Meer dan 75 procent van de websites van Belgische bedrijven is wettelijk niet in orde. Dat blijkt uit de jaarlijkse internetbarometer van Email-Brokers. Bij veel ondernemingen ontbreken contactgegevens, btw-nummer en algemene voorwaarden op het webadres, hoewel dat verplicht is. "Het wettelijk kader bestaat, maar daar blijft het ook bij. Er wordt veel te weinig gecontroleerd", zegt William Vande Wiele, CEO bij Email-Brokers. [naar artikel]
Meer dan 75 procent van de websites van Belgische bedrijven is wettelijk niet in orde. Dat blijkt uit de jaarlijkse internetbarometer van Email-Brokers. Bij veel ondernemingen ontbreken contactgegevens, btw-nummer en algemene voorwaarden op het webadres, hoewel dat verplicht is. “Het wettelijk kader bestaat, maar daar blijft het ook bij. Er wordt veel te weinig gecontroleerd”, […] [naar artikel]
Beurswaakhond FSMA waarschuwt opnieuw voor frauduleuze websites die beleggers proberen te verleiden om snel rijk te worden. De fraudeurs maken gebruik van nepadvertenties op sociale media. [naar artikel]
De Oostenrijkse privacyactivist Max Schrems klaagt 101 Europese bedrijven aan omdat ze zonder rechtsgrond persoonsdata doorsturen naar de VS. Er... [naar artikel]
Bijna 1 op de 5 websites van overheden en bedrijven in ons land zijn kwetsbaar voor mogelijke cyberaanvallen. Dat blijkt uit een onderzoek van BDO, een bedrijf dat gespecialiseerd is in internetveiligheid. Dat nam 15.000 websites van bedrijven en overheden onder de loep. "Een onveilige website brengt cybercriminelen op ideëen om een mogelijke cyberaanval te plannen op het bedrijfsnetwerk", zegt Nick Huysmans, expert internetveiligheid bij BDO. [naar artikel]
Zestig Belgische bedrijven vragen aan de regering een wettelijk kader om ethisch te ondernemen, met respect voor de mensenrechten en het milieu. Eén van de initiatiefnemers is de Limburgse kledingketen JBC. Minister van Ontwikkelingssamenwerking Meryame Kitir belooft hier namens de federale regering werk van te maken. JBC waakt er zorgvuldig over waar en in welke arbeidsomstandigheden de kledij, die in de winkels verkocht wordt, in de lageloonlanden gemaakt wordt. Want ondernemen is meer dan winst maken. JBC vindt dat die regels dan wel voor iedereen, ook voor de concurrenten moeten gelden. [naar artikel]
Sinds de lancering van een grootschalige sensibiliseringscampagne enkele maanden terug laat het Centrum voor Cybersecurity (CBC) dagelijks minstens... [naar artikel]
In oktober lanceerde het centrum voor Cybersecurity een campagne om mensen aan te zetten verdachte e-mails te melden. Intussen zijn er al 140.000 meldingen binnengekomen. Cybersecurity gaat voor elk bericht na door welke website het is verstuurd. Elke dag worden drie verdachte sites geblokkeerd. [naar artikel]
20:55 Roularta koopt enkele websites over gezondheid van zijn rivalen Mediahuis en Rossel. Dat meldt het beursgenoteerde mediabedrijf uit Roeselare in een persbericht. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.