De Vlaamse flitspalen zijn het actiefst in Vlaams-Brabant, zo blijkt uit cijfers die Vlaams Parlementslid Orry Van de Wauwer (CD&V) opvroeg. [naar artikel]
Het aantal werkende vaste flitspalen langs Vlaams gewestwegen neemt toe. Dat blijkt uit cijfers die Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts verstrekt na een schriftelijke vraag van Björn Rzoska (Groen). Er staan momenteel 1.388 vaste flitspalen langs gewestwegen, waarvan er 1.072 zowel roodlicht- als snelheidsovertredingen meten en 316 louter de snelheid. [naar artikel]
De politie doet er alles aan om flitspalen zoveel mogelijk aan het zicht te onttrekken. Vanochtend doken er foto's op sociale media op van een [naar artikel]
De Vlaamse flitspalen zijn het actiefst in Vlaams-Brabant, zo blijkt uit cijfers die Vlaams Parlementslid Orry Van de Wauwer (CD&V) opvroeg. In die provincie is het aantal niet-werkende flitspalen het laagst, met als gevolg dat 87 procent van alle flitspalen er operationeel is. [naar artikel]
Zweedse autoriteiten treffen al maandenlang vernielde flitspalen aan op verschillende plaatsen in het land. Woensdag was dat opnieuw het geval, dit keer in een gebied ten noorden van Stockholm. De camera-apparatuur van twee flitspalen bleek er spoorloos te zijn. Lokale media menen nu dat Rusland daar voor iets tussen zit… De essentie: Flitspalen in Zweden […] [naar artikel]
De Waalse overheid is nog dit jaar van plan om 167 extra flitspalen, maar ook een aantal trajectcontroles te installeren. De nieuwe flitspalen... [naar artikel]
Het aantal geregistreerde beschadigingen aan flitspalen is de afgelopen jaren in Vlaanderen gestegen van 39 in 2016 tot 68 in 2019. In Limburg werden vorig jaar 15 flitspalen vernield. [naar artikel]
Eén op de vijf flitspalen op snel- en gewestwegen in Vlaanderen is kapot of onbruikbaar. Het gaat om zo’n 300 van de 1.400 flitsers. Limburg scoort het slechtst: nauwelijks 70 procent van de flitspalen is hier op dit moment bruikbaar. Voor enkele politiezones is de maat vol. “We kunnen al een jaar lang geen enkele hardrijder flitsen”, klinkt het daar. Ook Vlaams minister voor Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) wil op korte termijn meer werkende flitspalen. [naar artikel]
Vorig jaar zijn er langs de Vlaamse gewestwegen 21 flitspalen buiten werking gesteld na vandalisme. Dat is een verdubbeling tegenover de 10 flitspalen in 2020. Dat blijkt uit het antwoord van Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters (Open VLD) op een vraag van Vlaams parlementslid Guy D’haeseleer (Vlaams Belang). De kostprijs voor het herstel van die flitspalen is opgelopen naar ruim 136.000 euro. [naar artikel]
Eén op de vijf flitspalen op snel- en gewestwegen in Vlaanderen is stuk of onbruikbaar. Het gaat om zo’n 300 van de 1.400 flitsers. Voor een aantal politiezones is de maat vol: “We kunnen al een jaar lang geen enkele hardrijder flitsen”, klinkt het. Ook bevoegd minister Ben Weyts (N-VA) wil op korte termijn meer werkende flitspalen. [naar artikel]
Momenteel zijn 80,62% van de circa 1.400 flitspalen langs Vlaamse gewest- en snelwegen operationeel. Dat percentage ligt lager dan de 84% die in mei vorig jaar gehaald werd. [naar artikel]
Mobiele flitscamera’s konden u al langer betrappen zonder dat u een lichtflits zag. Nu kunnen ook vaste flitspalen dat. De eerste acht exemplaren staan langs de A12. [naar artikel]
Vanaf vandaag is het opletten voor de superflitsers in Opglabbeek op de Weg naar As en de Weg naar Zwartberg, in Houthalen-Helchteren op de Ringlaan en de Weg naar Zwartberg en in As in de Hoogstraat. De digitale camera die in de flitspalen wordt geplaatst, flitst in twee rijrichtingen. [naar artikel]
09:39 Nog dit jaar worden 54 vaste flitspalen in vooral Antwerpen en Vlaams-Brabant omgebouwd tot 30 trajectcontroles. [naar artikel]
Op de E17 in Kortrijk (richting Frankrijk) komen in september nog vier vaste flitspalen bij, zo meldt de VRT. De flitspalen, die amper zes kilometer uit elkaar staan, komen op een traject waar de voorbije weken en maanden meerdere ongevallen gebeurden. [naar artikel]
Een op de vijf flitspalen op snel- en gewestwegen in Vlaanderen is stuk of onbruikbaar. Het gaat om zo’n 300 van de 1.400 flitsers. Een aantal politiezones klopt op tafel. “We kunnen al een jaar lang geen enkele hardrijder flitsen”, klinkt het. “Het gevraagde onderhoud blijft uit.” [naar artikel]
Minder dan een kwart van de werknemers van de Limburgse bedrijven is in staat hun job van thuis uit te doen. Hoewel telewerken als de norm werd bestempeld tijdens de pandemie, is dat in de praktijk dus moeilijk haalbaar voor heel wat bedrijven. Dat blijkt uit een bevraging van VKW en Unizo Limburg. De meeste Limburgse werkgevers ervaren meer uitdagingen dan voordelen aan thuiswerken. Toch zal telewerken ook na corona een onderdeel blijven van het ondernemerschap. Maar dat zal wel doordacht moeten gebeuren, zodat de productiviteit niet in gevaar komt. [naar artikel]
Minder dan een kwart van de werknemers van de Limburgse bedrijven is in staat hun job van thuis uit te doen. Hoewel telewerken als de norm werd bestempeld tijdens de pandemie, is dat in de praktijk dus moeilijk haalbaar voor heel wat bedrijven. Dat blijkt uit een bevraging van VKW en Unizo Limburg. De meeste Limburgse werkgevers ervaren meer uitdagingen dan voordelen aan thuiswerken. Toch zal telewerken ook na corona een onderdeel blijven van het ondernemerschap. Maar dat zal wel doordacht moeten gebeuren, zodat de productiviteit niet in gevaar komt. [naar artikel]
18:39 Flitspalen brengen de Franse staat veel minder op dan verhoopt. Oorzaak: de gedragsverandering van automobilisten, maar ook de woede van de ‘gele hesjes’. [naar artikel]
Nog dit jaar worden 54 vaste flitspalen in Vlaanderen omgebouwd tot dertig trajectcontroles. Op die plaatsen staan flitspalen al dicht bij elkaar [naar artikel]
41 flitspalen op Genks grondgebied zijn afgelopen nacht ingekleed door verschillende kunstenaars. Dat heeft aan heel wat kruispunten tot verbaasde blikken geleid. [naar artikel]
Een tot nu toe onbekende actiegroep heeft flitspalen in de Duitse stad Saarbrücken onklaar gemaakt door ze om te toveren tot reusachtige... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.