De eerste grote test met de minimale dienstverlening bij openbaarvervoersbedrijf De Lijn heeft positieve resultaten opgeleverd. Dat meldt Het... [naar artikel]
Gisteren kon u in deze nieuwsbrief nog lezen dat het treinverkeer tijdens de staking behoorlijk zou verlopen, met naar schatting 25 procent van de treinen die zouden rijden, en dus wel degelijk met een zogenaamde ‘minimale dienstverlening’. Dat was niet helemaal correct. De verplichting van minimale dienstverlening bij stakingen werd in 2017 ingevoerd door de Zweedse regering, om te […] [naar artikel]
BrusselDe eerste grote test met de minimale dienstverlening bij openbaar vervoersbedrijf De Lijn heeft positieve resultaten opgeleverd. Hoewel er nog altijd geen officieel akkoord is met de vakbonden, werden tijdens de grote pensioenbetoging en de daaropvolgende vierdagenstaking in mei werkwillige chauffeurs voor het eerst op prioritaire lijnen ingezet. Zo konden zes reizigers op de tien toch worden vervoerd. [naar artikel]
De Bond van Trein-, Tram- en Busgebruikers (TreinTramBus) vindt de minimale dienstverlening die voor het eerst is toegepast bij de huidige spoorstaking “een grote verbetering.” Volgens woordvoerder Stefan Stynen weet de reiziger nu beter waar hij aan toe is. “TreinTramBus is ook altijd een van de pleitbezorgers van deze regeling geweest”, heet het voorts. “Op […] Het bericht TreinTramBus vindt minimale dienstverlening “een grote verbetering” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De Bond van Trein-, Tram- en Busgebruikers (TreinTramBus) vindt de minimale dienstverlening die voor het eerst is toegepast bij de huidige spoorstaking ‘een grote verbetering.’ [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.