De koopkrachtcrisis lijkt niet te bestaan in de wereld van de superrijken, althans als we kijken naar de verkoop bij Hermès. Het Franse luxelabel heeft in het eerste kwartaal van dit jaar flink wat winst gemaakt. [naar artikel]
Na de dure tas die verdacht veel leek op de blauwe IKEA-zak, verkoopt het Franse luxelabel Balenciaga een lederen rok met de looks van je automat. De rok kost bijna evenveel als een kleine tweedehandswagen wel: 2026 euro. [naar artikel]
Bekende bouwpromotor Bart Versluys is afgelopen vrijdag beroofd. De dieven gingen aan de haal met zijn polshorloge. Niet zomaar een klok. Het gaat om een uurwerk van Richard Mille ter waarde van 350.000 euro. Een enorme smak geld. “Een belegging”, noemt Versluys het zelf, maar klopt dat wel? “Het is ontegensprekelijk een parel van mechaniek en haute horlogerie, maar of het een collectiewaarde heeft? De markt lijkt te zeggen van niet.” [naar artikel]
De tweehandsmarkt voor luxeartikelen zoals handtassen van Chanel en Louis Vuitton groeit sterker dan ooit. Dan blijkt uit een gezamenlijk onderzoek van consultingbureau Boston Consulting Group (BCG) en Vestiaire Collective, een van de grootste online platformen voor het verkopen van tweedehands luxegoederen. In vergelijking met cijfers uit 2020 is de markt bijna verdriedubbeld. [naar artikel]
Het Franse modemerk Jean Patou wordt 21 jaar na de stopzetting weer vanonder het stof gehaald. Het wordt een comeback met alles erop en eraan, want het label zal in 2019 ook terugkeren naar de catwalk. [naar artikel]
Een ex-werkneemster sleept het Italiaanse modemerk Moschino voor de rechter. De reden? De racistisch getinte stigmatisering van zwarte vrouwen die over de vloer kwamen in een winkel van het label. [naar artikel]
Rihanna houdt zich al langer bezig met mode, naast een eigen beautymerk en lingerielijn zal ze nu ook een luxelijn op de markt brengen. Het nieuwe merk wordt vernoemd naar haar vijfde album ‘Loud’ en zal volgens Business of Fashion Project Loud France heten. [naar artikel]
Modehuis Louis Vuitton werd verkozen tot ’s werelds meest waardevolle luxemerk, en laat daarmee andere bekende namen als Chanel, Hermès en Gucci... [naar artikel]
Het Italiaanse modelabel Off-White, dat onder de creatieve leiding staat van ontwerper Virgil Abloh, is verkocht. Het overkoepelende moederbedrijf New Guards Group is voortaan in handen van de beroemde webshop Farfetch. Dat meldt de e-tailer in een persbericht, opgepikt door modesite Business of Fashion. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.