Zestig procent van de dodelijke slachtoffers bij een verkeersongeval op de snelweg droeg geen autogordel. Dat blijkt uit een studie van Vias Institute. Dat onderzocht de pv's van 158 dodelijke ongevallen op de autosnelwegen. Snelheid speelde een rol in bijna vier op de tien onderzochte ongevallen. [naar artikel]
Zestig procent van de dodelijke slachtoffers bij een verkeersongeval op de snelweg droeg geen autogordel. Dat blijkt uit een studie van Vias... [naar artikel]
Zestig procent van de dodelijke slachtoffers bij een verkeersongeval op de snelweg droeg geen autogordel. Dat blijkt uit een studie van Vias Institute. Dat onderzocht de pv’s van 158 dodelijke ongevallen op de autosnelwegen. Snelheid speelde een rol in bijna vier op de tien onderzochte ongevallen. [naar artikel]
35 procent van de bestuurders en 50 procent van de passagiers die betrokken raken bij een dodelijk ongeval op de autosnelweg, dragen geen veiligheidsgordel. Van diegenen die om het leven komen, is dat zelfs 60 procent. [naar artikel]
Liefst 95 procent van de Belgen draagt de veiligheidsgordel vooraan in de wagen. Dat blijkt uit een onderzoek van verkeersinstituut Vias. Nog nooit lag dat percentage zo hoog, bij de eerste meting in 2003 zaten we nog op 56,6 procent. Dankzij de stijgende gordeldracht zijn de voorbije jaren tientallen mensenlevens gered. [naar artikel]
In de week van 6 tot en met 10 september hebben de politiediensten op verschillende plaatsen in de provincie Antwerpen controles uitgevoerd op het gebruik van de gordel en andere beveiligingsmiddelen in het verkeer. De politie stelde 717 processen-verbaal op voor het niet (correct) dragen van de gordel, zowel door bestuurders (684) als door passagiers (33). [naar artikel]
Door de coronacrisis moet ook de organisatie van het Gordelfestival het concept van het jaarlijkse evenement aanpassen. Dit jaar ligt de focus niet op een dag, maar op een hele week bewegen in de Vlaamse Rand. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.