Het marktaandeel van alcoholvrije pintjes is gestegen tot vijf procent, meer dan een verdubbeling in twee jaar tijd. Zelfs ­speciaalbieren als... [naar artikel]
Twee cola’s, een fruitsapje en een tas thee. Dat wordt zowat de gemiddelde bestelling in Bizar Café. Ria Magherman (51) zet geen enkele alcoholische drank op de kaart. “Ik heb niets tegen bier en wijn. Maar ik wil niet mee de oorzaak zijn als mensen met een glas te veel op achter het stuur kruipen.” [naar artikel]
Een vallende ster met bestemming Sportpaleis. Metejoor is klaar voor lancering. Liefst 35.000 zielen katapulteert hij, verspreid over twee avonden, door een universum van “pure stem en percussiemomentjes”, verklapt hij ons exclusief enkele uren voor de aftrap. Zonder confetti en zonder vuurwerk, en dus atypisch voor een grote show in die Antwerpse tempel. “Mensen uit de sector raadden mij zo'n intieme momentjes in zo'n grote zaal af, maar net daarom doe ik het wél.” [naar artikel]
Het marktaandeel van elektrische wagens blijft stevig toenemen in Europa. In april kwam het uit op 11,8 procent, waar dat tijdens dezelfde maand vorig jaar nog 9,1 procent was. Het marktaandeel in België overstijgt zelfs het Europese. In april 2023 kwam dat aandeel op 16,3 procent, wat bijna een verdubbeling betekent tegenover april vorig jaar toen het nog 8,3 procent bedroeg. Dat meldt de koepelorganisatie van Europese autobouwers ACEA vandaag. [naar artikel]
Orange Belgium haalt alles uit de kast om het overgenomen VOO te integreren. "We hebben de modernisering van het netwerk meteen versneld om de grootste aanbieder van 1 gigabitnetwerken van het land te worden", zegt CEO Xavier Pichon. En later dit jaar moet Orange Belgium de degens kruisen met een vierde mobiele operator, DIGI. The post Xavier Pichon (Orange Belgium): ‘We hebben ons marktaandeel in vaste netwerken verdubbeld’ appeared first on Trends. [naar artikel]
Het marktaandeel van het katholiek onderwijs kalft jaar na jaar af. Zaten in 2008 nog 66 procent van de leerlingen in een katholieke school, dan is dat negen jaar later 2 procent minder. De grote winnaar? Het Gemeenschapsonderwijs (GO!). “Vroeger heerste de perceptie dat het GO! voor crapuul was”, zegt filosoof Patrick Loobuyck. “De laatste jaren zijn ze er wonderwel in geslaagd om dat negatieve imago om te buigen.” [naar artikel]
18:09 Tussen april en september daalde de winst van Colruyt Group. De omzet en het marktaandeel namen op vergelijkbare basis wel toe. [naar artikel]
18:13 In de eerste helft van zijn boekjaar is supermarktgroep Colruyt erop vooruitgegaan, zoals analisten hadden verwacht. [naar artikel]
Op 1 februari start Tournée Minérale, en nu al hebben zich 50.500 Belgen ingeschreven voor een maand zonder alcohol. Veel meer dan vorig jaar, waarmee het succes van deze editie al verzekerd lijkt. En waar de horeca het initiatief in 2017 nog als “een aanval” bestempelde, trekken Limburgse restaurant- en café-uitbaters dit jaar volop de kaart van alcoholvrije mocktails en andere exotische sapjes. “Wie niet meedoet, laat een gigantische kans schieten.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.