Grote elektronicabedrijven en autobouwers doen nog steeds niet genoeg om te verhinderen dat er mensenrechten worden geschonden bij de ontginning van kobalt in Congo. Dat zegt mensenrechtenorganisatie Amnesty International. Apple krijgt de beste punten. [naar artikel]
Grote elektronicabedrijven en autobouwers doen nog steeds niet genoeg om te verhinderen dat er mensenrechten worden geschonden bij de ontginning van kobalt in Congo. Dat zegt mensenrechtenorganisatie Amnesty International. Apple krijgt de beste punten, Microsoft “voldoet zelfs niet aan de meest primaire internationale basisnormen” rond transparantie. [naar artikel]
Grote elektronicabedrijven en autobouwers doen nog steeds niet genoeg om te verhinderen dat er mensenrechten worden geschonden bij de ontginning van kobalt in Congo. Dat zegt mensenrechtenorganisatie Amnesty International. Apple krijgt de beste punten, Microsoft “voldoet zelfs niet aan de meest primaire internationale basisnormen” rond transparantie. Begin 2016 trok Amnesty al aan de alarmbel. In […] [naar artikel]
Miljoenen kinderen lopen het risico te worden gedwongen tot kinderarbeid door de coronacrisis. Dat zou leiden tot de eerste stijging in... [naar artikel]
De mensenrechtenorganisatie Amnesty International roept de multinationals op om beter na te gaan waar ze hun palmolie vandaan halen. Dat staat in een nieuw rapport van Amnesty International. [naar artikel]
Autoconstructeurs maken opvallende belofte [naar artikel]
Door de wereldwijde verstedelijking, waarbij steeds grotere groepen bewoners van landelijke gebieden naar de stad verhuizen, dreigt het zakelijke model van de autoconstructeurs in het gedrang te komen. Dat blijkt uit een enquête van consulent Capgemini bij meer dan achtduizend consumenten in acht landen. De onderzoekers kwamen daarbij tot de vaststelling dat de mobiliteit-services – […] The post Heeft zakelijk model autoconstructeurs nog een toekomst? appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
Na het Europees Parlement hebben ook de lidstaten van de Europese Unie het licht op groen gezet voor een hervorming van de typegoedkeuring van nieuwe voertuigen en een beter toezicht op auto's die al verkocht werden. Constructeurs die sjoemelen met de uitstoot van hun wagens, riskeren een boete tot 30.000 euro per voertuig. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.