Een nieuw promofilmpje rond het nieuwe logo van Port of Antwerp toont opvallend genoeg geen beelden van de Antwerpse haven, maar wel een shot van een containerkaai in het Engelse Felixstowe. [naar artikel]
09:59 In de haven van Antwerpen is de discussie over meer veiligheid terug, nu de drugsmaffia driester te werk gaat na recordinbeslagnames van cocaïne. [naar artikel]
De voorbije week volgde er heel wat kritiek op het nieuwe logo van de Formule 1. Sean Bratches, commercieel directeur van de F1, vindt alle kritiek van de fans op het nieuwe logo positief, hij vindt het zelfs een compliment. [naar artikel]
Het nieuwe logo dat de Antwerpse watermaatschappij Water-Link op haar voertuigen liet plaatsen, wordt na een maand alweer verwijderd. De reden is opmerkelijk: de medewerkers werden te vaak tegengehouden door de politie in de Antwerpse haven. [naar artikel]
Er komt een nieuw dok op Linkeroever, en elders in de haven worden op verschillende plaatsen extra containerkades gebouwd. De Vlaamse regering keurt vandaag een plan voor havenuitbreiding goed en er komt een openbaar onderzoek bij de omliggende gemeenten. Is het bijkomende ‘boemerangdok’ aan Doel de broodnodige stap naar de toekomst voor de Antwerpse haven? [naar artikel]
De Antwerpse sp.a heeft maatregelen klaar om de haven tegen 2040 klimaatneutraal te maken. Een van die voorstellen is om drie kwart van de magazijndaken uit te rusten met zonnepanelen. Vraag is of je nieuwe investeerders en bestaande spelers in de haven deze extra inspanning kan opleggen. [naar artikel]
18:14 De Antwerpse haven draait als een tierelier, maar geschikt werkvolk vinden is een probleem. Een nieuwe imagocampagne moet werken in de haven sexier maken. [naar artikel]
Railport Antwerpen, dat in 2013 werd opgericht om het spoorvervoer in de haven te stimuleren, heeft een nieuwe CEO. Het gaat om Nils van Vliet. Hij moet mee nieuw leven blazen in het bedrijf om het aandeel van het spoor voor de aan- en afvoer in de haven te verdubbelen. [naar artikel]
Uit nieuw historisch onderzoek blijkt dat de Antwerpse oorlogsburgemeester Leo Delwaide een nog grotere rol speelde bij de Jodenvervolging dan tot nu toe werd aangenomen. Groen pleit daarom voor een nieuwe naam voor het Delwaidedok, dat in het noorden van de Antwerpse haven ligt. [naar artikel]
Alle spelers in de Antwerpse haven moeten dringend hun data delen via nieuwe technologieplatformen. Dat vindt Rob Harrison, de topman van de tweede grootste containerterminal in Antwerpen, die van DP World aan het Deurganckdok. Goed voor het milieu, en ook belangrijk: “Als we niets doen, raken we onze containers misschien kwijt.” [naar artikel]
In het Bosuilstadion in Deurne Noord vindt vandaag, woensdag, de tweede editie plaats van de Antwerpse Jobbeurs, een samenwerking tussen RAFC en Port of Antwerp. Zestig havenbedrijven zijn er aanwezig, naarstig op zoek naar nieuwe werkkrachten om de vele openstaande vacatures in te vullen. En dat zijn er heel wat, want er staan meer dan tweeduizend vacatures open bij de negenhonderd bedrijven die actief in de Antwerpse haven. [naar artikel]
In de Antwerpse haven is vannacht een nieuwe wolf gesignaleerd. [naar artikel]
Algemeen directeur Patrick Janssens kwam tijdens de ploegpresentatie nog eens terug op het nieuwe Genkse logo. “Ik ben vooral tevreden dat onze supporters hier zo’n mooie rol in gespeeld hebben. Ze hebben het logo geadopteerd en gelanceerd, dat is mooi. Het logo verwijst ook naar deze regio met een groots mijnverleden.” Dat het nieuwe logo aanslaat, kan het best worden afgeleid uit de verkoop van allerlei gadgets in de fanshop. [naar artikel]
Het Havenbedrijf Antwerpen heeft dinsdagavond het nieuwe logo van Port of Antwerp voorgesteld. De haven van Antwerpen wil in de wereld “een thuishaven als hefboom naar een duurzame toekomst” zijn. [naar artikel]
Stad Hasselt heeft een nieuw logo en een nieuwe slogan. Maar heeft het ontwerpbureau leentjebuur gespeeld bij een bedrijf uit Helsinki? Het logo van Finse technologiebedrijf lijkt als twee druppels water op het nieuwe logo van Hasselt. [naar artikel]
De stad Hasselt lanceerde gisteren een nieuw logo en een nieuwe slogan. Na de bekendmaking van het nieuwe logo is er op sociale media echter [naar artikel]
De Antwerpse haven behandelde nog nooit zoveel containers in een maand als in mei 2018. Het wordt nu hoog tijd dat de extra capaciteit voor de haven op tafel komt. Anders zijn binnen een paar jaar de limieten bereikt en dreigen de klanten uit te wijken. Maar is dit wel het juiste scenario? [naar artikel]
Taxistop heeft dinsdag het project ‘Carpool.be in de Antwerpse haven’ voorgesteld. Met die nieuwe tool kunnen werknemers voortaan gemakkelijker een carpoolpartner vinden. [naar artikel]
De Vlaamse regering keurt vandaag de uitbreiding van de Antwerpse haven goed, in de vorm van een ‘boemerangdok’, een soort appendix boven het Deurganckdok. Doel blijft zo gevrijwaard. Hoe reageren betrokkenen en belanghebbenden op de doorbraak? [naar artikel]
De Belgische douane heeft in de Antwerpse haven ruim 1.000 kilo cocaïne gevonden in een zeecontainer die Nederland als bestemming had. Er zijn vier mannen aangehouden. [naar artikel]
Televisiezender Eén komt in het najaar niet alleen met een nieuwe huisstijl, maar ook met een nieuw logo. Maar niet iedereen is even gelukkig met de vormgeving. Het nieuwe logo, een paarse zeshoek met roze ‘1’ doet wel heel erg denken aan het logo van radiozender Hasselt 1. [naar artikel]
Het interactieve belevingscentrum dat je wegwijs maakt in de Antwerpse haven is volledig vernieuwd. Het kreeg ook de nieuwe naam “Portopolis” mee. Met behulp van een tablet en een VR-bril, krijg je het gevoel alsof je midden in de haven staat. Een bezoek is gratis, maar door het coronavirus moet je wel op voorhand een tijdslot reserveren. [naar artikel]
De Antwerpse haven telt volgens een nieuwe studie maar liefst 63.000 directe werknemers. Die komen vooral uit naburige gemeentes, wat die buren ook heel wat belastingen oplevert. Wat opvalt: de gemiddelde havenarbeider is niet de gemiddelde Belg. Zo blijft de haven onder meer een mannenbastion. [naar artikel]
Alfaport-Voka, de koepel van Antwerpse havenbedrijven, is niet te spreken over besparingsplannen op het spoor. Die kunnen ook de Antwerpse haven treffen. Die vraagt al langer een tweede spoortoegang, omdat de haven wil uitbreiden. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.