De fabrikant van de stint, de elektrische bolderkar waarmee in Nederland een dramatisch ongeval gebeurde, heeft geen gehoor gegeven aan meerdere verzoeken van de inspectie (ILT) om informatie over het voertuig. Dat maakte de Nederlandse minister Cora van Nieuwenhuizen woensdag bekend in een brief aan de Tweede Kamer. [naar artikel]
De fabrikant van de stint, de elektrische bolderkar waarmee in Nederland een dramatisch ongeval gebeurde, heeft geen gehoor gegeven aan meerdere... [naar artikel]
De stint die in Oss werd aangereden door een trein is in nog geen anderhalf jaar tijd vier keer gerepareerd. Dat is veel, maar de problemen waren niet uitzonderlijk, aldus de fabrikant in de krant De Telegraaf. Driemaal werd de accu vervangen, eenmaal een gashendel. Volgens eigenaar Edwin Renzen reed de bewuste stint sinds de […] Het bericht Ongeval met trein en bolderkar in Nederland – “Verongelukte stint vier keer gerepareerd” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De fabrikant van de stint is bankroet. Het bedrijf van de elektrische bolderkar vraagt maandag het faillissement aan bij de rechtbank. Dat zegt eigenaar Edwin Renzen in een interview met RTL Nieuws en de Volkskrant. Volgens Renzen was afgelopen vrijdag voor hem duidelijk dat het zo niet langer meer ging. “Ik heb naar de cijfers […] Het bericht Ongeval met trein en bolderkar in Nederland – Fabrikant stint vraagt faillissement aan verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De fabrikant van de stints hoopt dat de elektrische bolderwagens binnenkort weer in gebruik mogen worden genomen in Nederland. Directeur Edwin Renzen zegt dat in een interview met NRC. “We hopen de komende weken met steun van velen, ook van de kinderopvang, de weg weer op te kunnen”, aldus Renzen. Hij is het niet eens […] Het bericht Ongeval met trein en bolderkar in Nederland – Fabrikant stint wil binnenkort weer de weg op verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
In Nederland zal de Inspectie Leefomgeving en Transport onderzoeken of elektromagnetische straling van spoorweginstallaties een invloed heeft op het gedrag van de elektrische bolderkar Stint. Dat schrijft de NOS. Aanleiding is het ongeluk met een Stint donderdag, waarbij vier kinderen om het leven kwamen en een vijfde kind en een volwassene zwaargewond raakten. [naar artikel]
Bij een botsing tussen een elektrische bolderkar en een trein zijn in de Nederlandse stad Oss vier kinderen om het leven gekomen, ze waren tussen de vier en elf jaar oud. Verschillende slachtoffers behoorden tot hetzelfde gezin. Nog een kind en een volwassene, de bestuurster van de elektrische bolderkar, liggen volgens de politie in kritieke toestand in het ziekenhuis. Een elektrische bolderkar of Stint is een kar om kinderen in te vervoeren. [naar artikel]
De Nederlandse Inspectie Leefomgeving en Transport zal onderzoeken of de elektromagnetische straling van spoorweginstallaties effect kan hebben op een stint. Aanleiding is het dodelijk drama waarbij vier kinderen overleden nadat hun kar gegrepen werd door een trein. Ondertussen laat de fabrikant van het elektrische voertuig alle 3.500 karren die in gebruik zijn controleren. [naar artikel]
De fabrikant van de stint is bankroet. Het bedrijf van de elektrische bolderkar vraagt het faillissement aan bij de rechtbank. Dat zegt eigenaar Edwin Renzen in een interview met RTL Nieuws en de Volkskrant. [naar artikel]
Vier keer in anderhalf jaar tijd was de elektrische bolderkar die gegrepen werd door een trein in het Nederlandse Oss gerepareerd. Driemaal werd de batterij vervangen, de vierde keer was er een probleem met de gashendel. “De problemen waren niet uitzonderlijk”, zegt fabrikant Stint. [naar artikel]
Het verkeersinstituut Vias roept op om de elektrische bolderkar of stint te hercategoriseren na het dodelijke ongeval in het Nederlandse Oss. Nu vallen de elektrische bolderkarren onder de categorie gemotoriseerde voortbewegingstoestellen, terwijl het voertuig beter ondergebracht wordt bij de bromfietsen, stelt woordvoerder Stef Willems die daarmee de berichtgeving van VRT NWS bevestigt. [naar artikel]
De vier kinderen die deze ochtend omkwamen bij het tragische ongeval in het Nederlandse Oss zaten in een Stint, ook wel een elektrische bolderkar genoemd. Maar wat is een Stint eigenlijk? [naar artikel]
De fabrikant van de stint, die vorige week betrokken was bij het ongeval op het spoor in Oss, laat alle voertuigen die in gebruik zijn controleren.... [naar artikel]
Hoe kan een elektrisch aangedreven bolderkar dwars door een gesloten spoorboom schieten, met vier dode kinderen en twee zwaargewonden tot gevolg?... [naar artikel]
In Oss in Nederland zijn de vier dodelijke slachtoffers herdacht van het ongeval met een elektrische bolderkar en een trein van twee weken geleden. In het theater van Oss was er een grote herdenkingsplechtigheid die door nog eens een duizendtal mensen werd gevolgd op een groot scherm in het voetbalstadion van Top Oss. [naar artikel]
De fabrikant van de stint, die vorige week betrokken was bij het ongeval op het spoor in Oss, laat alle voertuigen die in gebruik zijn controleren.... [naar artikel]
De stint, de elektrische bolderkar waarmee eerder dit jaar een dramatisch ongeval gebeurde aan een Nederlandse spooroverweg, is niet veilig om personen mee te vervoeren. Dat blijkt donderdag uit de resultaten van het onderzoek van het Nederlandse onderzoeksinstituut TNO. Volgens de Nederlandse minister van Infrastructuur Cora van Nieuwenhuizen moeten er eerst enkele aanpassingen worden gedaan aan de stint alvorens de elektrische bolderkar opnieuw de weg op mag. [naar artikel]
Na het ongeval in het Nederlandse Oss waarbij vier kinderen stierven, rijzen er veel vragen over de Stint, een bolderkar die ook door veel Vlaamse kinderdagverblijven wordt gebruikt. Maar wat is die Stint precies? Wie mag ermee rijden? Hoe veilig is het? En verandert dit ongeval iets? Wij beantwoorden de belangrijkste vragen na het drama. [naar artikel]
In 2018 vond in het Nederlandse Oss een dramatisch spoorongeluk plaats tussen een trein en een elektrische bolderkar, de Stint. Daarbij kwamen vier kinderen (4, 4, 6 en 8) om het leven. Een vijfde kind en een begeleidster raakten zwaargewond. Nu, bijna vijf jaar later, sleept het Nederlandse Openbaar Ministerie (OM) twee bedrijven en de leidinggevenden die verantwoordelijk zijn voor de productie en verkoop van de Stint voor de rechter. [naar artikel]
In Nederland mogen stints voorlopig niet meer de openbare weg op. Dat heeft de Nederlandse minister van Infrastructuur Cora van Nieuwenhuizen uit voorzorg besloten. Volgens onderzoek van de Inspectie Leefomgeving en Transport heeft de elektrische bolderkar “potentiële veiligheidsrisico’s”. De stint mag vanaf middernacht niet meer de weg op. Uit het eerste onderzoek blijken er twijfels […] Het bericht Stints mogen niet meer openbare weg op in Nederland verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De stint, de elektrische bolderkar waarmee eerder dit jaar een dramatisch ongeval gebeurde aan een Nederlandse spooroverweg, is niet veilig om... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.