De City Pass, het gecombineerde stadsabonnement van de NMBS en De Lijn, heeft nauwelijks succes in Antwerpen en Gent. De pas is te duur en te weinig flexibel, luidt de kritiek. Een jaar na de lancering liggen de inkomsten lager dan de marketingkosten. [naar artikel]
De City Pass, het gecombineerde stadsabonnement van de NMBS en De Lijn, heeft nauwelijks succes in Antwerpen en Gent. De pas is te duur en te weinig flexibel, luidt de kritiek. Een jaar na de lancering liggen de inkomsten lager dan de marketingkosten, staat vrijdag in De Morgen. [naar artikel]
De City Pass, het gecombineerde stadsabonnement van de NMBS en De Lijn, heeft nauwelijks succes in Antwerpen en Gent. De pas is te duur en te weinig flexibel, luidt de kritiek. Een jaar na de lancering liggen de inkomsten lager dan de marketingkosten, staat vandaag in De Morgen. Met de City Pass kan men voor […] Het bericht Stadspas openbaar vervoer flopt verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Pendelaars in Antwerpen kunnen voortaan gebruikmaken van de City Pass, dat een netabonnement van De Lijn combineert met een stadsabonnement van de NMBS. De pendelaars kunnen binnen de stedelijke agglomeratie onbeperkt gebruikmaken van trein, tram en bus. De vervoersmaatschappijen willen met deze nieuwe City Pass zoveel mogelijk mensen overtuigen om de auto aan de kant te laten en het openbaar vervoer te nemen. [naar artikel]
Vervoersmaatschappijen NMBS en De Lijn hebben de City Pass voorgesteld. Daarmee kunnen reizigers in Gent en Antwerpen dankzij één abonnement onbeperkt gebruik maken van trein, tram en bus. “De City Pass bundelt verschillende manieren van openbaar vervoer en is dus een waardig alternatief om mensen te overtuigen de auto thuis te laten”, dixit een enthousiaste […] [naar artikel]
15:23 Pendelaars in Antwerpen en Gent kunnen voortaan gebruikmaken van de City Pass, die een netabonnement van De Lijn combineert met een stadsabonnement van de NMBS. [naar artikel]
Eind dit jaar kunnen pendelaars voor 60 euro per maand gebruikmaken van trein, tram én bus. Tenminste als ze binnen de agglomeraties Antwerpen of Gent reizen. Voor mensen die frequent het openbaar vervoer gebruiken kan de City Pass voor een forse besparing op het mobiliteitsbudget zorgen. Wie eerder sporadisch trein, tram of bus neemt is voorlopig nog beter af met een gewoon ticket of een andere formule. Met de introductie van de City Pass willen De Lijn en de NMBS meer mensen aanzetten om het openbaar vervoer te gebruiken. In Brussel wordt al een tijdje een variant op de nieuwe pas aangeboden en ook in Luik, Charleroi en tientallen buitenlandse stadsregio’s zijn er vergelijkbare abonnementen op de markt. [naar artikel]
Vanaf vandaag kan je in Antwerpen en Gent voor 60 euro per maand trein, tram en bus nemen. Met de City Pass willen De Lijn en de NMBS bewoners uit de rand naar het openbaar vervoer lokken. [naar artikel]
NMBS-baas Sophie Dutordoir is niet opgezet met de manier waarop de superkern gisteren beslist heeft om iedere inwoner een Rail Pass van de NMBS te... [naar artikel]
NMBS-baas Sophie Dutordoir is niet opgezet met de manier waarop de superkern gisteren beslist heeft om iedere inwoner een Rail Pass van de NMBS te... [naar artikel]
De City Pass, het gecombineerde stadsabonnement van de NMBS en De Lijn, heeft nauwelijks succes in Antwerpen en Gent. In maart werd al aan de alarmbel getrokken, maar de cijfers op het einde van het jaar zijn niet verbeterd. [naar artikel]
Voortaan kun je in Antwerpen en Gent voor 60 euro per maand trein, tram en bus nemen. Met de City Pass willen De Lijn en de NMBS bewoners uit de rand naar het openbaar vervoer lokken. [naar artikel]
Het was een opvallende maatregel in het ondersteuningsplan dat de superkern gisteren bekendmaakte: elke inwoner van ons land krijgt een Rail Pass van de NMBS, geldig voor tien ritten tussen 1 juli en 31 december. Maar de NMBS reageert afwijzend: het voorstel is niet doorgesproken en zorgt voor veiligheidsproblemen, zegt CEO Sophie Dutordoir. [naar artikel]
Het was een opvallende maatregel in het ondersteuningsplan dat de superkern gisteren bekendmaakte: elke inwoner van ons land krijgt een Rail Pass van de NMBS, geldig voor tien ritten tussen 1 juli en 31 december. Maar de NMBS reageert afwijzend: het voorstel is niet doorgesproken en veroorzaakt veiligheidsproblemen, zegt CEO Sophie Dutordoir. [naar artikel]
De City Pass, een abonnement waarvoor De Lijn en NMBS samenwerken, verkoopt amper. Tot 5 november zijn er slechts 538 exemplaren van de stadspas voor trein, tram en bus verkocht. Onvoldoende om de promotiekosten te dekken. [naar artikel]
De coronacrisis verschrompelt de inkomsten van de NMBS. Doordat nog maar 10 procent van het reguliere aantal passagiers de trein neemt sinds de... [naar artikel]
01:03 De coronacrisis verschrompelt de inkomsten van de NMBS. [naar artikel]
Een duurzaam vervoersmiddel en toerisme in eigen land promoten. Dat was de idee achter de gratis Rail Pass voor alle... The post Gratis Rail Pass-maatregel uit de bocht: ‘Beslissing superkern zonder overleg met NMBS’ appeared first on Business AM. [naar artikel]
Volgens de openbaarvervoermaatschappijen NMBS en De Lijn zullen “mondmaskers onvermijdelijk zijn om de veiligheid van reizigers en personeel te waarborgen”, zegt Sophie Dutordoir, de CEO van de NMBS, in De Standaard. Ook directeur-generaal Roger Kesteloot van De Lijn noemt dat “de enig mogelijke oplossing”. [naar artikel]
De NMBS gaat vanaf juli meer digitale tickets verkopen. De tienrittenkaart Go Pass is dan enkel nog digitaal te verkrijgen. Dat meldt de NMBS. [naar artikel]
NMBS-topvrouw Sophie Dutordoir is niet opgezet met de wijze waarop de superkern zaterdag besliste om iedere inwoner een Rail Pass van het vervoersbedrijf te bezorgen. 'Dat dit gisteren zonder enig overleg is beslist, stelt ernstige vragen', reageert de CEO op Twitter. 'De NMBS vraagt onmiddellijk overleg en alle noodzakelijke hulp om elk risico op overbezetting van treinen en perrons te voorkomen.... [naar artikel]
Van de City Pass, het veelbesproken stadsabonnement voor zowel trein, tram en bus in en rond Gent en Antwerpen, zijn er in drie maanden tijd amper... [naar artikel]
NMBS-baas Sophie Dutordoir is niet opgezet met de manier waarop de superkern gisteren beslist heeft om iedere inwoner een Rail Pass van de NMBS te... [naar artikel]
19:18 Net als de NMBS en de spoornetbeheerder Infrabel moet ook De Lijn voor de zomer een nieuwe beheersovereenkomst krijgen. De Vlaamse bus- en trammaatschappij blijkt meer dan ooit afhankelijk van overhei... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.