Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
De Morgen

Marktaandeel alcoholvrije pintjes meer dan verdubbeld in twee jaar

19/06/2018 - 05:52
"Het marktaandeel van alcoholvrije pintjes is gestegen tot vijf procent, meer dan een verdubbeling in twee jaar tijd. Zelfs ­speciaalbieren als Brugse Zot komen nu als '0,0'-versie op de markt. Dat melden de kranten van Mediahuis."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Marktaandeel alcoholvrije pintjes meer dan verdubbeld in twee jaar (19/06/2018 - Het Laatste Nieuws)

Het marktaandeel van alcoholvrije pintjes is gestegen tot vijf procent, meer dan een verdubbeling in twee jaar tijd. Zelfs ­speciaalbieren als... [naar artikel]


2. Alcoholvrije café in Gentse studentenbuurt: “Ook zonder pintjes kan je plezier maken” (16/11/2016 - Het Nieuwsblad)

Twee cola’s, een fruitsapje en een tas thee. Dat wordt zowat de gemiddelde bestelling in Bizar Café. Ria Magherman (51) zet geen enkele alcoholische drank op de kaart. “Ik heb niets tegen bier en wijn. Maar ik wil niet mee de oorzaak zijn als mensen met een glas te veel op achter het stuur kruipen.” [naar artikel]


3. EXCLUSIEF. Wij volgen generale repetitie van Metejoor in Sportpaleis: “Al twee maanden alcoholvrije pintjes, ik wil scherp staan” (03/11/2023 - Het Laatste Nieuws)

Een vallende ster met bestemming Sportpaleis. Metejoor is klaar voor lancering. Liefst 35.000 zielen katapulteert hij, verspreid over twee avonden, door een universum van “pure stem en percussiemomentjes”, verklapt hij ons exclusief enkele uren voor de aftrap. Zonder confetti en zonder vuurwerk, en dus atypisch voor een grote show in die Antwerpse tempel. “Mensen uit de sector raadden mij zo'n intieme momentjes in zo'n grote zaal af, maar net daarom doe ik het wél.” [naar artikel]


4. Marktaandeel elektrische wagens in België bijna verdubbeld op jaar tijd (17/05/2023 - Het Laatste Nieuws)

Het marktaandeel van elektrische wagens blijft stevig toenemen in Europa. In april kwam het uit op 11,8 procent, waar dat tijdens dezelfde maand vorig jaar nog 9,1 procent was. Het marktaandeel in België overstijgt zelfs het Europese. In april 2023 kwam dat aandeel op 16,3 procent, wat bijna een verdubbeling betekent tegenover april vorig jaar toen het nog 8,3 procent bedroeg. Dat meldt de koepelorganisatie van Europese autobouwers ACEA vandaag. [naar artikel]


5. Xavier Pichon (Orange Belgium): ‘We hebben ons marktaandeel in vaste netwerken verdubbeld’ (14/02/2024 - Trends)

Orange Belgium haalt alles uit de kast om het overgenomen VOO te integreren. "We hebben de modernisering van het netwerk meteen versneld om de grootste aanbieder van 1 gigabitnetwerken van het land te worden", zegt CEO Xavier Pichon. En later dit jaar moet Orange Belgium de degens kruisen met een vierde mobiele operator, DIGI. The post Xavier Pichon (Orange Belgium): ‘We hebben ons marktaandeel in vaste netwerken verdubbeld’ appeared first on Trends. [naar artikel]


6. Katholiek onderwijs verliest jaar na jaar een beetje meer marktaandeel (23/10/2017 - Het Nieuwsblad)

Het marktaandeel van het katholiek onderwijs kalft jaar na jaar af. Zaten in 2008 nog 66 procent van de leerlingen in een katholieke school, dan is dat negen jaar later 2 procent minder. De grote winnaar? Het Gemeenschapsonderwijs (GO!). “Vroeger heerste de perceptie dat het GO! voor crapuul was”, zegt filosoof Patrick Loobuyck. “De laatste jaren zijn ze er wonderwel in geslaagd om dat negatieve imago om te buigen.” [naar artikel]


7. Minder winst, maar meer marktaandeel voor Colruyt (12/12/2017 - De Tijd)

18:09 Tussen april en september daalde de winst van Colruyt Group. De omzet en het marktaandeel namen op vergelijkbare basis wel toe. [naar artikel]


8. Meer omzet, winst en marktaandeel voor Colruyt (11/12/2018 - De Tijd)

18:13 In de eerste helft van zijn boekjaar is supermarktgroep Colruyt erop vooruitgegaan, zoals analisten hadden verwacht. [naar artikel]


9. Horeca wil alcoholvrije maand omarmen en niet bekampen: “Meer mocktails op onze kaart” (16/01/2018 - Het Belang van Limburg)

Op 1 februari start Tournée Minérale, en nu al hebben zich 50.500 Belgen ingeschreven voor een maand zonder alcohol. Veel meer dan vorig jaar, waarmee het succes van deze editie al verzekerd lijkt. En waar de horeca het initiatief in 2017 nog als “een aanval” bestempelde, trekken Limburgse restaurant- en café-uitbaters dit jaar volop de kaart van alcoholvrije mocktails en andere exotische sapjes. “Wie niet meedoet, laat een gigantische kans schieten.” [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!