Steeds meer werknemers komen regelmatig met de fiets naar het werk. Logischerwijs stijgt dan ook het percentage werknemers dat van een... [naar artikel]
Steeds meer werkgevers bieden hun werknemers een fietsvergoeding aan. Gemiddeld 12 procent van de werknemers krijgt nu zo’n vergoeding, wat een... [naar artikel]
Steeds meer werkgevers bieden hun werknemers een fietsvergoeding aan. Gemiddeld 12 procent van de werknemers krijgt nu zo’n vergoeding, wat een... [naar artikel]
Als het zonnetje schijnt en de kinderen hoeven niet naar school, dan kiezen steeds meer werknemers voor de fiets. Vorig jaar combineerde iets meer dan 1 op de 10 Belgen de auto en de fiets voor hun woon-werkverkeer, zegt HR-bedrijf Acerta. [naar artikel]
Het totale bedrag aan fietsvergoedingen bereikt opnieuw een recordpeil. In 2016 kregen iets meer dan 432.068 werknemers een vergoeding van gemiddeld 233 euro om met de fiets naar het werk te komen, goed voor een totaal bedrag van 100,5 miljoen euro en bijna 10 miljoen meer dan het jaar ervoor. Het bedrag dat werknemers krijgen […] Het bericht Fietsvergoedingen ronden de kaap van 100 miljoen euro verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Steeds meer werknemers komen regelmatig met de fiets naar het werk. Logischerwijs stijgt dan ook het percentage werknemers dat van een fietsvergoeding geniet. In 2017 steeg hun aantal tot boven de 15 procent. Dat blijkt uit de mobiliteitsbarometer 2017 van hr-dienstverlener Acerta. [naar artikel]
Antwerpen is in opmars als fietsprovincie. Steeds meer mensen nemen de fiets naar hun werk en de afstanden die men op de fiets aflegt, worden steeds langer. Die laatste ontwikkeling is te danken aan de groeiende populariteit van de elektrische fiets. Dat blijkt uit de resultaten van de Grote Fietsenquête. [naar artikel]
De fiets was in 2019 dubbel zo populair voor woon-werkverkeer als het jaar voordien. Dat blijkt uit de jaarlijkse mobiliteitsbarometer van HR-dienstenbedrijf Acerta. Iets meer dan 30 procent van de werknemers kiest regelmatig voor de fiets, tegenover zo'n 16 procent in 2018. Toch blijft de auto nog steeds het populairste vervoersmiddel, en rijden iets meer mensen met een bedrijfswagen. [naar artikel]
Het aantal werknemers dat in januari en februari van dit jaar een fietsvergoeding ontving, lag zowat 20 procent hoger dan in dezelfde maanden van 2021. Dat schrijft De Zondag op basis van cijfers van HR-dienstverlener SD Worx. Verwacht wordt dat de gestegen brandstofprijzen ook de komende maanden meer mensen uit de auto en op de fiets zullen krijgen. [naar artikel]
De afgelopen vijf jaar hebben in België 45% meer werknemers een fietsvergoeding gekregen van hun werkgever. Ruim een vijfde van de werknemers ontvangt nu een premie om met zijn stalen ros naar het werk te rijden. Provincie Antwerpen is koploper in het toekennen van zo’n vergoeding: ruim één op de vier Antwerpse werkgevers geeft een fietsbonus. Wij vroegen aan drie provinciegenoten waarom zij (bijna) elke dag naar het werk fietsen. [naar artikel]
De fiets wint in de provincie Antwerpen steeds meer terrein als favoriete vervoermiddel om naar het werk te gaan. De helft van de werknemers gebruikt de fiets minstens voor een deel in het woon-werkverkeer. Het openbaar vervoer lijkt dan weer te zijn hersteld van de coronacrisis. [naar artikel]
Amper 4,2 procent van de Belgische werknemers kreeg tussen 1 januari 2020 en 30 april 2021 een vergoeding voor thuiswerk. Dat blijkt uit cijfers van Partena Professional. “Het aantal werknemers dat van de vergoeding gebruikmaakt, blijft zeer laag”, zegt Wim Demey van Partena Professional. [naar artikel]
