Luchtvaartmaatschappijen mogen zelf beslissen hoeveel zitjes ze in een vliegtuig plaatsen en hoeveel beenruimte - of in sommige gevallen hoe weinig - een passagier krijgt. Ryanair, dat veelal bekend staat om zijn krappe afmetingen, doet haar reizigers nu een gunst: vanaf 2019 komen er nieuwe vliegtuigen, met nieuwe zeteltjes en meer beenruimte. [naar artikel]
De Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair grijpt drastisch in op z’n vluchtschema voor deze winter. Door een vertraagde levering van nieuwe Boeing 737-toestellen schrapt het op verschillende Europese luchthavens vluchten. Alleen al op Charleroi verdwijnen zeker drie maanden lang minstens 12 vluchten per dag. In totaal zeker goed voor zo’n 165.000 zitjes, waarvan een groot deel nu al geboekt was. Dat net de Belgische uitvalsbasis het zwaarst geraakt wordt, is geen toeval. [naar artikel]
De Amerikaanse luchtvaartorganisatie FAA zal binnenkort een onderzoek voeren naar hoeveel beenruimte passagiers moeten krijgen. Ze zullen ook [naar artikel]
'Met je benen in je nek' in het vliegtuig zitten. Het is de grootste ergernis van reizigers. En toch betaal je grof geld voor een vliegticket. [naar artikel]
Enkele passagiers op een Ryanairvlucht van Manchester naar Ibiza wisten donderdag even niet wat ze zagen toen een koppeltje zonder gêne van bil ging op zo’n tien kilometer hoogte. [naar artikel]
Een passagier die op Twitter zijn beklag deed over het gebrek aan beenruimte op een vlucht van Ryanair, heeft van diezelfde luchtvaartmaatschappij een gevat antwoord gekregen. [naar artikel]
De Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair grijpt drastisch in op z’n vluchtschema voor deze winter. Door een vertraagde levering van nieuwe Boeing 737-toestellen schrapt het op verschillende Europese luchthavens vluchten. Alleen al op Charleroi verdwijnen zeker drie maanden lang minstens 12 vluchten per dag. In totaal zeker goed voor zo’n 165.000 zitjes, waarvan een groot deel nu al geboekt was. Dat net de Belgische uitvalsbasis het zwaarst geraakt wordt, is geen toeval. [naar artikel]
Bij luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines staan er grote veranderingen op het programma. Het gaat al enkele jaren niet goed met het bedrijf en daarom werkte de directie aan een nieuw plan. Tegen 2022 zou het bedrijf op die manier opnieuw winstgevend moeten zijn. Dat schrijft VRT NWS. [naar artikel]
De directie van Brussels Airlines heeft op een bijzondere ondernemingsraad aan de sociale partners laten weten dat ze de intentie hebben om 1.000 jobs te schrappen, 10 vliegtuigen verdwijnen en ook het netwerk van de luchtvaartmaatschappij zal krimpen met 22 bestemmingen. Dat is bevestigd door Brussels Airlines in een interne communicatie aan het personeel verneemt VRT NWS. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.