In het eerste kwartaal waren op honderd banen in ons land er 3,6 vacant. Nergens elders in de eurozone hebben werkgevers zoveel moeite om vacatures... [naar artikel]
In het derde kwartaal waren er in België op honderd banen 3,6 vacant. In het tweede kwartaal ging het nog om 3,3 open vacatures per honderd jobs. Enkel in Tsjechië raken de vacatures nog moeilijker ingevuld. Volgens het VBO raken gemiddeld iets meer dan 130.000 vacatures niet ingevuld. [naar artikel]
In het eerste kwartaal waren op honderd banen in ons land er 3,5 vacant. Nergens elders in de eurozone hebben werkgevers zoveel moeite om vacatures in te vullen, blijkt uit cijfers van het Europees bureau voor statistiek Eurostat. [naar artikel]
Het is een hallucinant cijfer. Maar liefst 76 procent van de Limburgse bedrijven kampt met serieuze moeilijkheden om hun vacatures ingevuld te krijgen. In de rest van België zal dat ongetwijfeld niet anders zijn. Een Europese studie van vorige maand wees al uit dat de vacatures nergens in Europa zo moeilijk ingevuld raken als in België. We moeten enkel Tsjechië laten voorgaan. [naar artikel]
In het tweede kwartaal waren er op honderd banen in ons land 3,3 vacant. In de Europese Unie ligt die vacaturegraad enkel in Tsjechië hoger. Dat blijkt uit cijfers van Eurostat. [naar artikel]
Vacatures voor functies in de automobielsector raken moeilijk ingevuld. Dat zegt technologiefederatie Agoria dinsdag. Bij de start van het autosalon in januari waren er 500 vacatures in de voertuigindustrie en daarvan is nog maar de helft ingevuld. [naar artikel]
16:56 In België raken er per honderd jobs 3,5 niet ingevuld. Dat is hoger dan het EU-gemiddelde van 2,2. Alleen Tsjechië doet slechter dan ons land. [naar artikel]
Het Sint-Niklase stadsbestuur zag zijn aantal personeelsleden stevig dalen met 76 voltijdse equivalenten en dat betekende vorig jaar een besparing van ruim vier miljoen euro. Intussen zijn er nog wel vacatures, maar die raken moeilijker ingevuld. [naar artikel]
Ook in het tweede kwartaal van dit jaar waren er in België per 100 banen 3,5 vacant. Daarmee is België binnen de eurozone het land waar vacatures het moeilijkst ingevuld raken. De gemiddelde vacaturegraad voor de eurozone bedraagt 2,1 pocent, zo blijkt maandag uit cijfers van het Europees bureau voor statistiek Eurostat. [naar artikel]
Toe aan een nieuwe professionele uitdaging? Jobs met ronkende titels als front-end developer, projectleider, business controller of IT-manager geven uitzicht op een aantrekkelijk loon. Toch is er voor deze goedbetaalde jobs verrassend (veel) minder interesse dan voor minder goed betaalde banen. [naar artikel]
In het derde kwartaal waren er in België op honderd banen 3,6 vacant. In het tweede kwartaal ging het nog om 3,3 open vacatures per honderd jobs.... [naar artikel]
Ook een nieuwe poging om de leegstand in het Centraal Station aan te pakken, levert niet het verhoopte resultaat op. De winkelruimtes die ter beschikking werden gesteld voor pop-ups, raken niet ingevuld. [naar artikel]
Ruim een kwart van de Belgen vindt het moeilijk om nog aan cash geld te raken. Dat blijkt uit een bevraging van de Europese Centrale Bank (ECB). Het gaat om een forse stijging in enkele jaren tijd. Nergens in de eurozone geven mensen aan dat ze het zo moeilijk vinden om een geldautomaat te vinden. In tegendeel: in heel wat andere landen is het net makkelijker geworden om cash geld af te halen. [naar artikel]
Vacatures in de voertuigindustrie raken moeilijk ingevuld. Dat blijkt uit een enquête van de technologiefederatie Agoria. [naar artikel]
De bouwsector smeekt om arbeidskrachten. Ook vacatures voor technische jobs raken moeizaam ingevuld. Initiatieven om het aantal kandidaten op te... [naar artikel]
Acht van de tien zwaarste knelpuntberoepen zijn technische jobs als werfleiders, mecaniciens en technisch tekenaars. Dat blijkt uit de laatst... [naar artikel]
Op de luchthaven van Zaventem, maar ook in andere sectoren, zijn er handen te kort. Maar waarom raken vacatures zo moeilijk ingevuld? Arbeidsexpert Stijn Baert analyseert in Dag Allemaal vijf vaak geopperde stellingen over het personeelstekort en waarschuwt: “We moeten vermijden dat bedrijven vacatures weer liquideren voor ze ingevuld raken. Dat zou dramatisch zijn voor werkzoekenden én de staatskas.” [naar artikel]
Op de luchthaven van Zaventem, maar ook in andere sectoren, zijn er handen te kort. Maar waarom raken vacatures zo moeilijk ingevuld? Arbeidsexpert Stijn Baert analyseert in Dag Allemaal vijf vaak geopperde stellingen over het personeelstekort en waarschuwt: “We moeten vermijden dat bedrijven vacatures weer liquideren voor ze ingevuld raken. Dat zou dramatisch zijn voor werkzoekenden én de staatskas.” [naar artikel]
De krapte op de arbeidsmarkt uit zich niet alleen in meer vacatures, maar werkgevers schrappen nu ook vacatures die ze niet ingevuld krijgen. In het coronajaar 2020 werden liefst 28.279 vacatures bij VDAB geannuleerd. “Vooral knelpuntvacatures”, zegt Bothuyne. “Die krapte kost ons jobs.” [naar artikel]
Acht van de tien zwaarste knelpuntberoepen zijn technische jobs als werfleiders, mecaniciens en technisch tekenaars. Dat blijkt uit de laatst... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.