Wat u op straat merkt, blijkt ook in de cijfers te kloppen. Steeds meer werknemers leasen via hun werkgever een fiets en rijden zo naar het werk. Jaar na jaar zet de sector records neer. [naar artikel]
Geen files en een frisse kop op kantoor: de fiets verleidt één op de zeven werknemers. Langs de zijlijn worden ze steeds harder aangemoedigd door hun werkgever, met mooie fietsvergoedingen, veilige fietspaden én zelfs droogkasten voor natte fietskledij. VeloVeilig naar het werk staat bij bedrijven alsmaar hoger op de agenda. Zo ook in de Antwerpse haven: “Werknemers die een fiets willen leasen, moeten verplicht een fietsopleiding volgen.” [naar artikel]
Iedereen die met de fiets naar het werk gaat, heeft vanaf 1 mei recht op een vergoeding. Dat hebben vakbonden en werkgeversorganisaties gisteren beslist op de Nationale Arbeidsraad (NAR). Maar hoeveel bedraagt zo’n fietsvergoeding? En verandert er iets als je al een vergoeding kreeg? Onze journalist zocht het uit. [naar artikel]
Steeds meer werknemers nemen zelf ontslag. Dat blijkt uit een onderzoek van HR-dienstenbedrijf Acerta. Dit jaar zijn er al 17 procent meer arbeidscontracten van onbepaalde duur beëindigd dan voor corona. De vele vacatures en de krapte op de arbeidsmarkt boezemen veel werknemers duidelijk vertrouwen in. Vooral jongeren lijken sneller geneigd om elders tegen betere voorwaarden aan de slag te gaan. [naar artikel]
De stad Antwerpen heeft woensdag haar kortingsregeling voor een (e-)fiets voorgesteld. Het gaat om een initiatief van ‘Slim naar Antwerpen’. Werknemers die op fietsafstand van het werk wonen, maar zich toch met de auto verplaatsen, kunnen vanaf 1 februari een eenmalige korting aanvragen voor de aankoop of het onderhoud van een (e-)fiets. [naar artikel]
Dankzij de elektrische fiets is het woon-werkverkeer in steeds langere afstanden mogelijk met de fiets. Met een elektrische fiets of een speedpedelec verplaatsen pendelaars zich voor afstand die tot drie keer groter is dan met een gewone fiets. Dat blijkt uit cijfers van VAB. Met een gewone fiets pendelen werknemers tot 10 kilometer, met een […] Het bericht Dankzij de elektrische fiets fietsen we steeds verder naar het werk verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De fiets wint terrein in het woon-werkverkeer: 28 procent van de Belgische werknemers heeft interesse in het leasen van een fiets via hun werkgever. Dat blijkt uit een onderzoek van hr-dienstenbedrijf Acerta en onderzoeksbureau Indiville bij 2000 werkende Belgen. De Belg denkt steeds meer na hoe hij op een duurzame manier naar het werk kan […] The post 3 op de 10 Belgen wil fiets leasen via het werk appeared first on Business AM. [naar artikel]
1 op de 10 werknemers in de private sector combineert de auto en de fiets om naar het werk te gaan. Dat blijkt uit de nieuwe mobiliteitsbarometer van HR-bedrijf Acerta. De auto blijft het belangrijkste vervoersmiddel om zich naar het werk te verplaatsen, maar meer en meer mensen combineren het met de fiets. De populairteit van bedrijfswagens stagneert. [naar artikel]
Nooit eerder leaseden zoveel Belgen een fiets via het werk. In de eerste helft van dit jaar pendelden 9,1 procent meer werknemers met een leasefiets naar kantoor in vergelijking met 2021. Ten opzichte van drie jaar geleden gaat het om een toename met 127 procent. Dat blijkt uit een analyse van de gegevens van 260.000 werknemers door hr-dienstenbedrijf Acerta naar aanleiding van de week van de mobiliteit. [naar artikel]
In België ontvangt 20 procent van de werknemers geen enkele vorm van vergoeding voor mobiliteit. Geen kilometervergoeding, geen abonnement op het openbaar vervoer, geen bedrijfsfiets of bedrijfswagen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.