De tarieven van de kilometerheffing in Vlaanderen en Brussel worden op 1 juli geïndexeerd. De prijs gaat 0,1 tot 0,4 cent per kilometer omhoog, afhankelijk van de categorie waarin de vrachtwagen valt. De aanpassing geldt voor alle tolwegen in Vlaanderen en Brussel. In Vlaanderen zijn dat snelwegen, in Brussel snelwegen, lokale en regionale wegen. “Het […] Het bericht Nieuw op 1 juli – Kilometerheffing duurder in Vlaanderen en Brussel verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Op 1 januari worden een heleboel nieuwe maatregelen van kracht: zo stijgen de prijzen van onder andere bier, internetbankieren, doktersbezoeken en begrafenissen. We zien ook de comeback van de priorzegel, mag er meer afval in de gft-bak, en worden nieuwe autobestuurders strenger opgevolgd. Gelukkig stijgen onze lonen, gemiddeld met… 36 euro. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) is nog altijd vast van plan om een slimme kilometerheffing voor personenwagens te finaliseren zodat... [naar artikel]
Ruim de helft (53,3 procent) van de opbrengst van de kilometerheffing, die sinds 1 april 2016 in ons land in voege is voor vrachtwagens, was vorig jaar afkomstig van vrachtwagens met een registratie in het buitenland. Dat blijkt uit cijfers van Viapass, het publiek orgaan dat de kilometerheffing coördineert en controleert in België. De vrachtwagens […] Het bericht Kilometerheffing vrachtwagens – Buitenlandse vrachtwagens betaalden vorig jaar 380 miljoen euro aan kilometerheffing verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Wie Brussel binnenrijdt, zal nog deze legislatuur een stadstol betalen. Toch als het van Brussels minister van Mobiliteit Elke Van den Brandt (Groen) afhangt, want zij wil niet eindeloos wachten op een gemeenschappelijke kilometerheffing met Vlaanderen. Al lijkt het er sterk op dat Van den Brandt solo slim speelt, want coalitiepartner Open VLD staat meteen stevig op de rem. [naar artikel]
In Brussel een afgeslankte versie van de kilometerheffing invoeren, waarbij automobilisten die geen alternatief hebben gespaard blijven. Dat voorstel lanceert Brussels minister van Mobiliteit Elke Van den Brandt (Groen) in de krant De Morgen. De minister wil dit alleen doen als heel België, en dus ook Vlaanderen, meestapt in het systeem. Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) is bereid om te luisteren, “maar een kilometerheffing is voorlopig niet aan de orde". [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.