Volvo zal vanaf 2019 enkel nog elektrische of hybride auto's produceren. Deze wagens zijn milieuvriendelijker, maar ze zijn ook nog veel duurder in aankoop en de variatie in het aanbod is voorlopig eerder beperkt. [naar artikel]
Wie naar een nieuwe auto zoekt met een ecologische motor, wordt om de oren geslagen met allerlei termen: naast volledig elektrische wagens kan je immers ook kiezen voor een hybride. Maar wat is het verschil tussen een gewone hybride en een plug-in hybride? En wat met die derde soort, die recent opgang maakt: de milde hybride. HLN Drive zocht het uit. [naar artikel]
Hybride voertuigen, die gedeeltelijk elektrisch rijden, mogen niet zomaar parkeren op een parkeerplaats voorbehouden voor elektrische wagens. Gemeenten kunnen er voor kiezen om dit wél toe te laten door een specifiek onderbord. Zo blijkt uit het antwoord van minister van Mobiliteit François Bellot op een parlementaire vraag van CD&V-Kamerlid Jef Van den Bergh, waarover ook […] Het bericht Hybride wagens niet welkom op parkeerplaatsen van elektrische wagens verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Om het gebruik van milieuvriendelijke bedrijfswagens te stimuleren, hervormde de federale regering-Michel al in de zomer van 2017 samen met de... [naar artikel]
Wil je binnenkort een nieuwe wagen kopen, dan heb je je ongetwijfeld al afgevraagd wat dan de beste keuze zou zijn: een auto met een benzine- of dieselmotor, of een hybride of elektrische wagen. Onze geldexpert Michel Maus bekijkt de financiële voordelen van elektrisch en hybride rijden in de verschillende gewesten, en voor bedrijfswagens. [naar artikel]
31,6 procent van de nieuwe wagens die in de eerste helft van dit jaar in België werden ingeschreven, zijn hybride of elektrisch. Dat blijkt uit cijfers van mobiliteitsfederatie Febiac. Vorig jaar was dat nog 23,4 procent en in 2019 amper 6,4 procent. Maar ook de wachttijden voor een nieuwe wagen blijven uitzonderlijk lang: van enkele maanden tot een jaar. [naar artikel]
Over de elektrische auto hoor je meestal niets dan voordelen van zowel verkopers als van chauffeurs die er al mee rijden. Onze auto-expert Joost Bolle vindt ook dat de elektrische auto zijn plaats in ons autolandschap verdient. Maar hij vraagt zich af waarom automerken en -verkopers niet wat eerlijker kunnen zijn over de nadelen - die er wel degelijk ook zijn. Hij belicht de vijf belangrijkste. “De nuluitstoot is een leugen.” [naar artikel]
Brandweermannen ondervinden problemen met het bevrijden van gewonden in hybride en elektrische wagens. 'De accu's van dergelijke wagens staan onder hoogspanning en dat is levensgevaarlijk voor brandweermannen die in contact komen met de kabels', aldus brandweerofficier Dimitry Opdenacker. De opleiding die brandweermannen krijgen, volstaat bovendien niet. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.