Het kernkabinet heeft vrijdagmorgen een akkoord bereikt over het mobiliteitsbudget. Per 1 januari 2018 wordt het mogelijk voor wie een bedrijfswagen heeft die in te ruilen voor lager belast loon of met andere woorden meer nettoloon per maand. [naar artikel]
Het kernkabinet heeft vrijdagmorgen een akkoord bereikt over het mobiliteitsbudget. Per 1 januari 2018 wordt het mogelijk voor wie een bedrijfswagen heeft die in te ruilen voor lager belast loon of met andere woorden meer nettoloon per maand. [naar artikel]
De “cash for car”-regeling, waarbij werknemers hun bedrijfswagen kunnen inruilen voor een licht belaste vergoeding, kan maar weinig mensen overtuigen. Sinds het ingaan van de regeling dertien maanden geleden is slechts 0,065 procent van de bedrijfswagens ingeleverd in ruil voor de vergoeding, zo blijkt donderdag uit cijfers van hr-diensterverlener Acerta. [naar artikel]
Pr-adviseur Arno Creve (25) krijgt binnenkort zijn eerste bedrijfswagen. Maar hij beseft dat het dagelijks gebruik van die wagen niet bijdraagt aan oplossingen voor het fileleed in ons land of de klimaatverandering. Hij pleit ervoor dat mensen niet meer zonder nadenken in de door het werk gesponsorde wagen kruipen, maar juist met een gezonde dosis schaamte. Een soort van collectieve "bedrijfswagenschaamte" kan volgens hem een sterk politiek draagvlak creëren om gedurfde en effectieve mobiliteitsbeslissingen te nemen. [naar artikel]
Het kernkabinet van de regering-Michel heeft de invoering van het mobiliteitsbudget goedgekeurd. Dat meldt Het Laatste Nieuws. Vanaf 1 januari kunnen werknemers hun bedrijfswagen inruilen voor lager belast loon. [naar artikel]
Bedrijfswagens worden volgend jaar opnieuw een pak zwaarder belast. Het belastbaar voordeel stijgt door de jaarlijkse aanpassing van de CO2-coëfficiënt. [naar artikel]
Wie met een bedrijfswagen rijdt, zal daar in veel gevallen volgend jaar wat meer belastingen voor moeten betalen. Het gaat soms tot 250 euro extra per jaar. Welke auto’s komen je het duurst te staan? En waarom zal het bij de ene hybride wagen wel meevallen, terwijl de andere wél fors duurder wordt? [naar artikel]
Wie met een bedrijfswagen rijdt, zal daar in veel gevallen volgend jaar wat meer belastingen voor moeten betalen. Het gaat soms tot 250 euro extra per jaar. Welke auto’s komen je het duurst te staan? En waarom zal het bij de ene hybride wagen wel meevallen, terwijl de andere wél fors duurder wordt? [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.