Staatssecretaris voor de strijd tegen sociale fraude Philippe De Backer (Open Vld) pleit ervoor de kilometerheffing voor vrachtwagens ‘s nachts fors te laten dalen. [naar artikel]
Staatssecretaris voor de strijd tegen sociale fraude Philippe De Backer (Open VLD) pleit ervoor de kilometerheffing voor vrachtwagens 's nachts fors te laten dalen. Daarmee wil De Backer chauffeurs aanmoedigen om vooral tijdens de daluren te rijden en tijdens de spitsuren de wegen te mijden. [naar artikel]
Staatssecretaris voor de strijd tegen sociale fraude Philippe De Backer (Open VLD) pleit ervoor de kilometerheffing voor vrachtwagens 's nachts fors te laten dalen. Daarmee wil De Backer chauffeurs een impuls geven vooral tijdens de daluren te rijden en tijdens de spitsuren de wegen te mijden. 'Op die manier kunnen we de mobiliteit sturen met een belastingverlaging', zegt de staatssecretaris. [naar artikel]
Federaal staatssecretaris Philippe De Backer (Open Vld) wil het ANPR-cameranetwerk en de gegevens uit de kilometerheffing voor vrachtwagens inzetten tegen sociale fraude. Dat heeft de staatssecretaris voor Privacy en Sociale Fraude zondag aangekondigd in VTM NIEUWS. De Backer herhaalde ook zijn pleidooi voor een lagere kilometerheffing ‘s nachts, om de filedruk te verlagen. [naar artikel]
Staatssecretaris voor de strijd tegen sociale fraude Philippe De Backer (Open Vld) pleit ervoor de kilometerheffing voor vrachtwagens ’s nachts fors te laten dalen. Daarmee wil De Backer chauffeurs een impuls geven vooral tijdens de daluren te rijden en tijdens de spitsuren de wegen te mijden. “Op die manier kunnen we de mobiliteit sturen met […] [naar artikel]
Staatssecretaris voor Bestrijding van Sociale Fraude Philippe De Backer (Open Vld) wil de gegevens van de kilometerheffing van de vrachtwagens gebruiken om efficiënter te controleren tegen sociale dumping. Dat zei hij zondagmiddag in VTM NIEUWS. Hij gaat daarom een systeem van gegevensuitwisseling opzetten met ViaPass, de interregionale entiteit die de kilometerheffing voor vrachtwagens in België coördineert. [naar artikel]
Federaal staatssecretaris Philippe De Backer (Open Vld) wil het ANPR-cameranetwerk en de gegevens uit de kilometerheffing voor vrachtwagens inzetten tegen sociale fraude. Dat heeft de staatssecretaris voor Privacy en Sociale Fraude vandaag aangekondigd in VTM NIEUWS. De Backer herhaalde ook zijn pleidooi voor een lagere kilometerheffing ’s nachts, om de filedruk te verlagen. De afstanden […] Het bericht De Backer wil big data uit kilometertaks en cameranetwerk inzetten tegen sociale fraude verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Voer een kilometerheffing in voor vrachtwagens die tijdens de spits en bij het begin en einde van de schooltijden willen laden en lossen in Antwerpen. Zo bevorder je de verkeersveiligheid zonder mensen meteen iets te verbieden”, zegt Philippe De Backer. Zijn partij Open Vld houdt dit weekend een nationaal partijcongres in Antwerpen. De stad waar De Backer in oktober 2018 de liberalen weer op de kaart moet zetten. [naar artikel]
Philippe De Backer, de Antwerpse kopman van de liberalen, pleit voor een kilometerheffing in Antwerpen. Tussen 8 en 9 uur 's ochtends mogen vrachtwagens niet meer binnen. Tenzij ze flink betalen. [naar artikel]
Ruim de helft (53,3 procent) van de opbrengst van de kilometerheffing, die sinds 1 april 2016 in ons land van kracht is voor vrachtwagens, was vorig jaar afkomstig van vrachtwagens met een registratie in het buitenland. Dat blijkt uit cijfers van Viapass, het publiek orgaan dat de kilometerheffing coördineert en controleert in België. [naar artikel]
Ruim de helft (53,3 procent) van de opbrengst van de kilometerheffing, die sinds 1 april 2016 in ons land in voege is voor vrachtwagens, was vorig jaar afkomstig van vrachtwagens met een registratie in het buitenland. Dat blijkt uit cijfers van Viapass, het publiek orgaan dat de kilometerheffing coördineert en controleert. [naar artikel]
Federaal staatssecretaris Philippe De Backer (Open Vld) wil het ANPR-cameranetwerk en de gegevens uit de kilometerheffing voor vrachtwagens inzetten tegen sociale fraude. Dat heeft de staatssecretaris voor Privacy en Sociale Fraude zondag aangekondigd in VTM NIEUWS. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens heeft in België het voorbije werkjaar, dat eind maart werd afgesloten, 822,4 miljoen euro inkomsten opgeleverd. Dat betekende een stijging met 8,8 procent tegenover het jaar voordien. Dat blijkt uit een rapport van Viapass, de interregionale entiteit die de kilometerheffing voor vrachtwagens coördineert en controleert. “De kilometerheffing voor vrachtwagens werd in […] [naar artikel]
14:43 Philippe De Backer (Open Vld) wil het cameranetwerk en de gegevens uit de kilometerheffing voor vrachtwagens inzetten tegen sociale fraude. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens heeft amper een effect op de verkeersdrukte. Dat meldt werkgeversorganisatie Voka dinsdag in een reactie op de cijfers van Viapass, het publieke orgaan dat de kilometerheffing voor vrachtwagens coördineert in België. [naar artikel]
In de eerste helft van 2019 heeft de Vlaamse overheid 228,1 miljoen euro gepuurd uit de kilometerheffing op vrachtwagens die op 1 april 2016 werd... [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens, die sinds begin april in voege is, levert op werkdagen gemiddeld ongeveer 2,4 miljoen euro aan inkomsten op in België. Dat blijkt uit een evaluatie door Viapass, de overheidsorganisatie die de kilometerheffing coördineert. [naar artikel]
Voor de transportsector is een uitbreiding van de kilometerheffing naar alle voertuigen de enige remedie voor de alsmaar langer wordende files. Die kilometerheffing bestaat sinds 1 april enkel voor vrachtwagens die meer dan 3,5 ton wegen. “We moeten een kilometerheffing invoeren voor iedereen, ook voor kleine vrachtwagens en personenwagens”, zegt Isabelle De Maegt van sectorfederatie Febetra woensdag in De Tijd. “Dat zal pas een impact hebben op de mobiliteit en de doorstroming verbeteren.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.