‘Niet alle telefoontoestellen zullen het keuzemenu kunnen bedienen, waarop bellers vanaf 11 februari 2020 belanden als ze het noodnummer 112 bellen’, zo waarschuwt Proximus. [naar artikel]
Het proefproject waarbij bellers een keuzemenu krijgen als ze de noodnummers 112, 101 of 100 intikken, is stopgezet. Telecombedrijf Proximus... [naar artikel]
“Niet alle telefoontoestellen zullen het keuzemenu kunnen bedienen, waarop bellers vanaf 11 februari 2020 belanden als ze het noodnummer 112 bellen”, zo waarschuwt Proximus. [naar artikel]
Wie naar de noodnummers 101 of 112 belt, krijgt voortaan een keuzemenu te horen in plaats van een persoon aan de andere kant van de lijn. Dat is volgens minister van Binnenlandse Zaken Pieter De Crem (CD&V) nodig omdat veel mensen het verkeerde nummer bellen. “Dat leidde tot tijdsverlies.” [naar artikel]
Vanaf vandaag krijgt u een keuzemenu te horen wanneer u belt naar de noodnummers 101 of 112. Dat was kennelijk nodig omdat mensen niet altijd het juiste noodnummer bellen en zo tijd verliezen bij het doorschakelen. [naar artikel]
Binnenlandse Zaken voert vanaf 11 februari volgend jaar een keuzemenu in voor noodoproepen. Wie dan het noodnummer 112 of 101 belt voor dringende hulp, krijgt een keuzemenu en zal moeten kiezen of hij de brandweer, een ziekenwagen of de politie nodig heeft. Volgens de Christelijke vakbond (ACV) is zo'n keuzemenu alleen maar een manier om het personeelstekort aan te pakken en dat kan niet. [naar artikel]
Het proefproject waarbij bellers een keuzemenu krijgen als ze de noodnummers 112, 101 of 100 intikken, is stopgezet. Telecombedrijf Proximus ontdekte dat “heel oude” telefoontoestellen door het menu de noodcentrales niet konden bereiken. De directie van de centrales evalueert nu het project. Het is niet duidelijk wanneer en of het heropgestart wordt, berichten Het Nieuwsblad […] Het bericht Proefproject met keuzemenu voor noodoproepen stopgezet verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Als u de noodnummers 101 of 112 belt, krijgt u binnenkort een keuzemenu te horen. Volgens Ophélie Boffa, communicatieverantwoordelijke van de dienst 112, zal dat levens redden. [naar artikel]
Om valse bellers af te remmen, wil minister Jan Jambon (N-VA) het gebruik van een keuzemenu uittesten bij het noodnummer 112. 'Zullen mensen in grote paniek dat wel kunnen?', werpen spoedartsen op. [naar artikel]
Omdat veel mensen niet weten welk noodnummer te bellen, wil de overheid nog maar één nummer promoten: 112, maar met een keuzemenu. Dat schrijven Het Nieuwsblad, De Standaard en Het Belang van Limburg vrijdag. Mensen bellen vaak met de gekste vragen naar de noodnummers. Meer dan zes miljoen oproepen krijgen de noodcentrales elk jaar te […] Het bericht Overheid werkt aan één noodnummer met keuzemenu verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Omdat veel mensen niet weten welk noodnummer te bellen, is er straks maar één nummer meer. Mét keuzemenu. [naar artikel]
Het contactonderzoek deed de voorbije week 3.514 telefoons. De week daarvoor waren er dat 3.998 (een verschil van -484 telefoons). Dat blijkt uit een nieuwe stand van zaken van het Vlaamse Agentschap Zorg en Gezondheid vrijdag. Gemiddeld moest het contactonderzoek naar 233 personen per dag bellen, onder wie 86 patiënten. De overige oproepen zijn naar contactpersonen van patiënten, medische verantwoordelijken van leefgroepen of opvolgtelefoons. Per dag werden gemiddeld 21 huisbezoeken gedaan bij mensen bij wie het contactonderzoek telefonisch niet lukte. [naar artikel]
“Voor ziekenwagen of brandweer, druk 1. Voor politie, druk 2.” Wie vanaf 1 oktober in de provincies West-Vlaanderen en Namen een noodnummer belt, zal die keuze moeten maken. Dat meldt de FOD Binnenlandse Zaken. Op basis van de resultaten van het testproject zal in de komende maanden beslist worden of het systeem naar het hele […] Het bericht West-Vlamingen krijgen keuzemenu als ze hulpdiensten bellen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het ZOL in Genk wordt overstelpt met telefoontjes van mensen die vragen of hun chirurgische ingreep al of niet kan doorgaan. Aanleiding is de vraag van de overheid om niet-dringende zorg twee weken uit te stellen “Houd onze lijnen vrij, wij bellen u”, roept het ZOL op. [naar artikel]
Raar: wie rust wil, neemt zijn telefoon gewoon niet op. Maar smartphones zijn geen telefoons. Ze zijn dwingender dan telefoons. En dus nemen we die op. Altijd, hoe dom en fout dat ook is. [naar artikel]
Wie naar een van de noodnummers 112 en 101 belt, krijgt vanaf dinsdag eerst een keuzemenu te horen. Daar zal de beller moeten kiezen of hij belt... [naar artikel]
Wie de 112 of 101 belt bij een noodgeval, krijgt vanaf dinsdag een keuzemenu te horen. Voor een ziekenwagen of de brandweer drukt u dan op 1, voor de politie op 2. [naar artikel]
Na het wegvallen van het Amerikaanse embargo trok de jonge Vlaamse cineaste Flo Flamme naar Cuba. Ze portretteerde er drie stokoude veteranen van de revolutie. [naar artikel]
'Een keuzemenu voor wie het noodnummer 112 belt, zal vooral voor problemen zorgen met gewone gsm's of smatphones', klinkt het bij de noodcentrales. 'Het intikken van keuzes vereist handelingen die je in een noodsituatie moeilijk kunt doen.' [naar artikel]
De politie in zestien landen heeft maandenlang de communicatie van topcriminelen kunnen onderscheppen door hun telefoons te kraken. Europol gaf zonet meer uitleg over de operatie. [naar artikel]
De lokale politie van Antwerpen heeft via haar sociale mediakanalen opgeroepen om niet meer te bellen voor geluidsoverlast van het muziekfestival Tomorrowland in Boom. Zaterdag werd de Antwerpse politie overstelpt met telefoons daaromtrent. [naar artikel]
De regering geeft 6.000 mensen een prioritaire simkaart, waarmee ze bij rampen absolute voorrang krijgen om te bellen, sms’en en informatie door te sturen. Zo kunnen de oversten van de hulp- en veiligheidsdiensten ook communiceren als het netwerk overbelast is, wat bij de aanslagen van 22 maart 2016 soms niet lukte. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.