In de media en online zien we amper realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered. [naar artikel]
Romelu Lukaku toont in een nieuwe campagne niet enkel boxershorts van Calvin Klein. Hij laat ook zien dat zelfs zijn afgetrainde lichaam niet – nou ja – perfect is. Op zijn schouders staan lange striemen die zwangere vrouwen of dikke mannen misschien herkennen van hun buik. “Het is goed dat hij dit trots laat zien.” [naar artikel]
In de campagne voor de tussentijdse verkiezingen in de VS komende dinsdag tonen de vrouwen zich hoe ze echt zijn. Ze praten over hun afkomst, hun geaardheid, over familieleden in de gevangenis en zelfs over hun schulden. Het stereotiepe keurslijf van hoe een vrouw zich in de politiek “zou moeten” profileren is veraf. Door het huidige klimaat en de alternatieve manier van campagne voeren hebben de vrouwen een recordaantal nominaties kunnen verzilveren. Bovendien is het aantal vrouwen uit minderheidsgroepen groot. [naar artikel]
Er gaat momenteel een fotoshoot viraal waarin plussize Aziatische vrouwen getoond worden. “Er bestaat een stereotype dat Aziatische vrouwen altijd... [naar artikel]
In de media en online zien we amper realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered. [naar artikel]
De 5-jarige dochter van Kim Kardashian, North West, is binnenkort voor het eerst in een officiële modecampagne te zien. De kleine fashionista zal samen met moeder Kim schitteren in de #MeandMyPeekaboo-campagne van het Italiaanse luxemerk Fendi. Voor het tienjarige bestaan van de Peekabo-handtas van Fendi trommelt het merk niemand minder dan Kim Kardashian en dochterlief North […] Het bericht Dochter Kim Kardashian zet eerste stappen in modewereld verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Met Kanye West in de buurt is controverse nooit ver weg, zo is nu zijn nieuwste reclamecampagne in opspraak gekomen. De Instagramaccount Diet Prada heeft er namelijk op gewezen dat een beeld met naakte vrouwen die in de Yeezy-campagne te zien is, verdacht veel lijkt op het werk van kunstenares Rita Minissi. [naar artikel]
In reclamefilmpjes voor scheerproducten voor vrouwen zie je modellen altijd onbestaande haartjes scheren, in tegenstelling tot die voor mannenproducten. Op haargroei bij vrouwen blijft een taboe rusten en daar wil het label Billie nu iets aan doen. De Amerikaanse scheermesjesfabrikant toont voortaan vrouwen met echt okselhaar en beenhaar in zijn campagnes. [naar artikel]
Met Kanye West in de buurt is controverse nooit ver weg, zo is nu zijn nieuwste reclamecampagne in opspraak gekomen. De Instagramaccount Diet Prada heeft er namelijk op gewezen dat een beeld met naakte vrouwen die in de Yeezy-campagne te zien is, verdacht veel lijkt op het werk van kunstenares Rita Minissi. [naar artikel]
Blijf van mijn lipstick af, zegt Annelies Verbeke. De campagne Echte Lijven is op zich waardevol, maar de oproep aan vrouwen om zich te laten zien 'zoals ze echt zijn', slaat de bal deels mis. Die schmink is van mij! [naar artikel]
Het Italiaanse lingeriemerk Intimissimi heeft zopas de nieuwste campagne gelanceerd. Die kreeg de naam ‘Empowered Women’ mee en toont geen beha of onderbroek, wel twee beroemde vrouwen in zijden ensembles. Met dit statement wil het merk benadrukken dat innerlijke kracht en persoonlijkheid de schoonheid van de vrouw meer bepaalt dan hun uiterlijk. [naar artikel]
Een Facebookfilmpje toont hoe drie vrouwen een kledingcontainer op de markt in Montenaken (Gingelom) leeghalen. Een dievenbende of een voorbeeld van schrijnende armoede? “Dit moet ons verontrusten.” [naar artikel]
Als we de media mogen geloven, worden vrouwen geboren met een perfect, zijdezacht velletje. Nergens valt een sprietje haar te bespeuren. En al zeker niet rond de schaamstreek, want bah, dat ziet er niet uit. Zelfs reclamespotjes voor scheermesjes zijn wonderlijk onbehaard. Tijd om duidelijk te maken dat vrouwen geen bizarre, kale wezens zijn. In […] Het bericht VIDEO. Reclamefilmpje voor scheermesjes toont eindelijk lichaamshaar verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Geen typische superslanke modellen te zien in de nieuwe campagne van LolaLiza. Integendeel: het Belgische modemerk zet doodnormale, maar sterke... [naar artikel]
Terwijl de experten in het parlement nog hun visie op het migratiepact geven en het kernkabinet nog moet samenkomen, toont een N-VA-campagne rond het migratiepact dat de partij geen ruimte laat voor veel interpretaties. [naar artikel]
Onder het motto ‘Nooit meer een Tietloze’ wil RoSa vzw, het kenniscentrum voor gender en feminisme, meer vrouwen in De Tijdloze zien. In de eerste plaats willen ze Aretha Franklins ‘Respect’ zien opduiken in de eindejaarslijst van Studio Brussel. [naar artikel]
Deze herfst lanceert modeketen Monki de campagne ‘All the feels’. Daarmee wil het Zweedse merk aandacht vragen voor de invloed die sociale media... [naar artikel]
Er zijn 44 klachten ingediend bij de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP) tegen een nieuwe campagne van Brussel Mobiliteit tegen te snel rijden. In de campagne, die Brussel Mobiliteit in februari lanceerde, is te zien hoe bestuurders die zich niet kunnen bedwingen om snel te rijden in een echt monster achter het stuur veranderen. [naar artikel]
Interpol en de Belgische, Nederlandse en Duitse politie hopen via een internationale campagne 22 vrouwen te kunnen identificeren die in de voorbije jaren dood zijn teruggevonden. De vrouwen, van wie er ook 7 in ons land zijn gevonden, zijn waarschijnlijk allemaal door geweld om het leven gekomen. Wie weet meer? [naar artikel]
Vandaag begint de campagne "Say no to violence", een internationale campagne tegen geweld op vrouwen. Tot 10 december kleuren heel wat gebouwen in verschillende steden oranje. Vrouwen worden ook opgeroepen om oranje kledingstukken te dragen. [naar artikel]
Met de campagne ‘Allemaal Anders. Allemaal Antwerpenaar’ toont Antwerpen zich als een diverse stad. Daarbij worden de Antwerpenaars ook opgeroepen om die diversiteit mee uit te dragen en discriminatie uit de stad te bannen. De homofobe moord op David Polfliet in Beveren bewijst dat zo’n campagne nodig is. [naar artikel]
Louis Vuitton spaarde kosten noch moeite om de pre-herfstcollectie van 2019 te promoten. Het Frans modehuis liet maar liefst zeventien bekende vrouwen, gaande van actrice Michelle Williams tot zangeres Kelela , opdraven in hun nieuwste campagne. [naar artikel]
Over vier maanden wil Paralympic Team Belgium hoge ogen gooien op de Paralympische Spelen in Tokio. De organisatie roept iedereen op om voorbij de beperkingen van de atleten te durven kijken en te zien wat er echt achter hen schuilt: atleten die keihard trainen om hun doelen te bereiken. In bovenstaande campagne tonen ze echter hoe onze paralympische atleten nog dagelijks aangestaard worden als ze op straat lopen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.