Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Gazet van Antwerpen

Zelfde groep, andere prijzen: hoe groot zijn de verschillen tussen supermarkten van eenzelfde keten én waarom is dat zo?

01/10/2023 - 13:19
"De Colruyt Group heeft Colruyt, Okay of Spar, Carrefour heeft de Hypermarkt, Market en Express en bij Delhaize is er de gewone Delhaize, de AD én de Proxy. Telkens behoren ze tot eenzelfde bedrijf, maar waarom zijn de prijzen dan soms toch anders?"

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Zelfde groep, andere prijzen: hoe groot zijn de verschillen tussen supermarkten van eenzelfde keten én waarom is dat zo? (01/10/2023 - Het Belang van Limburg)

De Colruyt Group heeft Colruyt, Okay of Spar, Carrefour heeft de Hypermarkt, Market en Express en bij Delhaize is er de gewone Delhaize, de AD én de Proxy. Telkens behoren ze tot eenzelfde bedrijf, maar waarom zijn de prijzen dan soms toch anders? [naar artikel]


2. Zelfde auto, zelfde verzekeraar en zelfde schadeverleden: en toch zit er zoveel verschil op autopolis (30/11/2017 - Het Nieuwsblad)

Wie in Antwerpen woont, betaalt tussen 6 en 19 procent meer voor zijn autoverzekering dan de inwoners van de andere Vlaamse provinciehoofdsteden. Bij het berekenen van de premie kijken de verzekeringsmaatschappijen namelijk niet alleen naar rijgedrag en leeftijd, maar ook naar de verkeersdrukte én de criminaliteitscijfers in een ­gemeente. [naar artikel]


3. Zelfde feiten, zelfde locatie, zelfde slachtoffer: vrouw (31) opnieuw in cel na steekpartij in Oostende (01/08/2023 - Het Laatste Nieuws)

Een 31-jarige vrouw zit in de cel op verdenking van poging doodslag na een steekpartij in haar appartement in Oostende. De vrouw stak haar vriend neer met een scherp voorwerp en was daar opvallend genoeg niet mee aan haar proefstuk toe. Sterker nog: amper een jaar geleden zat ze ook al in de gevangenis op verdenking van poging doodslag. Maar een van de voorwaarden waaronder ze toen vrijkwam, had ze vrij snel geschonden. [naar artikel]


4. Zoon van Charles de Gaulle overleden: zelfde neus, zelfde snorretje, zelfde moed, maar altijd in de schaduw (15/03/2024 - Het Laatste Nieuws)

In Parijs is woensdag admiraal op rust Philippe de Gaulle (102) overleden, de zoon van generaal Charles de Gaulle, Frankrijks leider van het verzet in WO II en later ook president. Philippe had de looks en de militaire heldenmoed van zijn vader, maar bleef altijd in zijn schaduw. Pas op late leeftijd, toen hij zijn mémoires over zijn vader publiceerde, werd hij een vedette. “Ik heb mijn vader nooit luidop zien lachen.” [naar artikel]


5. Grote regionale verschillen in slaagpercentage arts-tandarts Grote regionale verschillen in slaagpercentage arts-tandarts (22/09/2017 - Metro)

Er bestaan grote regionale verschillen in de slaagpercentages voor het ingangsexamen arts en tandarts. Dat blijkt uit gegevens van onderwijsminister Hilde Crevits. In West-Vlaanderen ligt het percentage bijvoorbeeld op 24,4 procent, in Limburg slechts op 14,9 procent. Eerder raakte al bekend dat 1.266 studenten geslaagd zijn voor de examens in juli en augustus. Dat is […] [naar artikel]


6. ‘We zien onverklaarbare verschillen’: supermarkten in de clinch met ‘te dure’ A-merken (13/01/2022 - De Morgen)

De kans dat u straks meer moet betalen voor uw pot Nutella of blikje Coca-Cola is groot. Bij de jaarlijkse prijsonderhandelingen grijpen de grote fabrikanten de inflatie aan om meer voor hun producten te vragen. Supermarktketens spreken over historisch moeilijke gesprekken. [naar artikel]


7. Prijs van voeding steeg nooit zo hard, maar grote verschillen tussen supermarkten. “Vooral bij Colruyt werden de A-merken flink duurder” (14/02/2024 - Het Laatste Nieuws)

Nog nooit steeg de prijs van een winkelkar zo hard als vorig jaar. Maar welke A-merken én huismerken zijn nu eigenlijk het stevigste in prijs gestegen, en zorgden dus voor meer druk op je portefeuille? Christophe Echement, CEO van prijsvergelijker PingPrice zocht het uit voor Colruyt, Carrefour en Delhaize, en maakte een top tien van ‘geldvreters’. “De supermarkten weten op welke populaire merken ze meer winst kunnen nemen.” [naar artikel]


8. Prijs van voeding steeg nooit zo snel. Maar tussen supermarkten zitten grote verschillen: “Vooral bij Colruyt werden A-merken flink duur­der” (14/02/2024 - Het Laatste Nieuws)

Nog nooit steeg de prijs van een winkelkar zo hard als vorig jaar. Maar welke A-merken én huismerken zijn nu eigenlijk het stevigste in prijs gestegen, en zorgden dus voor meer druk op je portefeuille? Christophe Echement, CEO van prijsvergelijker PingPrice zocht het uit voor Colruyt, Carrefour en Delhaize, en maakte een top tien van ‘geldvreters’. “De supermarkten weten op welke populaire merken ze meer winst kunnen nemen.” [naar artikel]


9. Alle Belgische profclubs sluiten deal met eenzelfde bedrijf om sponsorovereenkomsten door te lichten (19/07/2017 - Het Belang van Limburg)

Alle Belgische profclubs gaan het komende seizoen samenwerken met sportmarketingadviseur Nielsen Sports. Dat maakte de Pro League woensdag bekend. De teams uit de Jupiler Pro League verlengen de samenwerking, de clubs uit de Proximus League stappen mee in de collectieve overeenkomst. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!