Blue-bike, de blauwe deelfietsen die aan tientallen Belgische treinstations te huur zijn, zit in een impasse. Ondanks een enorme groei in klanten [naar artikel]
Blue-bike, de blauwe deelfietsen die aan tientallen Belgische treinstations te huur zijn, zit in een impasse. Ondanks een enorme groei in klanten en ritten maakte Blue-mobility, het bedrijf achter Blue-bike, vorig jaar 11.000 euro verlies door een zwaar softwareprobleem. De NMBS, die 52 procent van het bedrijf in handen heeft, moest geld lenen en twee crisismanagers uitsturen, schrijft De Tijd. Ook de verdere groei van Blue-bike is onzeker. [naar artikel]
De Lijn neemt de aandelen van NMBS in Blue-Mobility over, en wordt zo met 84 procent de hoofdaandeelhouder van het deelfietsenbedrijf Blue-bike.... [naar artikel]
01:05 De blauwe deelfietsen van Blue-bike worden almaar populairder, maar de groeiplannen staan on hold. De reden? Een discussie bij de hoofdaandeelhouder NMBS. [naar artikel]
De Lijn neemt de aandelen van NMBS in Blue-Mobility over, en wordt zo met 84 procent de hoofdaandeelhouder van het deelfietsenbedrijf Blue-bike. Beide bedrijven hebben daarover een principeakkoord bereikt, melden ze. Ze blijven wel samenwerken om voor de reizigers extra deelfietsen te voorzien aan grote treinstations. [naar artikel]
16:56 Vlaanderen wil de blauwe deelfietsen van de NMBS overnemen. Maar de aanhoudende discussie over de eigendom van de gronden remt de groeiplannen van Blue-Bike af. [naar artikel]
Om meer mensen te overtuigen om met de fiets en trein naar het werk te gaan, wil sp.a de abonnementen van Blue-bike integreren in die van de NMBS. Maar de vervoersmaatschappij staat op het punt haar aandelen in de fietsen net te verkopen. Een Blue-bike is een blauwe fiets van de NMBS die te huur […] [naar artikel]
Blue-bike telde in 2019 een recordaantal van 276.654 ritten, een groei van 24 procent ten opzichte van 2018. Ook het aantal leden kende vorig jaar een sterke groei. Blue-bike kende de hoogste bruto instroom leden ooit: 5.961 nieuwe abonnementen. Dat aantal ligt 20 procent hoger dan de voorbije jaren. Eind 2019 telde Blue-bike ruim 20.000 leden, zo maakte de organisatie woensdag bekend. [naar artikel]
21:04 De Vlaamse vervoersmaatschappij De Lijn zal het aandeel van de NMBS in het blauwe deelfietsproject Blue-bike aan de stations overnemen. [naar artikel]
De Brusselse aanbieder van elektrische deelfietsen Billy Bike start donderdag een crowdfundingcampagne op. De start-up hoopt zoveel mogelijk Brusselaars bij... The post Brussels deelfietsenbedrijf Billy Bike haalt in één dag 100.000 euro op via crowdfunding appeared first on Business AM. [naar artikel]
Spoorwegmaatschappij NMBS stapt binnenkort uit het deelfietsensysteem Blue-bike, maar niet zonder een samenwerkingsovereenkomst af te sluiten met de overnemer, de Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn. Daarin engageert de NMBS zich om het aantal Blue-bikeplaatsen in stations en fietsparkingen “de komende jaren” te vermeerderen van de huidige 1.300 naar 3.700. Dat zegt NMBS-woordvoerder Bart Crols. Vlaams minister […] Het bericht NMBS belooft verdrievoudiging aantal Blue-bikeplaatsen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De Vlaamse overheid laat, in partnership met Ethias, 10.000 mensen proeven van het fietsdeelsysteem Blue-Bike. [naar artikel]
Blue-bike en de stad Lommel openden dinsdag een nieuwe Blue-bikelocatie aan het station van Lommel. Pendelaars kunnen er nu overstappen op één van de acht Blue-bike deelfietsen voor de laatste kilometers van hun verplaatsing. De deelfietsen zijn een welkome oplossing voor pendelaars. Zij kunnen de laatste kilometers van hun traject nu ook per fiets verderzetten. Daarnaast kunnen de Blue-bikes ook gebruikt worden door dagtoeristen die de omgeving willen verkennen. De deelfietsen zijn 24/7 beschikbaar. “We zijn zeer tevreden met onze eerste Blue-bikedeelfietsen aan het station. Hiermee willen we inwoners, zakelijke reizigers en toeristen stimuleren om de auto vaker aan de kant te laten en de fiets te nemen in combinatie met het openbaar vervoer” ,vertelt schepen van Mobiliteit Sophie Loots. De Blue-bikes hebben slimme sloten met ingebouwde kaartlezer. Door je Blue-bike- of MOBIB-kaart tegen het slot te houden of door de QR-code te scannen in de Blue-bike app, ontgrendel je de fiets en kan je meteen vertrekken. (nma) [naar artikel]
19:35 Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) is kandidaat om het meerderheidsbelang van spoorbedrijf NMBS in het blauwe deelfietsensysteem Blue-Bike over te nemen. [naar artikel]
Blue-Bike, de deelfietsenaanbieder van De Lijn, trekt voor het eerst sinds 2017 zijn tarieven op. Een rit wordt vanaf 1 februari 35 cent duurder en zal dan op de meeste plaatsen 1,5 euro per 24 uur kosten. De jaarlijkse abonnementskost blijft 12 euro. [naar artikel]
De Lijn zal het aandeel van de NMBS in de Blue-bikes aan de treinstations overnemen. Daarover is er een akkoord op directieniveau. Het akkoord moet enkel nog groen licht krijgen van de raden van bestuur van De Lijn en de NMBS. Dat heeft Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) vandaag in het Vlaams Parlement […] Het bericht De Lijn neemt aandeel van NMBS in Blue-bikes over verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Deelfietsbedrijf Blue-bike heeft woensdagochtend de mijlpaal van de miljoenste rit behaald. Het bedrijf vierde de doorbraak tijdens de week van de mobiliteit aan het station van Mechelen. In de Dijlestad groeide het aantal ritten het afgelopen jaar met 47%. [naar artikel]
Blue-Mobility noteerde in 2019 12.756 ritten met zijn Blue-bikes vanuit de stations in Geel, Herentals, Mol en Turnhout. Dat is flinke toename, die zich vooral in de Keizerstede opvallend aftekende. [naar artikel]
Vanaf juli worden deelfietsen van Blue Bike aan de stations Antwerpen-Centraal en Berchem drie keer goedkoper. Gebruikers betalen een jaar lang 1,15 euro, in plaats van 3 euro, voor 24 uur. [naar artikel]
Deelfietsbedrijf Blue-bike zal zijn capaciteit de komende jaren verdubbelen tot 3.400 fietsen tegen 2023. Met die investering wil Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) tot 30.000 gebruikers 500.000 ritten per jaar laten maken. Ook het aantal locaties waar gebruikers een fiets kunnen halen of inleveren, wordt verdubbeld. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.