‘Premium’-klanten zijn blank en hoogopgeleid en ‘budget’-klanten hebben een laag inkomen, een donkere huid en kroeshaar. Zo stond het toch in de klantprofielen die Albert Heijn voorlegt aan haar nieuwe medewerkers. Stond, want de Nederlandse supermarktketen heeft na meerdere negatieve reacties beslist om de profielen aan te passen. [naar artikel]
In Nederland is er opschudding ontstaan over de afbeeldingen die de supermarktketen Albert Heijn gebruikt bij een opleiding voor het personeel. Een grafische afbeelding van een zwarte vrouw is het voorbeeld van een budgetklant, terwijl een blanke man het stereotype is van een klant die de dure producten van de keten koopt. Het Nederlandse College voor de Rechten van de Mens en verschillende antidiscriminatieverenigingen uiten kritiek op de opleidingsmodule. [naar artikel]
Chirojeugd Vlaanderen raadt zijn leiding aan om voorzichtig te zijn met de beeldvorming van Zwarte Piet op sinterklaasfeesten. Die verwijst best niet naar een koloniaal verleden”, adviseert Chiro, die een webpagina met tips en tricks lanceert. “Hoewel de discussie in Vlaanderen is gaan liggen, zitten veel chirogroepen nog met vragen”, zegt nationaal secretaris Niels de Ceulaer. [naar artikel]
De omstreden Afrikaanse en Aziatische poppen in de attractie Carnaval Festival van De Efteling worden aangepast aan het ‘huidig tijdsbeeld’. [naar artikel]
In de Zomerfabriek in Berchem vond zaterdag de vierde editie van Kroeshaar Festival plaats, een ode aan het haar van mensen met Afrikaanse roots. De bezoekers, sommigen kwamen zelfs uit Londen en Zürich naar Berchem afgezakt, konden er deelnemen aan workshops, naar een haarshow kijken, snuisteren op een marktje, genieten van optredens en zich een nieuw kapsel laten aanmeten. [naar artikel]
Mijd je het zwembad omdat je je kroeshaar niet wil beschadigen? Probeer dan eens deze zwemhoofddoek! Een Britse mama ontwierp de hoofddoek speciaal om kroeshaar te beschermen. Volgens Sport England gaat 95% van de zwarte volwassenen en 80% van de zwarte kinderen niet zwemmen omdat het schadelijk zou zijn voor hun haar. Met de waterproofhoofddoek, […] Het bericht Vrouw ontwerpt waterproofhoofddoek speciaal voor kroeshaar verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Wendy en Callie ontwikkelden samen het eerste Belgische product voor krul- en kroeshaar. Met Gold Butter hopen ze dat zwarte vrouwen en hun natuurlijk haar gaan omarmen en willen ze ook een aantal mythes de wereld uithelpen. “Kroeshaar is niet ingewikkeld.” [naar artikel]
Wat hebben een businesscoach en een chemicus gemeen? Hun prachtige krullen en het verlangen om andere Belgische vrouwen met krullend of kroeshaar te redden van de struggles die ze zelf ook zo goed kennen. Wendy (30) en Callie (25) werkten jaren aan hun innovatieve product, na jaren te lijden onder het stigma dat op hun natuurlijke lokken rust. “Ik kreeg op den duur brandwonden.” [naar artikel]
Wat hebben een businesscoach en een chemicus gemeen? Hun prachtige krullen en het verlangen om andere Belgische vrouwen met krullend of kroeshaar te redden van de struggles die ze zelf ook zo goed kennen. Wendy (30) en Callie (25) werkten jaren aan hun innovatieve product, na jaren te lijden onder het stigma dat op hun natuurlijke lokken rust. “Ik kreeg op den duur brandwonden.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.