De Economische Inspectie ontving vorig jaar een recordaantal klachten over deur-aan-deurverkopers, die vooral met discutabele energiecontracten leurden. Er komen daarom vanaf 1 januari strengere regels, maar voor Test Aankoop gaan die niet ver genoeg. [naar artikel]
Op verzoek van een, euhm, "vriend": een column over de beruchte friend zone. Onze columniste maakte er zich snel uit de voeten en raadt jou aan [naar artikel]
Op 7 augustus 1974 wandelde de 24-jarige Franse koorddanser Philippe Petit op een kabel ruim drie kwartier heen en weer tussen de Twin Towers in New York. Man on Wire, de sublieme documentaire over die stunt, hield er terecht een Oscar aan over. [naar artikel]
Het Antwerpse bedrijf Helicus start eind september met dronetransporten van onder meer weefsel, bloed en medicijnen tussen de ziekenhuizennetwerken... [naar artikel]
De autosnelweg E313 tussen Beringen en Ham zal gedurende de maand september wekelijks vier nachten worden afgesloten. Dit om de laatste fase van de werken voor de toekomstige spitsstroken te voltooien. De afsluitingen zullen plaatsvinden tussen 22 en 5 uur, twee nachten per rijrichting. [naar artikel]
De Ombudsdienst voor telecommunicatie kreeg vorig jaar de meeste klachten over facturen, overstappen naar een andere operator, en roaming. Dat laatste – duurder bellen en surfen in het buitenland – is sinds midden vorig jaar afgeschaft in de landen van de Europese Unie, maar dus niet in alle Europese landen, maar dat weet duidelijk nog niet iedereen. In totaal kreeg de ombudsdienst 16.249 klachten. Dat is 9,21 procent meer dan in 2016. 96 procent van de klachten kreeg een oplossing. [naar artikel]
De Vlaamse ombudsman meldt een opvallende stijging van het aantal klachten over afgeschafte ritten bij De Lijn. Dat staat in zijn jaarrapport van vorig jaar. Hij stelt ook opvallend veel klachten vast over de soms forse stijging van de huurprijs voor een sociale woning. Daartegenover staat dat de Vlaamse ombudsdienst vorig jaar veel meer klachten heeft kunnen oplossen. [naar artikel]
Het aantal klachten bij de federale Ombudsdienst voor Energie is sterk toegenomen. Vooral sinds de forse stijging van de energieprijzen de laatste maanden klopt de ombudsdienst overuren. "Het aantal klachten is moeilijk bij te houden", zegt ombudsman Eric Houtman bij "De Inspecteur" op Radio 2. [naar artikel]
Het Agentschap Opgroeien krijgt steeds meer klachten van bezorgde ouders. Vorig jaar waren er in totaal 631 of 53 klachten per maand, voor dit jaar alleen zitten we al aan 782 (of 78 per maand). Een gelijkaardige trend is waar te nemen bij de interventies door de Zorginspectie. "Ouders zijn veel alerter, merken we. Maar het gaat niet altijd over ernstige meldingen", zegt Niels Heselmans van het Agentschap Opgroeien. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.