artikel]
Lees dit artikel: 4 redenen waarom Bitcoin beter zal presteren dan Ethereum De koersontwikkeling van Ethereum zag er tijdens de eerste helft van 2021 meer beloftevol uit dan die van Bitcoin. Toch is er nog veel onderzekerheid bij potentiële beleggers over de tweede grootste cryptomunt. Volgens analisten zijn er 4 duidelijke redenen waarom Ethereum het onderspit zal delven tegen Bitcoin. 1. Misinterpretatie van de uitspraken van Mike […] Lees dit artikel: 4 redenen waarom Bitcoin beter zal presteren dan Ethereum [naar artikel]
Het bedrijf BePowered uit Turnhout heeft een manier gevonden om stroom uit elektrische auto’s thuis te gebruiken. Via de Vehicle2home-toepassing kunnen mensen met een elektrische wagen op het werk de batterij opladen via zonnepanelen. De resterende stroom van de batterij kan ’s avonds in de eigen woning worden gebruikt. [naar artikel]
18:14 Volkswagen maakt werk van een goedkope elektrische auto van 20.000 euro, maar daarvoor moet het de komende drie jaar miljarden besparen. De groeiende verkoop van elektrische auto's drukt de winst. [naar artikel]
De Rode Duivels staan vanavond voor dé match van dit WK. Het ijzersterke Brazilië wacht de Belgen om 20u Belgische tijd op voor een wedstrijd die sowieso in de geschiedenisboeken terecht komt. Rest de vraag: zullen we die bladzijde met trots lezen, of toch met een wrange nasmaak? Drie redenen waarom de Belgen zullen winnen, en drie redenen waarom het toch mis kan lopen... [naar artikel]
Voor het slapengaan nog snel even gsm en tablet aan de oplader hangen om de volgende ochtend met een volle batterij op te starten? Een herkenbare maar gevaarlijke situatie. “We zien een stijging van woningbranden door het opladen van elektrische toestellen”, waarschuwt Kristof Geens, Woordvoerder bij Brandweer Zone Antwerpen. [naar artikel]
Aan het front in Oekraïne verandert weinig. Dat is vooral slecht nieuws voor Rusland, nu de eerste Europese moderne gevechtstanks Oekraïne hebben bereikt. Drie redenen waarom Oekraïne er weer beter voorstaat. [naar artikel]
Als we de auto van de toekomst milieuvriendelijk willen maken, dan investeren we beter in waterstof dan in batterijen. Dat blijkt uit een onderzoek van het gerenommeerde Duitse Fraunhofer Institut. [naar artikel]
Aan het front in Oekraïne verandert weinig. Dat is vooral slecht nieuws voor Rusland, nu de eerste Europese moderne gevechtstanks Oekraïne hebben bereikt. Drie redenen waarom Oekraïne er weer beter voorstaat. [naar artikel]
Voor het slapengaan nog snel even gsm en tablet aan de oplader hangen om de volgende ochtend met een volle batterij op te starten? Een herkenbare maar gevaarlijke situatie. “We zien een stijging van woningbranden door het opladen van elektrische toestellen”, waarschuwt Kristof Geens, Woordvoerder bij Brandweer Zone Antwerpen. [naar artikel]
Een elektrische auto rijdt heel anders dan een wagen met verbrandingsmotor, en dus is het ook logisch dat er andere vereisten worden gesteld aan een optimale autoband. Onze mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn vertelt je alles wat je moet weten over de banden van een elektrische auto en geeft aan waar je rekening mee moet houden. “Ja, ze slijten sneller, en neen, ze zijn niet lief voor het milieu.” [naar artikel]
De vakbonden van De Lijn voeren vandaag actie en het personeel legt het werk neer. Ze protesteren tegen een reorganisatie van de vervoersmaatschapij, maar wat verandert er precies? En waarom is het personeel zo bezorgd? Yves Borms geeft de 3 voornaamste redenen. [naar artikel]
Als alle auto’s elektrisch zijn, zou het in kleine landen als België en Nederland vol moeten staan met laadpalen. Dat kan ook anders. Draadloos. [naar artikel]
Iedereen heeft tegenwoordig de mond vol van elektrische auto’s. Als u overweegt om een elektrische auto te kopen, dan weet u allicht dat een elektrische auto duur is, dat de keuze beperkt is en dat u er niet ver mee geraakt. Maar wat u wellicht niet beseft, is dat een elektrische auto een enorme impact heeft op uw mobiliteit. Wij zetten op een rij waar u moet aan denken vooraleer u elektrificeert. Want in de wereld van de elektrische auto is niets wat het lijkt.Guido CLOOSTERMANS [naar artikel]
Het zijn boeiende tijden, hoor je vaak als het over de autowereld gaat. De opkomst van de elektrische auto, straks misschien die zelfrijdende.... [naar artikel]
Lees dit artikel: Veel beter dan Tesla: hier is de elektrische auto met de beste actieradius op de markt Tesla wordt vaak voorgesteld als DE referentie wat de elektrische wagens betreft, vooral als het gaat om hun actieradius. Maar een auto die op het punt staat de Europese markt te betreden, is erin geslaagd om de grenzen te verleggen en het beste product van Elon Musk met bijna 100 km te verslaan. Met minder […] Lees dit artikel: Veel beter dan Tesla: hier is de elektrische auto met de beste actieradius op de markt [naar artikel]
BMW scoort met zijn gamma elektrische auto’s. De verkoop ervan steeg in de eerste drie maanden van dit jaar met 28 procent, tot 82.700. De Duitse autofabrikant doet het daarmee relatief beter dan rivalen Tesla en Mercedes. [naar artikel]
Elektrische auto’s zijn beter voor het milieu dan auto’s op benzine, maar ze moeten wel heel veel kilometers rijden voordat het zover is. Het... [naar artikel]
Een complete elektrische auto voor ruim 1.000 euro, die via koopjeswebsite Alibaba in een doos bij je thuis wordt bezorgd. Dat lijkt niets te... [naar artikel]
Van alle plug-in hybride wagens heeft de Mercedes C300e veruit de grootste elektrische actieradius. Maar koopt u dan niet beter meteen een volledig elektrische auto? Wij zoeken het uit. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.