In 2016 hebben de vrijwilligers van de Zelfmoordlijn 14.559 oproepen beantwoord. Dit is 3 procent meer dan in 2015, zo blijkt uit het jongste Jaarverslag van het Centrum ter Preventie van Zelfdoding (CPZ). In alle leeftijdsgroepen komen “eenzaamheid” en “zich niet begrepen voelen” naar voren als de meest geregistreerde problemen, bij jongeren staan “gepest of mishandeld worden” bovenaan. [naar artikel]
In 2016 hebben de vrijwilligers van de Zelfmoordlijn 14.559 oproepen beantwoord. Dat is 3 procent meer dan in 2015. In alle leeftijdsgroepen komen "eenzaamheid" en "zich niet begrepen voelen" naar voren als de meest geregistreerde problemen. [naar artikel]
De vrijwilligers van de Zelfmoordlijn hebben voirg jaar 14.559 oproepen beantwoord. Dat is 3 procent meer dan in 2015, zo blijkt uit het jongste [naar artikel]
In 2020 werden bij de Zelfmoordlijn 28 procent meer oproepen beantwoord dan het jaar ervoor. Dat blijkt woensdag uit de jaarcijfers die directeur Kirsten Pauwels op de website heeft gepubliceerd. Dat komt door een stijging van de vrijwilligers en studenten die voor het Centrum voor Preventie van Zelfdoding (CPZ) aan de slag ging. Het aantal mensen dat de zelfmoordlijn probeerde te contacteren, is niet toegenomen. [naar artikel]
De Zelfmoordlijn is op zoek naar extra vrijwilligers. Dat schrijft De Zondag. Vorig jaar kreeg de hulplijn 1813 meer dan 15.000 oproepen, dat zijn er bijna 40 per dag. Vooral tussen 18 uur 's avonds en 2 uur 's nachts komen er veel telefoontjes. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.